. . .

معرفی مبارزه با تروریسم میسر نمی‌گردد مگر با مشارکت همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی

تالار حقوق بین الملل
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

هاویر

رمانیکی نقره‌ای
کاربر ثابت
شناسه کاربر
185
تاریخ ثبت‌نام
2020-12-02
آخرین بازدید
موضوعات
378
نوشته‌ها
1,696
راه‌حل‌ها
3
پسندها
12,446
امتیازها
639
سن
20
محل سکونت
باشگاه پنج صبحی ها

  • #1
dhm9mty2njg3ndawoduwmw==_(1)_cbco.jpeg


معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در بیانیه ای تاکید کرد: در میانه این میدان که برخی دولت‌ها برای نیل به اهداف شوم خود بر طبل نفاق و افراطی‌گری می‌کوبند، رهبران دینی بعنوان پیام آوران صلح و دوستی، می‌توانند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ صلح و امنیت در جوامع ایفا کنند.
به گزارش ایسنا، متن بیانیه معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا(مائده-۳۲)
بار دیگر دست‌های ناپاک کوردلان تکفیری به خون ده‌ها انسان بی‌گناه اعم از کودک و زن و مرد آغشته شد و ده‌ها تن از زائرین شاه‌چراغ را به خاک و خون کشیدند و از ذات شرارت‌بار اربابان مدعی حقوق بشر خود پرده برداشتند.
عصر روز چهارشنبه ۴ آبان‌ماه در پی تیراندازی سه تن از تروریست‌های تکفیری در حرم شاه‌چراغ شیراز چهارده تن از جمله یک زن و دو کودک به شهادت رسیده و ده‌ها تن مجروح شدند که موجب تأسف و اندوه فراوان گردید. معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری ضمن عرض تسلیت این حادثه خونین و دلخراش تروریستی به خانواده محترم قربانیان و ملت شریف ایران، پیگیری مجازات فوری عاملین این واقعه را در دستور کار قرار خواهد داد.
متاسفانه با شیوع ویروس افراطی‌گری در جهان شاهد بروز و ظهور نحله‌های افراطی تروریستی با خوی درندگی و قساوت بیشتر در برخورد با مردم هستیم. این در حالی است که با وجود تصویب اسناد و کنوانسیون‌های متعدد تحت عنوان مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، همچنان مردم غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان مورد هدف گروهک‌های تروریستی قرار می‌گیرند. بر این باوریم که مبارزه موثر با تروریسم میسر نمی‌گردد مگر با عزم جدی و مشارکت همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی.
البته نباید از این واقعیت غافل شد که اقدامات تروریستی، تشدید اختلافات و ایجاد شکاف‌های قومیتی و درگیری‌های داخلی از مؤلفه‌های عملیاتی سناریوی هدفمند و هدایت‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر است. به نظر می‌رسد پاسداشت سی‌امین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق اقلیت‌ها همزمان با پانزدهمین نشست مجمع امور اقلیت‌ها فرصت مناسبی است برای بازبینی و اصلاح اعلامیه و تحدید استفاده ابزاری از اقلیت‌ها بعنوان مولفه تفرقه‌افکنی.
معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل بر این باور است در میانه این میدان که برخی دولت‌ها برای نیل به اهداف شوم خود بر طبل نفاق و افراطی‌گری می‌کوبند، رهبران دینی بعنوان پیام آوران صلح و دوستی، می‌توانند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ صلح و امنیت در جوامع ایفا کنند و این مسئولیت سازمان ملل است که در راستای ترویج نقش آنان در جوامع محلی گام بردارد.

منبع : خبربان
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
83

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین