. . .
تالار حیات وحش

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #1
نگاهی کلی

ماهی کاردینال بنگای که با نام‌های کاردینال‌ کاودرن و کاردینال باله بلند نیز شناخته می‌شود، یک ماهی فوق‌العاده برای آکواریوم‌داران است؛ حتی برای افراد مبتدی. ماهی‌ای که زیستگاه اصلی‌اش در سواحل اطراف جزیره‌ی بنگی اندونزی است و تنها در آن‌جا یافت می‌شود. اگر آکواریوم کوچکی دارید بهتر است تنها میزبان یک کاردینال و یا یک جفت (جفتی که از قبل از ورود به آکواریوم شما با هم جفت شده باشند) کاردینال باشید، چرا که در صورت قرار دادن نر‌ها در کنار یکدیگر در آکواریوم‌های کوچک آن‌ها تا سر حد مرگ با هم خواهند جنگید. زوج‌های کاردینال نیز در آکواریوم‌های کوچک در برابر دیگر ساکنین آکواریوم چندان خوش برخورد نیستند. با این حال آن‌ها در آکواریوم‌های بزرگ‌تر و آکواریوم‌هایی که میزبان ماهی‌های گوناگون هستند، بسیار چشم‌گیر و جلوه‌گر هستند.
kardinal%20fish%20%285%29.jpg


محیط زندگی

این ماهی آب‌شور، در محیط‌هایی با کف شنی و پوشش علف‌های دریایی و در نزدیکی تپه‌های مرجانی زندگی می‌کند و با شقایق‌های دریایی، مرجان‌های سخت و توتیا‌ها اجتماع زیبایی را در اطراف جزیره‌ی بنگی تشکیل می‌دهند. طول این ماهی‌ها به 7.5 تا 8 سانتیمتر می‌رسد و تقریبا بیش از 5 سال عمر می‌کنند. برای نگهداری از آن‌ها در آکواریوم حداقل به 30 گالن (114 لیتر) آب نیاز است، آبی که دمایی بین 25 تا 28 درجه سانتی‌گراد داشته باشد و pH آن بین 8.1 تا 8.4 باشد. این ماهی‌ها در زمره‌ی ماهی‌هایی که نگهداری از آن‌ها ساده است دسته‌بندی می‌شوند.

kardinal%20fish%20%284%29.jpg


تغذیه

ماهی‌های کاردینال بنگای گوشت‌خوار هستند، پس باید به آن‌ها غذاهای گوشتی داد. غذاهایی مثل غذاهای دریایی تکه تکه شده، میگوهای براین بالغ، میگوهای مایسیس و غذاهای منجمد آماده‌ای که می‌توان آن‌ها را از آکواریوم فروشی‌ها تهیه نمود. غذاهای زنده می‌توانند کمک کنند تا این ماهی‌ها در شرایط سرحال‌تری زندگی کنند و آن‌ها را بیشتر مستعد تولید مثل و تخم‌ریزی می‌نمایند.
 
آخرین ویرایش:

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #2
سازگاری با آکواریوم

کاردینال‌های بنگای ماهی‌های ساده‌ای برای نگهداری هستند و به سرعت با محیط جدیدشان تطبیق پیدا می‌کنند. اما در صورتی که گروهی از آن‌ها را در آکواریومی کوچک نگهداری کنید قطعا با هم درگیر جنگ‌های قبیله‌ای وحشتناکی‌ می‌شوند. یک دسته از این ماهی‌ها به آکواریومی‌ حداقل 100 گالنی (379 لیتری) نیاز دارد.

مراقبت ویژه

کاردینال تازه وارد به یک آکواریوم (به جز آن‌هایی که تازه در آکواریوم شما سر از تخم در آورده‌اند) گاهی از خوردن غذا امتناع می‌کنند که این مسئله می‌تواند منجر به مریضی و مرگ آن‌ها شود. تغذیه‌ی آن‌ها با میگوی براین بالغ در هفته‌ی اول می‌تواند جلوی این مسئله را بگیرد. بهتر است ماهی‌های کاردینال باله بلند در روز دو وعده‌ی غذایی داشته باشند. (اگر بتوانید در هفته اول آن‌ها را با میگوهای مایسیس زنده تغذیه کنید، برد کرده‌اید چرا که این میگوها سرشار از مواد مغذی هستند و کمتر ماهی‌ای می‌تواند در برابر وسوسه‌ی خوردنشان مقاومت کند). می‌توانید با اضافه کردن سلکون به آبی که میگوهای زنده را در آن نگهداری می‌کنید، آن‌ها را از نظر ارزش غذایی غنی‌تر نمایید. رفته رفته می‌توانید غذاهای فریز شده‌ی با کیفیت را نیز در کنار میگو به ماهی‌های کاردینال خود بدهید. آن‌ها این تغییر آهسته را قبول می‌کنند و به غذای جدید عادت می‌کنند. غذاهای پلیت پر پروتئین نیز می‌تواند کمک خوبی به رژیم غذایی این ماهی‌ها باشد.

kardinal%20fish%20%282%29%20-%20Copy.JPG
 

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #3
تولید مثل

ماهی‌های کاردینال باله بلند در گروه ماهی‌های دهان پرور طبقه‌بندی می‌شوند. به این شکل که ماهی‌های نر تخم‌ها را به مدت چند هفته در دهان خود نگه می‌دارند بدون اینکه آن‌ها را ببلعند. ماهی‌های کوچک بعد از به دنیا آمدن چند رنگه هستند و از میگوهای‌‌‌ براین کوچک تغذیه می‌کنند. آن‌ها باید به سرعت از والدین‌شان جدا شوند تا توسط آن‌ها خورده نشوند.

نکاتی جالب

این ماهی برای اولین بار توسط دکتر گرالد در سال 1994 به دنیای آکواریوم معرفی شد. او از طریق یک عکس زیرآبی که راج راستین گرفته بود این ماهی‌ها را بازشناخت و آن‌ها را وارد دنیای آکواریوم نمود. ماهی کاردینال بنگای در لیست 101 ماهی برتر آکواریوم آب‌شور که توسط اسکات‌ مایکل به نگارش در آمده، قرار دارد. تعداد این ماهی‌ها در دنیای آکواریوم بیشتر از محیط طبیعی آن‌ها است. دنیستکت گزارش می‌دهد که یک جمع‌آوری کننده‌ی ماهی در لمبهاسرایت اندونزی چندین ماهی کاردینال باله بلند را در دریا آزاد کرده است و آن‌ها مشغول رشد و تکثیر در محیط طبیعی‌شان هستند.
kardinal%20fish%20%283%29%20-%20Copy.jpg
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین