. . .

نقد و بررسی فیلم های جذاب ایرانی و خارجی برای تعطیلات آخر هفته

تالار سینما و تئاتر

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

5 فیلم که برای تعطیلات آخر پیشنهاد می شوند​

بسیاری از افراد جامعه اغلب ساعات روز در هفته را برای انجام کارهای روزانه سپری کرده و ساعات آزاد کمتری دارند اما تعطیلات آخر هفته فرصت بسیار مناسبی برای اختصاص دادن به کارهای مورد علاقه است.


یکی از تفریحات مناسب تماشای فیلم است. برخی از فیلم ها نوستالژیک بوده و در زمان خود، با استقبال زیادی مواجه شده اند که دیدن دوباره آنها نیز بسیار لذت بخش می باشد.

در این بخش 5 فیلم جذاب ایرانی و خارجی در ژانرها و زمان های مختلف را ارائه کرده ایم که می توانید در تعطیلات آخر هفته، از تماشای آنها لذت ببرید.

فیلم های ایرانی​

تکیه بر باد​

تکیه بر باد ساخته داریوش فرهنگ در سال 1378 است.

فیلم عاشقانه تکیه بر باد داستان زندگی شخصی به نام سینا با بازی امین حیایی است که برای پیدا کردن شغلی مناسب به تهران مهاجرت کرده و به نامزدش لیلا با بازی لعیا زنگنه قول می دهد تا با بهبود شرایط زندگی اش، به زادگاهشان در خرمشهر بازگردد. پس از مدتی خبری از سینا نمی شود و لیلا برای پیدا کردن او راهی تهران می شود اما با واقعیت دیگری مواجه می گردد.

مریلا زارعی ، داوود رشیدی ، سلیمه رنگزن ، زهره حمیدی ، کاظم هژیرآزاد ، طیب شرافتی و محمد زکریا هنرمندان دیگر این فیلم هستند.

پوستر فیلم تکیه برباد


متری شیش و نیم​

فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی در سال 1397 ساخته شد. در این فیلم اکشن و پلیسی معمایی بازیگرانی همچون پیمان معادی ، نوید محمدزاده ، پریناز ایزدیار ، فرهاد اصلانی ، هومن کیایی و مازیار سیدی نقش آفرینی کرده اند.

این فیلم درباره یک افسر پلیس مبارزه با مواد مخدر به نام صمد است. فرزند یکی از اعضای این تیم پلیسی، توسط گروهی خلافکار حت امر یک فروشنده بزرگ مواد مخدر شیشه به نام ناصر خاکزاد ربوده شده و به قتل رسیده است. به همین دلیل صمد و اعضای تیم او درصدد دستگیری ناصر خاکزاد هستند.

متهم پرونده در بخشی از فیلم می گوید که کفن برادرش را متری شیش و نیم خریده و نام فیلم برگرفته از این دیالوگ می باشد. این فیلم حضور موفقی در جشنواره های داخلی و بین المللی داشته و جوایز مختلفی را کسب کرده است.

فیلم متری شیش و نیم


گشت 2​

گشت ارشاد 2 فیلمی به کارگردانی سعید سهیلی در سال 1395 است.

گشت 2 فیلمی کمدی اجتماعی است که در ادامه گشت ارشاد 1 و برای رده سنی 15 سال به بعد ساخته شده است.

در این فیلم حسن و عباس از زندان آزاد می شوند، عطا هم از کما بیرون می آید و دوباره گروه قدیمی خود را تشکیل داده و به دنبال کار جدیدی می گردند اما موفق نشده و تصمیم به از سر گرفتن زندگی سابق خود می گیرند. حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی ، ساعد سهیلی ، بهاره افشاری ، ترلان پروانه و سارا سهیلی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

پوستر فیلم گشت 2


زن دوم​

فیلم سینمایی زن دوم به کارگردانی سیروس الوند در سال 1386 است که بازیگران مشهوری همچون نیکی کریمی ، محمدرضا فروتن ، امیر آقایی ، سحر زکریا و آناهیتا نعمتی در آن به هنرمندی پرداخته اند.

زن دوم داستانی زندگی عاشقانه مهتاب است که همسر دوم بهرام بوده و با رسیدن خبری با بحران جدی مواجه می شود.

این زوج در موقعیت دشواری قرار گرفته و جدایی را انتخاب می کنند و مهتاب با فردی ازدواج می کند که عاشقانه او و پسرش را دوست دارد اما دشواری ها زندگی ادامه دارد و ...

فیلم زن دوم


فیلم خارجی​

بکت​

فیلم سینمایی بکت به کارگردانی Ferdinando Cito Filomarino در سال 2021 است که در ژانر اکشن و جنایی با حضور بازیگرانی همچون Boyd Holbrook ، John David Washington ، Vicky Krieps ساخته شده است.

فیلم بکت برای رده سنی 18 سال به بعد مناسب و در شبکه های VOD به زبان فارسی ترجمه شده است.

این فیلم درباره یک گردشگر به نام بکت است که برای سپری کردن اوقات خود تصمیم می گیرد تا با همسرش به یونان سفر کنند و در طی سفر خود به دلیل خواب آلودگی با یک کلبه متروکه برخورد کرده و همسرش جان خود را از دست می دهد.

بکت بعد از برخورد متوجه ربوده شدن دختر یکی از شخصیت های مهم و نگهداری از او در آن کلبه می شود. به همین دلیل تمام افرادی که در این ماجرا نقش داشتند، شروع به از بین بردن وی که تنها شاهد این آدم ربایی بود، می کنند.

فیلم سینمایی بکت
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین