. . .

فیلم های ترسناک

تالار سینما و تئاتر

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,642
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #1

The Babadook یا بابادوک محصول ۲۰۱۴​


فیلم «بابادوک» به کارگردانی جنیفر کنت و با نقش‌آفرینی اسی دیویس در نقش زنی ساخته شده که شوهرش در یک تصادف دل‌خراش رانندگی می‌شود و او مجبور است پسر شش‌ساله خود، سام را به‌تنهایی بزرگ کند. سام که در همان روزی که پدرش مرد به دنیا آمد، کودک پر مشکلی است که بزرگ کردنش سخت است و مادرش او را به‌شدت دوست دارد. وقتی سام شروع به داشتن رفتارهای غیرعادی می‌کند و برای خودش رویاهای عجیب‌وغریب از هیولایی ترسناک به نام Babadook می‌سازد، اوضاع از کنترل خارج می‌شود و به‌زودی رفتار عجیب‌وغریب او بر روان مادرش هم تاثیر می‌گذارد.


«بابادوک» به‌عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم ها عالی عمل می‌کند، کارش را به‌درستی انجام می‌دهد و به هر ترتیب، شما را می‌ترساند. با این حال، این فیلم، خیلی بیشتر از یک فیلم ترسناک است و اگر عمیق‌تر به ژرفای آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که این فیلم استعاره‌ای از اندوه و مشکلات بزرگ کردن یک کودک مشکل‌دار به‌تنهایی است. خود بابادوک نمادی از ترس‌های زندگی واقعی دوران کودکی است؛ زمانی که پدر و مادرها، خودشان می‌توانند به گرگی در لباس گوسفند تبدیل شوند.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,642
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #2

Oculus یا آکیولوس محصول ۲۰۱۳​

فیلم «آکیولوس» هم درست مانند سریال «The Haunting House of the Hill»، حول محور تراژدی خانوادگی مربوط به گذشته می‌چرخد و به اثرات عمیقی می‌پردازد که حوادث ناگوار کودکی بر بزرگسالان کنونی گذاشته‌اند. کایلی و تیم راسل، خواهر و برادری هستند که هر دو در اوایل ۲۰ سالگی‌اند و در گذشته آسیب جدی خورده‌اند؛ پدرشان ۱۱ سال پیش ، مادر آن‌ها را کشته و تیم، پدرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. از آن زمان به بعد، او در یکی از بیمارستان‌های روانی بستری بوده و سعی دارد بفهمد زمانی که او ده‌ساله بوده، چه اتفاقی برای خانواده‌اش رخ داده‌ است.
زمانی که تیم برای اولین بار بعد از مدت زمانی طولانی، خواهرش را ملاقات می‌کند، مجبور می‌شود خاطرات وحشت‌های دوران کودکی‌اش را به یاد بیاورد؛ چراکه خواهرش اصرار دارد که این جنایات توسط یک موجود ماورای طبیعی رخ داده است که آینه‌ عتیقه‌ای که در خانه خود داشتند را تسخیر کرده است. از طریق یک طراحی استادانه، این دو خواهر و برادر سعی می‌کنند بفهمند که آیا قدرت‌ آینه واقعی است یا کل داستان موجود تسخیر شده در آینه، فقط زاییده ذهن آن‌هاست تا بتوانند با ترومای دوران کودکی خود کنار بیایند.


فلنگن که از فیلم «درخشش» (The Shining) الهام‌ گرفته است، ایده یک هتل جن‌زده خالی از سکنه را که می‌تواند در ذهن ساکنانش تاثیر بگذارد از نو ساخته است؛ اما این بار، هتل جن‌زده به یک آینه شیطانی تبدیل شده‌ است که باعث می‌شود اطرافیان حافظه خود را از دست بدهند.


فیلم «آکیولوس» این احساس را که نمی‌دانید آیا قضاوت شما درست است یا خیر، به‌طور کامل بازتولید می‌کند. با این حال، بر خلاف فیلم «The Shining» کوبریک که بینندگان همواره و یقینا می‌دانستند که چیزی که دیده‌اند، فقط توهم ناشی از تخیل شخصیت‌هاست، در فیلم «آکیولوس» فلنگن، نقطه نظر کاراکترهای فیلم غیرقابل اعتماد است و تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست حتی برای تماشاچیان فیلم هم سخت شده است.


ترس از دست دادن حافظه، یکی از بدترین ترس‌های انسان است و فلنگن در کل این فیلم، این احساس ترس را به نحو اکمل بازآفرینی کرده است. موضوع پیچیده و مبتکرانه فیلم «آکیولوس»، توانسته بهترین نتیجه را از تصویر موجودات تسخیرشده در یک آینه ارائه دهد و درنهایت بتواند آکیولوس را در میان پیچیده‌ترین و هوشمندانه‌ترین و ترسناک ترین فیلم های قرن بیست‌ویکم قرار دهد.
 

Aria

رمانیکی حامی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
368
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
آخرین بازدید
موضوعات
176
نوشته‌ها
1,363
راه‌حل‌ها
4
پسندها
3,642
امتیازها
353
سن
20
محل سکونت
🖤

  • #3

Triangle یا مثلث محصول ۲۰۰۹​


بهترین تعریف برای فیلم «مثلت» این است: یک فیلم در ژانر اسلشری، که گویی قسمت بعدی فیلم‌هایی مثل «Twilight Zone یا Black Mirror» است. فیلم «مثلث» ثابت کرد که ژانر علمی-تخیلی وقتی توسط تیم خوبی ساخته شود، می‌تواند به‌راحتی با ژانر وحشت ترکیب شود. فیلم شروع بسیار زیبایی دارد. جس، که یک زن جوان است با گروهی از دوستانش به سفر دریایی می‌رود. خیلی زود آن‌ها به یک طوفان سهمگین در اقیانوس برمی‌خورند که قایق آن‌ها را واژگون می‌کند. خوشبختانه، گروه نجات به شکل یک کشتی اقیانوس‌پیما از ناکجا ظاهر می‌شود. نجات‌یافتگان سوار آن می‌شوند، اما همه‌چیز در این کشتی عجیب است: کشتی اقیانوس‌پیما خالی از سکنه به نظر می‌رسد و بعد یک مرد ترسناک را با چهره‌ای نقاب‌دار وارد صحنه می‌شود که شروع به تیراندازی به این گروه دوستان می‌کند.


تا اینجا، فیلم «مثلث» به شما این امکان را می‌دهد که باور کنید که در حال تماشای یک فیلم اسلشری معمولی هستید. خوشبختانه، چیزی که در ظاهر به نظر می‌رسد، همه داستان فیلم «مثلث» نیست (قرار است به‌زودی بخشی از داستان رو لو بدهیم) همه‌چیز زودتر از آن‌که فکر کنی، پیچیده می‌شود. به نظر می‌رسد که شخصیت‌های فیلم «مثلث» در نوعی حلقه زمانی مثل فیلم «روز گراندهاگ» گیر کرده‌اند و قاتل نسخه قبلی یکی از آن‌هاست.


فیلم «مثلث»، یکی از غیرمنتظره‌ترین موضوعات را دارد و داستان پیچیده آن شما را در حال و هوایی بسیار گیج و سردرگم رها می‌کند. قطعا در این فیلم هم، برخی گسستگی‌ها وجود دارد که ممکن است موجب آزار آن‌هایی که بسیار حساس و نکته‌سنج‌اند شود، اما فیلم کریستوفر اسمیت ضمن این‌که یکی از ترسناک ترین فیلم ها محسوب می‌شود، همچنان برای خلق مجدد و نوآوری هوشمندانه در ژانر اسلشری مورد تحسین قرار خواهد گرفت.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین