. . .

معرفی خواص نخود سبز

تالار خاصیت‌ها

Nilan

رمانیکی خلاق
رمانیکی
نام هنری
Nilan
شناسه کاربر
957
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-21
آخرین بازدید
موضوعات
29
نوشته‌ها
241
راه‌حل‌ها
1
پسندها
3,246
امتیازها
193
سن
16
محل سکونت
عمق تاریکی

  • #1
نخود فرنگی یکی از مواد مغذی است که در بین غذاهای روزانه ما ممکن است جای داشته باشند. هر چند که ممکن است اطلاعات زیادی از آن‌ها نداشته باشیم. نخود فرنگی دارای خاصیت‌های زیادی است که معمولاً در بین رژیم‌های غذایی لاغری بسیار دیده می‌شود. نخود فرنگی دارای چربی و کالری پایین و دارای مقادیر بسیار زیادی فیبر است که باعث می‌شود تا شما احساس سیر بودن داشته باشید. در این مطلب از وبلاگ اسنپ مارکت قصد داریم تا شما را با خاصیت‌های شگفت انگیز موجود در نخود فرنگی که از آن بی خبر هستید، آشنا کنیم.
فواید نخود فرنگی
نخود فرنگی یا نخود سبز حاوی آمینو اسید، سیستئین، لیسین، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، فیبر، چربی‌ها و پروتئین هاست. نخود سبز و نخود فرنگی شامل بسیار مواد مغذی هستند که بسیار برای متابولیسن بدن مفید هستند. همچنین نخود فرنگی دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند که این خواص نخود فرنگی می‌تواند برای گیاه خواران بسیار مفید باشد. در ادامه به طور اختصار به خاصیت‌های نخود فرنگی اشاره خواهیم کرد.
خواص نخود فرنگی پخته
کنترل وزن و لاغری
مناسب برای پوکی استخوان
پیش گیری از سرطان معده
مفید برای سیستم ایمنی
عاملی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی
مفید برای جوان نگه داشتن پوست
تنظیم قند خون
بهبود هضم
مفید برای بینایی
مفید برای سلامت اعصاب
کنترل وزن و لاغری
اولین خاصیت از خواص نخود فرنگی که ممکن است برای خیلی از افراد مفید باشد، کنترل وزن و کمک به لاغری افراد است. نخود فرنگی از آن دسته مواد غذایی است که به خودی خود باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه فیبر بالای این ماده غذایی باعث می‌شود تا شما احساس سیری کرده و کمتر غذا میل کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نام موضوع : خواص نخود سبز دسته : خاصیت‌ها

Nilan

رمانیکی خلاق
رمانیکی
نام هنری
Nilan
شناسه کاربر
957
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-21
آخرین بازدید
موضوعات
29
نوشته‌ها
241
راه‌حل‌ها
1
پسندها
3,246
امتیازها
193
سن
16
محل سکونت
عمق تاریکی

  • #2
مناسب برای پوکی استخوان
نخود فرنگی منبعی سرشار از ویتامین K و D است که به جذب کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. همچنین نخود فرنگی با دارا بودن ویتامین K باعث دوری از بیماری‌هایی نظیر ورم مفاصل و آلزایمر در افراد می‌شود.
خواص نخود فرنگی برای پیشگیری از سرطان معده
مصرف ۲ میلی گرم نخود فرنگی در روز می‌تواند شما را از سرطان معده دور نگه دارد. نخود فرنگی منبعی از ویتامین‌ها، فیبرها و آنتی اکسیدان‌هاست که باعث تقویت سلامت بدن ما می‌شود. همچنین نخود فرنگی شامل یک کومسترول پلی فنول است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد می‌شود. همچنین ویتامین‌های A و ویتامین C موجود در نخود فرنگی باعث جلوگیری از گسترش سرطان‌هایی نظیر پروستات، تخمدان و پانکراس می‌شود.
نخود فرنگی
تقویت سیستم ایمنی با نخود فرنگی

آنتی اکسیدان موجود در نخود فرنگی از عامل‌های اصلی تقویت سیستم ایمنی بدن در افراد است. همچنین منابعی نظیر آهن، کلسیم، روی و مس که همگی در نخود فرنگی یافت می‌شوند باعث تقویت سیستم ایمنی افراد می‌شوند. ویتامین C نیز در هنگام بیماری به داد ما می‌رسد که نخود فرنگی منبعی از ویتامین C است.
خواص نخود فرنگی برای قلب
همانطور که پیش تر گفتیم نخود فرنگی منبعی از خانواده ویتامین B است. این ویتامین B موجود در نخود فرنگی باعث می‌شود تا سطح هموسیستئین در بدن کاهش پیدا کند که باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.
خواص نخود فرنگی پخته
خواص نخود فرنگی پخته شده به مراتب بیشتر از نخود فرنگی خام است. نخود فرنگی پخته شده دارای مقادیر بسیاری از مواد مغذی شامل آهن، منیزیم و فسفر است. این مواد معدنی در نخود فرنگی خام بسیار کمتر از نخود فرنگی پخته است. بنابراین این مقادیر بیشتر از مواد معدنی در نخود فرنگی پخته شده بسیار بیشتر و زودتر می‌تواند بر روی بدن شما تأثیر بگذارد. بنابراین شما را بیشتر به خوردن نخود فرنگی پخته شده توصیه می‌کنیم تا نخود فرنگی خام.
فواید نخود فرنگی
مضرات نخود فرنگی

طبیعتاً هر ماده غذایی در کنار فوایدی که برای بدن افراد دارد، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند همراه با آسیب‌هایی باشد. همانطور که پیش تر گفتیم، نخود فرنگی دارای مقادیری از ویتامین D است برای استخوان‌ها بسیار مفید است. اما همانطور که گفتیم مصرف پیش از حد هرچیزی می‌تواند ضررهایی داشته باشد. در این مورد مصرف بیش از حد نخود فرنگی، به علت جذب بیش از حد برخی مواد مغذی، باعث از دست دادن کلسیم در بدن شما می‌شود. همچنین مصرف بیش از حد نخود فرنگی به دلیل وجود پروتئین و جذب بیش از حد آن باعث می‌شود تا فرد دچار یبوست یا اسهال شود.
طبع نخود فرنگی
طبع نخود فرنگی در طب سنتی سر و تر است و برای از بین بردن اثر آن می‌توانید از زیره، شوید، آویشن، دارچین و فلفل سیاه استفاده کنید.
کالری نخود فرنگی
نخود فرنگی از آن دسته از مواد غذایی است که چربی و کالری بسیار پایینی دارد و بسیار برای لاغری و کنترل وزن توصیه می‌شود. زیرا در آن دسته از مواد غذایی جای می‌گیرد که با فیبر بالا و کالری کمی که دارد باعث سیری شما شده و باعث می‌شود تا کمتر احساس گرسنگی کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
114

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین