. . .

معرفی فریلنسر کیست؟ به چه کسی فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار می‌گویند؟

تالار مشاغل تخصصی

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,619
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1
ساده‌ترین تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.

می‌توان گفت که آغاز انقلاب صنعتی، دوران شکل‌گیریِ سازمان به مفهوم مدرن آن بود. هم‌زمان با مطرح شدن مفهوم سازمان، مفهوم شغل هم معنای تازه‌ای پیدا کرد:

تعریف فریلنسر چیست؟


بحث امنیت شغلی هم تقریباً در همین زمان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

یکی از فاکتورهای انتخاب شغل این بود که: در این موقعیت، چقدر امنیت شغلی خواهم داشت؟
با ظهور اینترنت و گسترش وب، فعالیت فریلنسرها هم افزایش یافت. این افزایش چنان جدی و چشمگیر بود که امروزه اصطلاحی به نام Freelancer Economy یا اقتصاد فریلنسرها یا اقتصاد آزادکارها شکل گرفته است.

american-freelancers
توسعه‌ی اینترنت و فن‌آوری اطلاعات، از دو طریق بر توسعه‌ی اقتصاد فریلنسری تاثیر داشته است:

  • تکنولوژی‌های ارتباطی، فرصت کار از راه دور و ارسال و دریافت پروژه‌ها به صورت غیرحضوری را افزایش داده و از این طریق، ظرفیت انجام کار افزایش یافته است.
  • با توسعه‌ی تکنولوژی اطلاعات، ده‌ها فعالیت جدید مانند خدمات امنیت وب، طراحی وب و توسعه اپلیکیشن‌ها، شکل گرفته‌اند که در ذات خود، استعداد و پتانسیل زیادی برای کار فریلنسری دارند.

کدام درس‌های متمم برای فریلنسرها مفید است؟​

بسیاری از درس‌های متمم می‌توانند برای فریلنسرها مفید باشند. اما حداقل چهار درس وجود دارد که اگر فریلنسر هستید، پیشنهاد ما این است که آن‌ها را جدی بگیرید:

مهارت مذاکره
distributive-vs-integrative-negotiation.jpg

می‌دانیم که در شرایط رقابتی فعلی، بدون مذاکره موفق نمی‌توان پروژه گرفت. مذاکره صرفاً به مذاکره تنطیم قرار داد محدود نیست. چون در طول پروژه هم،‌ دائماً چانه‌زنی بر سر جزئیات پروژه برقرار است و در نهایت، گرفتن پول هم ماجراها و دردسرهای خودش را دارد.
بنابراین می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که فریلنسرها دائماً با مذاکره و متقاعد سازی سر و کار دارند و اگر در این زمینه قوی نباشند، هرگز نمی‌توانند به یک فریلنسر موفق تبدیل شوند.
به همین علت، متمم یادگیری مذاکره را به عنوان مهارتی مهم برای فریلنسرها ضروری می‌داند.

مهارت مدیریت پروژه
آموزش کنترل و مدیریت پروژه
مهارت دیگری که همه‌ی مشاغل فریلنسری به آن نیاز دارند، مدیریت پروژه است. مدیریت پروژه فقط به پروژه‌های بزرگ نفت و گاز محدود نمی‌شود. حتی یک کار کوچک و مختصر دو هفته‌ای هم،‌ به مهارت مدیریت پروژه نیاز دارد.
می‌توانیم بگوییم هر فریلنسر یک مدیر پروژه است که باید یک پروژه موفق را تحویل دهد.
بنابراین به عنوان یک فریلنسر باید بتوانید برنامه ریزی و کنترل پروژه انجام دهید وبیانیه کلیات پروژه را بنویسید و آرزوها و رویاهای کارفرما را به لیستی واقع‌بینانه از اقلام قابل تحویل تبدیل کنید.
درس مدیریت پروژه های کوچک می‌تواند در زمینه اجرای پروژه های فریلنسری به شما کمک کند.

مهارت گزارش نویسی
Writing-reports-skill-motamem-org.jpg
از لحظه‌ای که پروپوزال یک پروژه را می‌نویسید و به کارفرما ارائه می‌دهید تا وقتی که صورت جلسه پایان کار را تنظیم می‌کنید، درگیر گزارش نویسی هستید.
هم‌چنین در تمام مدتی که پروژه به پیش می‌رود، لازم استگزارش پیشرفت کار تنظیم کرده و برای کارفرما ارسال کنید.
خوش‌مان بیاید یا نیاید، بسیاری از کارفرماها به جای کار، به گزارش کار پول می‌دهند. حتی اگر نگاه مستقیم مشتری چنین نباشد، واحد مالی و حسابداری، عاشق گزارش‌های شماست و با دریافت گزارش،‌ زودتر قانع می‌شود که پول شما را پرداخت کند.
مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، گزارش نویسی یک ابزار قدرتمند ارتباطی هم هست که می‌تواند اختلافات میان شما و کارفرما را به حداقل ممکن برساند و در مدیریت تعارض به کمک‌تان بیاید.
به همین علت، پیشنهاد ما به فریلنسرها این است که برای گزارش نویسی وقت بگذارند.

مشاوره مدیریت
مشاوره مدیریت
فریلنسری یک دنیای بسیار بزرگ با طیف گسترده‌ای از مشاغل است. اما بررسی‌های ما نشان داده که بسیاری از دوستان متممی که علاقه‌مند به کار فریلنس هستند، از میان انواع مشاغل فریلنسری شغل مشاوره مدیریت را به عنوان مسیر شغلی آینده خود برگزیده‌اند.
اگر شما هم از جمله‌ی همین دوستان هستند و به مشاوره مدیریت علاقه‌مندید، پیشنهادمان این است که علاوه بر درس‌های بالا به درس مشاوره مدیریت هم سر بزنید و نکات مطرح‌ شده در آن را بخوانید.
با این کار ممکن است خطاهای شما در این مسیر کاهش یابد و مسیر رشد و موفقیت را سریع‌تر طی کنید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
154
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
93

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین