. . .

آموزش غیر فعال کردن رومینگ همراه اول

تالار آموزش دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

چگونه رومینگ همراه اول را غیر فعال کنیم؟​

رومینگ یکی از راه های ارتباطی از خارج با داخل کشور می باشد که غالبا زمانیکه شما از آن استفاده می کنید، هزینه و تعرفه شما دیگر طبق حالت عادی محاسبه نخواهد شد و هزینه شما با درصدها و اعداد مختلف محاسبه خواهد شد و به احتمال زیاد زمانیکه قبض خود را مشاهده کنید به میزان زیادی شوکه خواهید شد. از این رو اگر رومینگ برای شما کاربردی ندارد، می توانید آنرا خیلی ساده و آسان غیرفعال کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی قصد داریم شما را با نحوه غیرفعال کردن رومینگ همراه اول آشنا سازیم. همراه ما باشید.


روش اول؛ استفاده از کد USSD​

اگر شما از مشترکین همراه اول هستید و می خواهید رومینگ سیم کارت خود را با استفاده از کد USSD غیر فعال کنید، لازم به ذکز است که شما با استفاده از دو کد دستوری می توانید اقدام به غیر فعال کردن رومینگ کنید که این دو کد دستوری عبارتند از؛

  1. ستاره 10 ستاره 29 مربع
  2. ستاره 1 ستاره 6 مربع
کد ussd رومینگ


توجه داشته باشید که استفاده از این روش هیچ هزینه ای شامل شارژ پولی و یا اینترنت ندارد و باید از بخش شماره گیری گوشی خود این کدهای دستوری را وارد و شماره گیری کنید و منتظر دریافت پیامک اپراتور همراه اول مبنی بر درخواست غیر فعال کردن رومینگ بمانید که با دریافت پیامک از این اپراتور، به معنای قطع شدن رومینگ شما است.

روش دوم؛ استفاده از پیامک​

اما اگر شما روش پیامکی را مدنظر دارید و می خواهید با استفاده از این روش اقدام به غیر فعال کردن رومینگ همراه اول خود کنید، لازم به ذکر است که این روش بسیار ساده و آسان می باشد و شما خیلی سریع می توانید به نتیجه برسید. از این رو برای استفاده از این روش باید عدد 29 را به شماره 100 پیامک کنید.

پیامک رومینگ


روش سوم؛ استفاده از برنامه همراه من​

برنامه همراه من، برنامه مخصوص کاربران اپراتور همراه اول می باشد که برای مدیریت سیم کارت کاربرد دارد. از این رو قطعا تمام قابلیت هایی که شما به دنبال آن هستید، در این برنامه وجود دارند. یکی از قابلیت هایی که در این برنامه وجود دارد، قابلیت غیرفعال کردن رومینگ می باشد که شما خیلی سریع و ساده می توانید این فرایند را طی کنید که طبق مراحل ذیل می باشد؛

1. وارد برنامه همراه من همراه اول شوید و سپس از قسمت پایین، گزینه خدمات را انتخاب کنید.

همراه من


2. از بخش خدمات سیم کارت، گزینه رومینگ را انتخاب کنید.

رومینگ همراه من


3. در این بخش رومینگ را با استفاده از گزینه مشخص شده غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن رومینگ


4. چند ثانیه صبر کنید تا پیامک همراه اول مبنی بر قطع رومینگ برای شما ارسال شود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
584

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین