. . .

پزشکی غذای های مفید و خوشمزه (کودکان)

تالار طب اطفال

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
یک غذای کودک فوق العاده ، کلوچه موز و گردو:
آیا فرزند شما جزو کودکانی است که به دنبال کیک های محلی و کلوچه های خوشمزه در فروشگاه ها می رود؟ اگر چنین است، شما می توانید کیک های سالم را در خانه در کمترین وقت ممکن برای او تهیه کنید. برای تهیه کلوچه وکیک، گردو، موز له شده، جو دو سر سریع پخت، آرد ساده، اسانس وانیل، مقداری شکر و اندکی کره آب شده را با هم ترکیب کرده و آن ها را در اندازه های کوچک، به شکل کیک های یک نفره بپزید. همچنین، برای جذب بیشتر کودکتان شما می توانید با کمک کره بادام زمینی (البته باید احتمال آلرژی کودک خود به بادام زمینی را بررسی کنید) و یا نوتلا، آن ها را تزیین کنید.
نان سرخ شده غذای کامل کودک:
نان سرخ شده هندی، یک غذای جذاب و مغذی برای کودکان است. این نان ها همراه با دانه های کنجد، آرد ارزن سفید، آرد ارزن قرمز، برگ شنبلیله خرد شده، شکر زرد رنده شده و آرد سویا بسته بندی شده اند. نان سرخ شده هندی یک ناهار کامل و میان وعده ای سالم برای کودک شما است و به طعم جالب خود، اکثر کودکان را جذب می کند. توجه داشته باشید که شما می توانید ادویه های خوشمزه را به این غذای کودک اضافه کنید.
گلوله های سیب زمینی جالبترین غذای کودک :
آیا از سیب زمینی های پخته شده شما باقی مانده است؟ نگران نباشید، شما می توانید از این سیب زمینی ها یک غذای سریع اما خوشمزه برای جعبه غذای کودک خود درست کنید. برای تهیه پاپ های سیب زمینی، شما باید یک فنجان سیب زمینی پخته و رنده شده، نصف فنجان هویج، یک مکعب پنیر، یک تکه نان قهوه ای (خیس و فشرده)، مقدار زنجبیل، رب و مقدار اندکی گشنیز را با هم مخلوط کنید. سپس، این مواد مخلوط شده را به شکل گلوله درآورده و در تکه های نان خرد شده بغلتانید. گلوله های سیب زمینی را در روغن کم سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند و آن را به عنوان مناسبترینغذای کودک در لیست تغذیه او قرار دهید.
نان های طعم داده شده با ذرت:
آیا کودک شما از خوردن نان های ضخیم و ساده که یکی از غذاهای مهم برای رشد او می باشد، متنفر است؟ برای علاقه مند کردن کودک خود به نان های ضخیم و ساده، 4/1 فنجان دانه های ذرت شیرین، یک قاشق چای خوری فلفل سبز خرد شده، مقداری پنیر موتزارلا را باهم مخلوط کرده و به صورت پیچی داخل این نان ها قرار داده و این پیچ های نان را در روغن سرخ کنید. این غذای کودک ، فرزند شما را عاشق خود خواهد کرد.
 

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #2
پنکیک سمولینا یک غذای جالب برای کودک :
پنکیک سمولینا یک غذای جالب متعلق به جنوب هند است که این غذای سالم و مغذی فقط در چند دقیقه آماده می شود. برای تهیه آن، یک فنجان آرد سمولینا، 1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده، یک فنجان کشک و مقدار پیاز خرد شده، گوجه فرنگی و فلفل سبز را مخلوط کرده و بپزید. این غذا را می توانید با چاشنی نارگیل برای کودک خود سرو کنید. مطمئن باشید که آن ها حتی بشقاب خود را لیس خواهند زد!
میان وعده غلات پف کرده سریع و سالم برای کودک:
بیش از این به کودک خود، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس شور ندهید، به جای آن، خودتان می توانید برای کودکان، میان وعده غلات پف کرده سریع و سالم تهیه کنید. برای تهیه آن، فقط 3 فنجان غلات پف کرده، یک فنجان دانه های ذرت، 2 قاشق غذاخوری بادام زمینی برشته، برگ های کاری، فلفل سبز و پودر شکر را همراه با مقداری روغن سرخ کردنی می توانید به شکل یک خوراک سرپایی سالم برای کودکان خود درآورید.
پیتزای نان گندم برای غذای کودک:
آیا کودک کوچک شما به طور باور نکردنی پیتزا را دوست دارد؟ اگر چنین است، شما باید به عنوان والدین، از سالم بودن این غذا اطمینان داشته باشید. برای این منظور، مدل های خانگی پیتزا را به عنوان میان وعده در اواسط روز و یا حتی یک صبحانه کامل برای کودک خود بپزید. برای تهیه این غذای کودک، شما می توانید مقداری سس تند را روی چند برش نان کامل گندم بریزید و پیاز خرد شده، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، قارچ و زیتون را روی آن قرار دهید. برای بهتر شدن طعم پیتزا، مقدار کمی پونه کوهی روی آن ریخته و اجازه دهید برای چند دقیقه با پنیر بپزد. کودک شما حتما عاشق این غذا خواهد شد!
 

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #3
ترکیب اعجاب ‌‌آور ماست، آب میوه، میوه و البته موز
بچه‌ها عاشق چنین ترکیبی هستند. در این مخلوط میوه و ماست که می‌توان آن را ترکیبی بسیار مغذی دانست موز نقش مهمی دارد، میوه‌‌ای مملو از فیبر که برای سلامت سیستم هاضمه کودک مفید است.

یک پیمانه میوه یخ زده یا تازه هم که به این ترکیب اضافه کنید معجون خوشمزه و انرژی‌زای کودک آماده می‌شود. بد نیست فرزند خردسالتان در روز یک تا دو بار از این معجون جذاب نوش جان کند تا ویتامین‌های لازم بدن نیز به شیوه‌ای جذاب تأمین شود.
طرز تهیه مرغ اسپایسی ، بسیار لذیذ و خوشمزه
مواد لازم:
  • مرغ ۱ عدد
  • پودر سوخاری ۲ لیوان
  • آرد گندم ۱ لیوان
  • ادویه ( مخلوط نمک ، فلفل ، دارچین ، پودر سیر ) ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه‌ :
مرغ را به تکه های مناسب تقسیم کنید
سپس تکه های مرغ را با ۲ لیوان و کمی نمک و فلفل نیم پز کنید
مرغ های نیم پز شده را درون مخلوط ادویه ( نمک ، فلفل ، پودر سیر ، دارچین ) بغلطانید و ۱۰ دقیقه بگذارید مرغ درون ادویه بماند.
تکه های مرغ را درون سبد مخصوص سرخ کردن بریزید
درون ظرف بزرگی آب یخ بریزید ( آب باید همراه با تکه های یخ باشد )
سپس سبد حاوی مرغ ها را به مدت ۵ ثانیه درون آب یخ فرو ببرید تا به مرغ ها شوک وارد شود.
آرد و پودر سوخاری را درون کاسه ای با فلفل و پودر سیر و هر ادویه دیگری که دوست دارید مخلوط کنید
مرغ ها را پس از شوک دادن درون مخلوط آرد و ادویه بغلطانید
سپس در روغن داغ فراوان سرخ کنید تا مرغ ها طلایی و برشته شوند.
مرغ ها را پس از خروج از روغن روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی برود سپس درون ظرف بریزید و بهمراه افزودنی های دلخواه سرو کنید.
نکات مهم:
چنانچه از سینه مرغ استفاده میکند نیازی به پخت اولیه ( نیم پز کردن ) نمیباشد و فقط باید سینه مرغ را کاملا باز کنید
برای ادویه میتوانید از انواع چاشنی های مورد علاقه در طعم دار کردن مرغ استفاده کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین