. . .

پزشکی عوارض زایمان زودرس برای مادر و کودک

تالار زنان و زایمان

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
زایمان زودرس می تواند عوارض مخربی برای مغز و بدن نوزاد داشته باشد و علاوه بر آن موجب عفونت در نوزاد شود. با این که امکان دسترسی به اطلاعات درباره عوارض زایمان های زودرس وجود دارد و با توجه به شرایط بیماری کرونا باز هم شاهد درخواست زیاد خانواده ها به انجام زایمان در تاریخ نهم آذر امسال یعنی 99.9.9که رند ترین تاریخ قرن حاضر تلقی می شود، هستیم . صرف نظر از وظیفه ای که پزشکان در دادن مشاوره درست و تن ندادن به خواسته غیرمنطقی خانواده ها دارند ، در این مطلب به عوارض این نوع زایمان ها و خطراتی که برای نوزاد ایجاد می شود اشاره می کنیم :

1- به طور کلی هر چه جنین بیشتر در شکم بماند ، بیشتر سیستم های بدن توسعه می یابد.

2- نوزادی که زود متولد می شود کوچک تر است و به سختی می تواند خود را گرم نگه دارد زیرا دچار کمبود چربی طبیعی بدن است .


3- به دلیل وجود ریه نابالغ، بیشتر نوزادان دچار نوعی مشکل تنفسی هستند. اغلب نوزادانی که زود به دنیا می آیند حتی در هفته سی و پنجم ، ماده فعال سطحی - ماده ای در شش ها که کیسه های تنفسی کوچک را باز نگه می دارد- ندارند.

4- خونریزی مغزی به احتمال زیاد در نوزادان نارس (که قبل از هفته بیست و هشتم به دنیا آمده اند) به وجود می آید و درجه متفاوتی دارد.برخی خونریزی ها خفیف هستند و خودشان بهبود می یابند و برخی دیگر می توانند منجر به آسیب جدی به مغز شوند.

5- تمام کودکانی که زودتر از هفته سی ام به دنیا

می آیند برای شرایطی به نام رتینوپاتی زودرس (ROP) غربال خواهند شد.رگ های خونی چشم می تواند از شبکیه چشم جدا و باعث کوری شود.

6- وزن پایین در تولد، تاخیر در رشد یا نیازهای خاص از جمله مشکلاتی است که برای نوزادی که زود به دنیا آمده است به وجود می آید.

7- در مادرانی که عمل سزارین انجام می دهند اگر فاصله دو بارداری آن ها کمتر از شش ماه باشد در مقایسه با بیشتر از شش ماه، خطر پارگی رحم سه برابر است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین