. . .

پزشکی علت ترک خوردن پاشنه پا

تالار پوست و مو
با گرم شدن هوا بهتر است پاها را از کفش های بسته در بیاورید و صندل بپوشید. اما پوشیدن صندل می تواند مشکلاتی ایجاد کند مانند: ترک خوردن کف پا و پوسته پوسته شدن.

دکتر پروتی، دکتر طب پا و صاحب مرکز مراقبت از پای منهتن می گوید: ترک خوردن کف پا مشکلی رایج است که دلایلی نیز برای این اتفاق وجود دارد. او می گوید: ما تمام روز روی پاها هستیم و پاها وزن ما را تحمل می کنند. راه رفتن باعث می شود پوست ترک بردارد و پوسته پوسته شود.

اما ترک خوردن فقط به خاطر وزن ما نیست. هفت دلیل ترک خوردن کف پا در ادامه ذکر شده است.

مطابق صحبت های دکتر پروتی، یکی از رایج ترین دلایل ترک خوردن پا، عفونت قارچی است. بیشتر اوقات ترک خوردن همراه با خارش نیست بنابراین بیمار متوجه عفونت قارچی نمی شود. بنابراین اگر به صورت ناگهانی پوست کف پای شما ترک خورد سعی کنید سریع به پزشک مراجعه کنید.

هنگامی که پوست شما دچار عفونت قارچی شده باشد بر ناخن انگشت پا نیز تاثیر می گذارد که به سختی می توان از آن نجات یافت.

دکتر پروتی می گوید: بر اساس مطالعاتی که انجام دادم فهمیدم عفونت پوست بر ناخن ها اثر می گذارد، ناخن ها پوست را عفونی می کنند و این کار ادامه می یابد. بنابراین سعی کنید عامل اولیه عفونت را به سرعت از بین ببرید.

تعریق بیش از حد و محیط مرطوب باعث عفونت پا و پوسته پوسته شدن آن می شود. در واقع ورزش ها به خصوص یوگا می تواند باعث تعریق بیش از حد و ورقه شدن پا گردد. دکتر پروتی اذعان می کند هر کاری که با پای بـر×ه×ن×ه انجام می دهید، یا در محیط مربوط و داغ انجام می دهید موجب عفونت های قارچی و باکتریایی می شود. بنابراین در این حالت به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر خانم ها باید در تابستان صندل بپوشند. اما در برخی از افراد کفش های نرم باعث اصطکاک می شود. هرچیزی که باعث اصطکاک شود باعث تورم و پوسته شدن پوست می شود.

به مدت طولانی کفش نپوشید، سعی کنید کفش هایی با مواد طبیعی بپوشید و با شروع اصطکاک کفش خود را عوض کنید. اجازه ندهید پوسته شدن پوست عمیق تر گردد. همچنین بر تاثیر پاشنه ها توجه نکنید. راه رفتن با ضربه نیز باعث پوسته شدن کف پا می شود.

هیچ کس با نیت آفتاب سوختگی به ساحل نمی رود. اما حضور شما در ساحل آفتابی باعث پوسته شدن پوست پا می شود. به پاها اجازه ندهید بدون محافظ در معرض نور خورشید باشد.

اگزما مشکلی پوستی است که در طول پوسته شدن پوست اتفاق می افتد. اگزما باعث خارش، خشکی و پوسته شدن پوست پا می شود.

اگرچه بیشتر افراد از بچگی اگزما را تجربه می کنند، این بیماری در بزرگسالی نیز به سراغ افراد می آید. روش های خانگی برای درمان این مشکل توسط متخصصین پوست ارائه شده است.

کم آبی بدن باعث خستگی، کاهش سوخت و ساز و… می شود و این مسئله باعث پوسته شدن پا می شود. اگر بدن شما به قدر کافی آب نداشته باشد پوست شروع به ورقه شدن می کند. به یاد داشته باشید آب دوست شما است.

به طور کلی بدن شما تمایل به پوست انداختن دارد. بنابراین من همیشه به بیماران می گویم با سنگ پا کف پا را ماساژ دهند تا پوست پرده از کف پا جدا شود و پوست جدید جایگزین شود. به پاهایتان نشان دهید دوستشان دارید تا آن ها نیز علاقه را به شما نشان دهند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین