. . .

دانستنی عجیب ترین ملکه های تاریخ

تالار تاریخ جهان

at♧er

رمانیکی نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
شناسه کاربر
1484
تاریخ ثبت‌نام
2022-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
124
نوشته‌ها
837
راه‌حل‌ها
7
پسندها
3,814
امتیازها
483
محل سکونت
مثلث برمودا ∆

  • #1
در طول ادوار مختلف تاریخ اغلب شاهد حکمرانی مردان بر سرزمین‌های مختلف بوده‌ایم و اگر زنان به قدرتی می‌رسیدند، به طور معمول، به دلیل همسرانشان بوده است.

همچنین زمانی‌که به سلطه‌گری ظالم، فردی خونخوار یا حکمرانی با عادات عجیب فکر می‎‌کنیم نیز بیشتر مواقع مردی به ذهنمان می‌رسد که یا پادشاه است یا به نوعی سکان سرزمین را در دست دارد.

اما گاهی زنان نیز در حکم حاکم یک سرزمین یا حتی به عنوان ملکه می‌توانند به حدی دیوانه وار بوده است و با اقداماتی عجیب و غریب‌ باعث بدنامی خود شوند. در این گزارش برخی از ملکه‌های عجیب و یا خونخوار تمام دوران‌ها را معرفی خواهیم کرد.

•ماریا الئونورا از براندنبورگ


«ماریا الئونورا» از براندنبورگ، ملکه سوئد و شاهزاده آلمان بود. او در سال ۱۶۲۰ به درخواست و رضایت مادرش با «گوستاووس آدولفوس» ازدواج کرد.‌این ازدواج مخالف میل برادرش انجام شد که در آن زمان یکی از «امرای انتخابگر» براندنبورگ بود و جانشین پدرشان شده بود.

او پس از زایمان دخترش «کریستنا» در سال ۱۶۲۶ اصلا خوشحال نشد، زیرا همواره تمایل داشت که فرزند پسری داشته باشد و زمانیکه کریستینا به دنیا آمد، با مشاهده دختری سیه چرده با چشمان سیاه بسیار وحشت‌زده شد.

او بار‌ها از کریستینا با عنوان «هیولا» یاد کرد حتی چندین بار سعی کرد او را به قتل برساند. این احساس ماریا الئونورا به حدی بود که کریستینا را مجبور کرد در کنار جسد پوسیده پدرش بخوابد.
 

at♧er

رمانیکی نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
شناسه کاربر
1484
تاریخ ثبت‌نام
2022-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
124
نوشته‌ها
837
راه‌حل‌ها
7
پسندها
3,814
امتیازها
483
محل سکونت
مثلث برمودا ∆

  • #2
•ملکه زتیان از دودمان ژو

ملکه زتیان تنها زن در تاریخ چین باستان است که عنوان «امپراتریس فرمانروا» را دارد. او از دودمان «تانگ» بود و به مدت ۲۵ سال به عنوان نایب السلطنه مستبد در سلسله تانگ حکومت کرد. بعد‌ها از او به عنوان یکی از امپراطوران تاثیرگذار و بحث‌برانگیز تاریخ چین یاد کردند.

ملکه زتیان اولین زنی بود که امپراطور چین شد، او برای اولین بار به جای شوهر و پسرانش و به عنوان نایب‌السلطنه به مدت ۲۵ سال بر چین حکومت کرد، اما پس از این مدت او به دودمان تانگ خاتمه داد، دودمان ژو را بنا نهاد، خود را «امپراتریس، فرمانروای مقدس، ایزدی، و هوآنگدی» خواند و به صورت مستقل حکومت را در دست گرفت.

گفته می‌شود ملکه زتیان جایگاه خود را با توسل به زور بدست آورد و از همین رو نیز برای حفظ قدرت خود قتل‌های بسیاری انجام داد. شایعاتی نیز در این باره وجود دارد مبنی بر آنکه او مادر و نوه‌های خود را نیز به دلیل مخالفت با خودش کشته‌است. مورخان او را یکی از دو زنِ حاکم خودکامه در تاریخ چین می‌دانند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
96

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین