. . .

دانستنی عجایب هفتگانه جدید

تالار عجایب

Moon light<3

رفیق رمانیکی
نیمچه رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
779
نوشته‌ها
1,855
راه‌حل‌ها
5
پسندها
32
امتیازها
438
وب سایت
pin.it

  • #1

۱-عجایب هفتگانه جهان | پترا

پترا یکی از عجایب هفتگانه جدید است که در جنوب کشور اردن واقع شده است. نام این منطقه به یونانی به معنای سنگ و صخره است. اگر بخواهیم در رابطه پترا صحبت کنیم باید گفت که این شهر در دره بین تپه ها واقع شده و مقبره های آن در صخره ها تراشیده شده است. نکته مهم این است که اکنون بناهای موجود در پترا تبدیل به ویرانه شده است.

رشد این شهر به دلیل گسترش بازرگانی در دوران رونق جاده عود بوده و پترا در این جاده به عنوان شهر مرکزی برای سایر مسیرهای تجاری به حساب می آمد. امروز شهر باستانی پترا محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد و همین موضوع باعث شده تا آن را جز عجایب هفتگانه جدید قرار دهند.

پترا اردن


۲-دیوار بزرگ چین

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جدید دنیا، دیوار بزرگ چین است. این دیوار که به عنوان طولانی ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی و نظامی در جهان شناخته می شود در کشور چین واقع شده و در سال ۱۹۸۷ جز فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این دیوار در زمان امپراطوری چین ساخته شده و از آن برای جلوگیری از هجوم اقوام صحرا گرد استفاده می شد. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای ساخت این دیوار از کارگران و افراد بسیار زیادی استفاده شده و درصد بسیار زیادی از این کارگران در حین درست کردن دیوار بزرگ چین جان خود را از دست دادند. اگر بخواهیم در رابطه با عظمت این سازه و دیوار صحبت کنیم باید گفت که طول آن ۲۱۱۹۶ کیلومتر است .

۳- عجایب هفتگانه جهان | مجسمه مسیح

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جدید دنیا، مجسمه و تندیس مسیح است. این مجسمه در برزیل و در شهر ریودوژانیرو واقع شده است. در واقع این مجسمه مسیح منجی بوده و به دلیل طراحی زیبا و خاصی که دارد توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها پیدا کند.

مجسمه مسیح در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری کوه کرکوادو در کشور برزیل ساخته شد. ارتفاع این تندیس ۳۸ متر بوده و طراحی آن به نحوی است که مسیح را در حالی که دستان خود را باز کرده است نشان می دهد. در واقع طراحی این تندیس به نحوی است که نشان دهنده پذیرش همه انسان ها در آغوش مسیح است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در طول سال بیش از دو میلیون نفر از مجسمه مسیح در ریودوژانیرو کشور برزیل بازدید می کنند.

عجایب هفتگانه جهان - مجسمه مسیح


۴-ماچو پیچو

ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی است که در کشور پرو واقع شده است و امروزه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می شود. این منطقه به دلیل داشتن بخش های مختلفی نظیر معبد خورشید محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست ها و گردشگران دارد.

چشم انداز زیبا، محل قرارگیری خاص و همچنین معماری عجیب و جذاب باعث شده تا این منطقه محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست ها و گردشگران داشته باشد و به همین خاطر بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ماچو پیچو نیز در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفت.

۵- عجایب هفتگانه جهان | چیچن ایتزا

چیچن ایتزا در واقع معبد و هرمی باستانی است که توسط تمدن مایاها ساخته شده و امروزه در کشور مکزیک قرار دارد .احتمال می رود که چیچن ایتزا به معنای در کنار دهانه چاه جادو باشد، چرا که ایتزا در زبان مایایی به معنای جادو و جادویی است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته در حدود هزار سال پیش این بنا ساخته شده و این معبد مکانی برای تقدیم قربانیان به خدای باران مایاها بوده است. عمل قربانی کردن انسان ها در این معبد کار بسیار معمول بوده و اجساد انسان های قربانی شده نیز در این معبد پیدا شده است.

چیچن ایتزا دارای چند جاذبه دیگر در اطراف خود است که از مهم ترین آن ها می توان به قلعه، معبد جنگجویان، محوطه بازی و سازه های دیگری نظیر چاه آب بزرگ و… اشاره کرد.

چیچن ایتزا
۶-کلوسیوم

کلوسیوم شهر رم نیز یکی دیگر از جاذبه های هفتگانه جدید است که در واقع یک تماشاخانه در شهر روم ایتالیا است. کلوسیوم به عنوان بزرگ ترین تماشاخانه در کل امپراتوری روم به حساب می آمده و ظرفیتی بین ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار نفر داشته است. این تماشاخانه ۸۰ درب ورودی داشته و افراد می توانستند از طریق این درها وارد فضای این سازه عجیب و عظیم شوند.

مهم ترین کاری که در کلوسیوم رم انجام می شد، نبرد گلادیاتورها بود. نکته مهمی که باید بدانید این است که در امپراطوری روم برخی از اعدام ها نیز در این مکان انجام می شد.

کارشناسان تاریخی اعتقاد دارند که پس از آ نکه امپراتوری روم به اورشلیم حمله و آن شهر را ویران کرد، مردمان آن منطقه را به بردگی گرفت و ۴۵ تا ۶۰ هزار نفر از این بردگان کلوسیوم شهر رم را ساختند. درصد بسیار زیادی از این بردگان در حین کار کشته شده اند. برای مراسم افتتاحیه این مکان نیز ۹ هزار حیوان غیر اهلی کشتار شدند.

۷- عجایب هفتگانه جهان | تاج محل

بدون هیچ شک و تردیدی تاج محل یکی از مشهور ترین بناهای جهان بوده که در نزدیکی شهر آگرا و در جنوب دهلی واقع شده است. تاج محل بنا به دستور شاه جهان، پنجمین پادشاه گورکانی به خاطر یادبود همسر ایرانی اش به نام ارجمند بانو ساخته شد و بعدها نیز خود شاه جهان در همین مکان به خاک سپرده شده است.

نکته مهمی که باید بدانید این است که معماری بنا تاج محل ترکیبی از معماری ایرانی و گورکانی است و همین موضوع باعث جذابیت این بنا شده است. در طول روز حجم گسترده ای از گردشگران و توریست ها به سراغ تاج محل آمده و از این بنا بازدید می کنند.

عجایب هفتگانه جهان - تاج محل

 
نام موضوع : عجایب هفتگانه جدید دسته : عجایب

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین