. . .

آموزش طرز تهیه پنکیک شکلاتی

تالار آموزش آشپزی

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
448
نوشته‌ها
1,864
راه‌حل‌ها
21
پسندها
20,685
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۸ نفر طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون همزن برقی طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۱۰ نفر طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۶ نفر طرز تهیه پنکیک شکلاتی پف دار بدون فر فیلم طرز تهیه پنکیک شکلاتی طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای 4 نفر
مواد لازم برای ۱۰ پنکیک
آرد۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۴۰ گرم
شیر۱ پیمانه

طرز تهیه پنکیک شکلاتی​

مرحله اول​

برای تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم​

حالا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم و به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله سوم​

در این مرحله کره را بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه کره آب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم​

حالا درون یک کاسه جداگانه آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه برای جلوگیری از گلوله شدن آرد مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم​

در این مرحله با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه در یک جهت هم می زنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود. توجه داشته باشید مایه پنکیک را زیاد هم نزنید، به دلیل آن که بکینگ پودر غیر فعال می شود و پنکیک پف نمی کند.

مرحله ششم​

حالا روی کاسه حاوی مایه پنکیک را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم​

در این مرحله درون تابه را به مقدار کمی روغن چرب می کنیم، سپس یک ملاقه مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن پخته شود.

مرحله هشتم​

در نهایت به همین ترتیب پنکیک ها را درست می کنیم تا مایه پنکیک تمام شود. در ادامه پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با سس شکلات و پودر پسته تزئین می کنیم. در آخر به همراه چای یا قهوه سرو کنید. نوش جان!
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
276

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین