. . .

آموزش شناسایی کودک در معرض خشونت

تالار روانشناسی کودکان

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #1
رمانیک
با شناختن نشانه های خشونت می توانید مداخله کنید و کودک را از شرایط نجات دهید. البته ، علائم و اثرات خشونت بسیار گسترده است و پرداختن به همه آنها در یادداشت کوتاه دشوار است ، اما اگر می بینید کودکی در معرض این نوع خشونت قرار دارد ، نباید ساکت باشید. مداخله شما می تواند تغییر بزرگی در زندگی فرزند شما ایجاد کند.

هر نوع خشونت آسیب به کودک است. اگرچه آزار جسمی واضح است ، اما سو استفاده روانی زخمهای عمیق تر و ماندگارتری دارد. سو استفاده روانی از کودک اعتماد به نفس ، توانایی برقراری ارتباط و عملکرد صحیح کودک را از بین می برد.

کودکی که مورد آزار قرار می گیرد در برقراری ارتباط با دیگران و اعتماد به افراد مختلف با مشکلات جدی روبرو می شود. این نه تنها یک مسئله مهم در دوران کودکی است بلکه یک مشکل بزرگتر و جدی تر در بزرگسالی است.

علاوه بر این ، کودک آزار دیده همیشه خود را بی ارزش و آسیب دیده می بیند. کودکی که دائماً سرکوب می شود ، احمق ، نادان و بی ادب تلقی می شود ، این توصیفات خشن را به عنوان بخشی از واقعیت های وجودی خود می پذیرد. کودکی که آزار جسمی و روانی دارد به سختی می تواند اعتماد به نفس داشته باشد.
 
آخرین ویرایش:

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #2
رمانیک
خشونت عمومی علیه کودکان
رفتارهای خشونت آمیز اشکال مختلفی دارد. کودکی که در معرض خشونت است نمی تواند به والدین اعتماد کند و حتی نمی تواند رفتار آنها را پیش بینی کند.
آزار عاطفی
سو استفاده عاطفی نوعی خشونت علیه کودکان است که سلامت روانی کودک را به خطر می اندازد و مانع شخصیت و رشد اجتماعی کودک می شود. توهین مداوم به کودک ، توهین به کودک ، حرکات زشت ، ایجاد این باور که شما بی ارزش ، بد ، مقصر ، تهدید ، بی توجهی به کودک به عنوان نوعی مجازات ، نادیده گرفتن و تهدید به سکوت و نشانه هایی از خشونت عاطفی علیه کودک وجود دارد. . علاوه بر این ، بوسیدن بغل ها و نداشتن تماس جسمی کافی با کودک برای ابراز محبت ، لقب آزار و اذیت عاطفی است.
چشم پوشی
بی توجهی و بی توجهی به کودک یکی از انواع خشونت علیه کودکان است. ناآگاهی به معنای نادیده گرفتن نیازهای اساسی کودک مانند غذای کافی و جویندگان ، لباس ، بهداشت و مراقبت است. تشخیص بی توجهی کودک همیشه آسان نیست. والدینی که دارای مشکلات بهداشت روانی ، افسردگی و اضطراب هستند نیز ممکن است به دلیل اعتیاد نسبت به کودک خود بی توجه باشند.

کودکی که در معرض غفلت قرار می گیرد نمی تواند رفتاری متفاوت از کودکان دیگر داشته باشد ، هیچ نشانه ای از بی توجهی نشان نمی دهد و ممکن است نقش پدر یا مادر را بازی کند. اما سرانجام زمانی فرا می رسد که بی توجهی به نیازهای اساسی کودک به صورت رفتار پرخاشگرانه ، افسردگی و ناامیدی آشکار می شود.
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #3
رمانیک
شکنجه جسمی
آزار جسمی شامل هر نوع آسیب جسمی به کودک است. سو استفاده جسمی به صورت زخم ، سوختگی و زخم در بدن ظاهر می شود. بعضی از والدین برای آسیب رساندن به کودک خود از خشونت فیزیکی استفاده می کنند. اما این همیشه صدق نمیکند. بعضی اوقات والدین از آزار بدنی به عنوان تنبیه و به عنوان یک روش تربیتی استفاده می کنند.

بسیاری از والدین برای ابراز خشم یا ناامیدی یا اصلاح رفتار کودک از خشونت استفاده می کنند. اما چگونه کودک می تواند از ترس از مجازات و آسیب های جسمی درس بگیرد؟
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #4
رمانیک

کودکی را که در معرض خشونت است شناسایی کنید
خشونت علیه کودکان همیشه روشن و قابل تشخیص نیست ، بلکه دارای علائم هشدار دهنده است
می توانید به کمک یک کودک خشن فرار کنید. البته فقط به این دلیل که علامت خطرناکی می بینید به این معنی نیست که کودک باید از خشونت آگاه شود و باید برای مقابله با آن اقدامی انجام دهید ، اما این علائم نگاهی عمیق به رفتار والدین کودک و کودک می دهد. هشدار می دهد توجه جدی تر است.
کودکی که در معرض خشونت عاطفی است به راحتی ناراحت ، مضطرب و ترس از همه چیز است. او ممکن است بسیار بی طرف یا پرخاشگر باشد و معمولاً تمایلی به برقراری ارتباط صمیمی با والدین ندارد.
اما کودکانی که خشونت جسمی را تجربه می کنند ، معمولاً در بدن آسیب های واضحی دارند. آنها دائما می ترسند که کار بدی انجام دهند. آنها از تماس بدنی با دیگران می ترسند و حرکات ناگهانی و شدیدی دارند. به عنوان نشانه ای از تلاش برای پوشاندن زخم ، لباس نامناسب بپوشید.
علاوه بر این ، کودکی که در معرض بی احتیاطی قرار دارد ، از جمله موهای آلوده و بدن آلوده از سلامت خوبی برخوردار نیست. او بسیار بیمار می شود و بیماری او توسط والدین جدی گرفته نمی شود. او در خانه تنها مانده و والدینش به او اجازه می دهند در یک محیط ناامن بازی کند. او دیر به مدرسه می رود و دلتنگ های زیادی می شود.
کدام کودک بیشتر در معرض خطر است؟

اگرچه خشونت علیه کودکان فقط در مورد افرادی که ما آنها را ناخوشایند می دانیم اتفاق نمی افتد ، اما به طور کلی ، کودکی که در یک محیط خشن خانوادگی زندگی می کند ، والدین ، والدین ، والدین دارای اختلال روانی درمان نشده یا معتاد به مواد مخدر است. با افراد معتاد زندگی می کند. تربیت و مراقبت از کودک بیشتر در معرض خشونت است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
85
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
146

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین