. . .

معرفی شغل‌هایی که باعث مشهور شدن می‌شوند

تالار مشاغل متفرقه

فندوق کوشولو🧸🍪

رفیق رمانیکی
کاربر ثابت
شناسه کاربر
1784
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-20
آخرین بازدید
موضوعات
138
نوشته‌ها
674
راه‌حل‌ها
2
پسندها
4,619
امتیازها
443
سن
18
محل سکونت
سرزمین رویاها

  • #1
بسیاری از شغل‌ها وجود دارد که پتانسیل تبدیل کردن شما به یک آدم مشهور را دارند. البته باید در نظر داشته باشید که فاکتور‌های بسیاری در مشهور شدن شما تأثیرگذار خواهند بود. این اتفاق زمانی می‌افتد که:

۱. مسیر درست را انتخاب کرده باشید​

شغلی که متناسب با مهارت‌ها و توانایی‌های شما باشد مطمئناً سریع‌تر شما را به مقصود می‌رساند چرا که توانایی انجام آن به بهترین شکل را دارید و انتظار می‌رود که نتایج کار شما همه را شگفت‌زده کند.

۲. به کار خود عشق بورزید​

وقتی شما عاشق حرفه خود باشید، مطمئناً تلاش و کوشش بیشتری برای موفقیت در آن خواهید کرد. کاری که از اعماق وجودتان برای آن وقت و انرژی می‌گذارید مطمئناً باعث می‌شود که دیگران نیز شما را تحسین کنند.

۳. فعالیت چشمگیر​

یکی از راه‌های مشهور شدن با داشتن یک شغل، انجام فعالیتی چشم گیر است. مثلاً یک پیتزا فروش می‌تواند شخص مشهوری باشد و یا فردی به یک نویسنده مشهور تبدیل شود. در واقع شهرت در هر عرصه‌ای امکان‌پذیر است به شرط این که بتوانید در حوزه مورد نظر به خوبی روی مخاطبان خود تأثیر بگذارید.

۴. برند شدن​

شهرت در کسب و کار به معنای برند شدن است. وقتی شما محصول یا خدمات خاصی را ارائه می‌کنید که منحصراً به شما تعلق دارد خیلی زود می‌توانید به شهرت برسید.

در چه مشاغلی می‌توان به شهرت رسید​

در این بخش شما را با مشاغلی آشنا می‌کنیم که خیلی زود باعث شهرت و در پی آن باعث کسب درآمد بیشتر شما می‌شوند.

اینفلوئنسر​

اینفلوئنسر به اشخاصی گفته می‌شود که در فضای مجازی با انجام فعالیت‌های مختلف موفق به جذب مخاطبان می‌شوند. وقتی یک اکانت موفق در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید خیلی زود مشهور می‌شوید، این شهرت به شما کمک می‌کند تا با انجام کار‌های جانبی مثل تبلیغات، وارد شدن در حوزه‌هایی چون بازیگری، میکاپ، استندآپ کمدی و... به درآمد بیشتری برسید.
حتماً شما هم سرگذشت خابی اینفلوئنسر مشهور این روز‌های تیک تاک را شنیده‌اید. پسری که اصالت سنگالی دارد و در سال ۲۰۲۰ زمانی که تنها ۲۰ سال سن داشت به یکی از چهره‌های مشهور در شبکه اجتماعی تیک تاک و اینستاگرام تبدیل شده و توانست به درآمدی بالغ بر ۲۵ هزار دلار برای هر پست کسب کند.

بنابراین هر کسی پتانسیل تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر یا بلاگر را دارد، به شرطی که زمان کافی برای انجام امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مردم پسند را داشته باشد. در ایران نیز اینفلوئنسر‌های بسیاری وجود دارند که توانسته‌اند از طریق شبکه‌های اجتماعی به درآمد عالی برسند به طور مثال صدف بیوتی یکی از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که فعالیت خود را به صورت بلاگری در زمینه آرایش و میکاپ آغاز کرد و اینک به یک چهره سرشناس تبدیل شده است که درآمد افسانه‌ای از تبلیغات برند‌های مطرح لوازم آرایشی در پیج خود دارد.
برای این که یک اینفلوئنسر موفق باشید باید ابتدا زمینه مورد نظر که استعداد و توانایی لازم در آن را داشته باشید انتخاب کنید. سپس به فعالیت مشغول شوید، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و قوانین آن و همچنین خلاقیت بالای ذهنی از جمله مواردی است که می‌تواند به شهرت شما کمک کند.

ورزشکار حرفه‌ای​

اکثر ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر دنیا و در رشته‌های مختلف، درآمد‌های افسانه‌ای دارند. آن‌ها در کنار درآمدی که در رشته ورزشی خود کسب می‌کنند با وارد شدن به عرصه تبلیغات نیز درآمد بیشتری کسب می‌کنند. همین مسأله است که کمک می‌کند تا یک ورزشکار حرفه‌ای بتواند درآمد بسیار بالاتر از حد تصور داشته باشد.

برای این که به یک ورزشکار مشهور تبدیل شوید راه سختی را در پیش خواهید داشت. اولاً پایه‌های شهرت و موفقیت شما در یک ورزشی از سنین کودکی ریخته می‌شود. برای این که در یک رشته ورزشی مشهور شوید باید عشق و علاقه به آن رشته و البته مهارت شما در آن بسیار زیاد باشد. در کنار مهارت بسیار بالا، تمرین، ورزش‌های سخت، آمادگی بدنی بالا، زندگی سخت و برنامه‌ریزی شده و قوانین بسیار دیگر در این زمینه وجود دارد که شما را به قله مقصود می‌رساند.
نگاهی به زندگی نامه رونالدو فوتبالیست معروف نشان می‌دهد که او برای جایگاهی که امروز در آن‌ایستاده است چه اندازه تلاش کرده و متحمل رنج و سختی شده است. بنابراین اگرچه در رشته‌های ورزشی درآمد بسیار زیادی وجود دارد اما مشهور شدن در این رشته‌ها به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

رشته‌های هنری​

یک هنرمند مشهور نیز می‌تواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد. اگرچه بسیاری از افراد هنر را یک شغل نمی‌دانند اما وقتی به صورت حرفه‌ای به هنر مشغول هستید امکان برگزیدن شغل دیگری برای شما وجود ندارد. یک هنرمند مشهور برای رسیدن به قله شهرت راه طولانی را طی می‌کند. مهمترین مسأله در به شهرت رسیدن در عرصه هنر استعداد و توانایی‌های فرد در زمینه هنری مورد نظر است. مثلاً یک نقاش حرفه‌ای، یک موزیسین حرفه‌ای یا یک مجسمه ساز کاربلد دستان هنرمندی دارد که او را از سایرین جدا می‌کند. استعداد ذاتی در کنار تمرین و تکرار مهارت‌های هنری کمک می‌کند تا یک شخص در این عرصه به شهرت و در نتیجه به درآمد بالا برسد.

بازیگری​

یکی دیگر از پولسازترین شغل‌های دنیا بازیگری است که در آن شهرت حرف اول را می‌زند. بازیگری در کنار استعداد بالا و درخشان کمی به شانس هم بستگی دارد. به خوبی می‌دانیم که برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها نقطه عطف زندگی یک بازیگر محسوب می‌شوند و باعث شهرت او در عرصه سینما و بازیگری می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که با مشهور شدن در عرصه بازیگری نیز می‌توانید درآمد بسیار بالایی داشته باشید. همانطور که در سینمای هالیوود برخی از بازیگران سرشناس برای هر سکانسی که بازی می‌کنند درآمد‌های چند میلیون دلاری دارند. این مسأله در ایران نیز کاملاً مشهود است. ما بازیگرانی داریم که برای بازی در یک فیلم دستمزد‌های چند میلیاردی می‌گیرند.

نویسندگی

یکی دیگر از مشاغلی که باعث شهرت شما می‌شود نویسندگی است. البته نویسندگی نیز از آن دست شغل‌هایی است که برای رسیدن به شهرت در آن باید بسیار تلاش کنید. نویسندگی شغل بسیار سخت و چالش برانگیزی است و هرکسی قادر به انجام آن نخواهد بود. یک ذهن خلاق، دایره لغت وسیع و قلم روان و شیرین از جمله مواردی است که می‌تواند به شهرت شما در این عرصه کمک کند.

شهرت در عرصه‌های مختلف کاری​

اگر بخواهیم منطقی به این قضیه نگاه کنیم باید پذیرفت که می‌توان در هر شغلی به شهرت رسید. مثلاً یک وکیل بسیار مشهور بود، یک تاجر به نام در عرصه‌های مختلف تجاری شد، یک کارآفرین برجسته و مشهور بود و.... با این حال پتانسیل مشهور شدن در مشاغلی که به آن‌ها اشاره کردیم بیشتر است. ضمن این که می‌تواند تأثیر بیشتری بر کسب درآمد بالاتر در این شغل‌ها داشته باشد.
مهمترین نکته در خصوص به شهرت رسیدن در زمینه کاری آن است که در کنار داشتن مهارت و استعداد بالا در یک شغل، با عشق و علاقه بسیار و همچنین با اراده و پشتکار قوی به مسیر خود در آن زمینه شغلی ادامه دهید تا به یک چهره سر‌شناس در شغل مورد نظرتان تبدیل شوید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین