. . .

روان شناسی شخصیت شناسی ؛ شما چه مدلی دست میدید ؟

تالار انسان شناسی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

شخصیت شناسی حرکات دست و مدل دست دادن​

میلیون ها سال پیش زمانی که انسان ها هنوز به یک زبان گفتاری کامل و جامع دست پیدا نکرده بودند ، از طریق حرکات بدن و دستان خود با یکدیگر ارتباط برقرار می‎ کردند . به طور کلی در آن زمان دست ها ابزار کارآمدی در برقرار ارتباط انسان ها با یکدیگر به حساب می ‎آمدند ، این امر به آن دلیل است که مغز انسان با دست ها دارای ارتباط عصبی بیشتری در مقایسه با سایر اندام های بدن است . به همین دلیل است که حرکات دست شامل بسیاری از سیگنال های غیر کلامی می ‎شود و در بین تمام این سیگنال ها، دست تکان دادن متداول تر است .


چرا ما انسان ها با یکدیگر دست می ‎دهیم

اعتقاد بر این است که این عمل ، نسخه به روز شده یکی از روش های باستانی به منظور اطمینان حاصل کردن از عدم حمل سلاح توسط طرف مقابل است . ضربه زدن به بازو در هنگام گفتگوی صمیمانه نیز مدل به روز شده اطمینان دادن به طرف مقابل از عدم حمل سلاح توسط فرد است ؛ به این معنی که " من هیچ سلاحی حمل نمی ‎کنم. من به تو آسیبی نمی‎ رسانم و می ‎توانی به من اعتماد کنی"

تکان دادن دست

موقعیت دست در هنگام تکان دادن اطلاعات زیادی را در رابطه با شخصیت شما آشکار می ‎کند . برای مثال اگر در هنگام تکان دادن دستتان ، کف دست شما به سمت پایین باشد ، نشان دهنده روحیه تسلط طلبانه شما است و اگر کف دستانتان به سمت بالا و یا آسمان باشد ، به این معنی است که شما مطیع طرف مقابلتان هستید.

بالا بردن دست بدون هیچ گونه تکانی دادنی نیز به معنای عدم وجود حس قدرت و یا اطاعت نسبت به طرف مقابل بوده و نشان دهنده حالتی خنثی است .

مصداق مثال های زده شده را می توانید در برخورد زوجین با یکدیگر مشاهده کنید . مرد در هنگام تکان دادن دست ، کف دست خود را به سمت پایین نگه داشته و زن کف دست خود را به سمت بالا نگه می ‎دارد.این امر را همچنین می ‎توانید در هنگام برخورد دو رهبر سیاسی با یکدیگر نیز مشاهده کنید.

نحوه دست دادن


مناره کردن انگشتان:

اگر فردی هنگامی که شما صحبت می کنید ، انگشتان خود را به هم فشرده و چانه و دهان را روی سر انگشتان می گذارد نشان می دهد که در حال تفکر عمیق است.

مشت پوشیده شده با دست باز:

اگر هنگام صحبت با فردی متوجه شدید که او یک دست خود را مشت کرده و با دست بازش مشتش را پوشانده است ، این نشان می دهد که این فرد خشمگین است اما می کوشد که آرام بماند و خود را کنترل کند.پس مراقب باشید چون او با هر موضوع کوچکی ممکن است از کوره در برود.

پرتاب دست

اگر هنگام صحبت با فردی او در حین حرف زدن دستش یا نگشتانش را بطرف شما پرتاب کند یعنی می خواهد عقایدش را به اجبار تحمیل کند .

قلاب کردن دستها پشت سر:

اگر هنگام صحبت کردن با فردی او به عقب تکیه داد و دست ها را پشت سر قلاب کرد ، نشان دهنده این است که او بر شما سلطه دارد و ژست او نشان می دهد نیاز به دفاع کردن از خود ندارد.

بازی کردن با حلقه ازدواج:

فردی که زمان صحبت با همسرش دائما با حلقه خود بازی می کند ، نشان می دهد که عصبی است و مشکلی در ارتباط دارد.

نشان دادن کف دست

نشان دادن کف دست در حین صحبت کردن نشان دهنده صداقت بوده و یا نشانه مطیع بودن همراه است. شخصی که در حین صحبت کردن مکررا کف دست خود را به معرض نمایش می‎ گذارد ، معمولا به عنوان فردی صادق و راستگو شناخته می ‎شود. برای مثال وقتی یک فرد درصدد اعتراف و قبول اشتباه خود بر می‎ آید ، در حین مکالمه کف دستانش را به معرض نمایش می ‎گذارد .

این حرکت در زمان باستان به معنی "ببنید من سلاحی حمل نمی ‎کنم" بود .

توجه داشته باشید که در هنگام ابلاغ دستور و یا سخنان جدی به طرف مقابل خود نباید کف دستانتان را به معرض نمایش بگذارید زیرا این امر باعث کاهش اثر پذیری گفته هایتان شده و باعث می‎ شود طرف مقابل شما را جدی نگیرد و در عوض ، عدم نمایش کف دست در حین مکاملات جدی به شما شخصیتی مقتدر می ‎دهد .

بازی کردن با لباس:

کلنجار رفتن با سر آستین پیراهن و یا جواهر آلات روی مچ نشان دهنده این است که احتیاج به توجه دارید.

بازی با آستین


دست زدن به کراوات:

این رفتار مردانه می گوید، می خواهم تاثیر خوبی از خودم بجا بگذارم. این روش اوست که می خواهد به شما بفهماند شدیدا" اگر کسی هنگام صحبت با شما دست به کروات خود می زند ،نشان می دهد که دوست دارد تاثیر خوبی از خود بجا بگذارد و تلاش می کند تا خوشنودتان سازد.

دست کشیدن در میان موها:

افرادی که نمی دانند چه باید بگویند اغلب دست های خود را درون مویشان فرو می کنند .

فشار دادن دست

یک فرد مسلط و با اعتماد به نفس در هنگام دست دادن به طرف مقابل ، فشار بیشتری به دست او وارد خواهد کرد و این امر باعث می‎شود که او در نظر طرف مقابل فردی محکم ، مسلط و استوار به نظر برسد.

دست دادن شل:

لرزش دست در هنگام دست دادن، عمدتا یک ویژگی زنانه به حساب می ‎آید و باعث می ‎شود که طرف مقابل ، فرد را جدی نگیرد .

این یک حقیقت غیر قابل انکار است و در مورد همه افراد صدق می‎ کند . وقتی شخصی بدون هیچ گونه فشاری به شما دست می ‎دهد ، شما اعتماد کم تری به او خواهید داشت و ممکن است تصور کنید که آن شخص به شما علاقه ای نداشته و از دیدار با شما خوشحال نیست اما با این حال جالب است بدانید که بسیاری از هنرمندان ، موسیقی دانان ، جراحان و کسانی که کارشان مستلزم استفاده دقیق از دستانشان است ، تمایلی به اعمال فشار در هنگام دست دادن با طرف مقابل ندارند و این امر ارتباطی به عدم علاقه مندی به شما و خوشحال نبودن از ملاقات با شما نخواهد داشت .

شل دست دادن


دو دستی دست دادن

دو دستی دست دادن معمولا از جانب کسانی انجام می ‎شود که تمایل به جلب اعتماد طرف مقابل خود دارند ؛ با این وجود توجه کنید که این امر نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن ها نبوده و تنها نشان دهنده خواسته درونی آن ها است .

این گونه دست دادن معمولا در سیاستمداران ، تاجران و برخی دوستان مشاهده می ‎شود.

زمانی که شخصی به شما کمک می‎ کند و شما تمایل به نشان دادن اعتماد خود به آن شخص دارید نیز ممکن است از این نوع دست دادن به طرف مقابل استفاده کنید .بنابراین در صورتی که شخصی اقدام به دو دستی دست دادن به شما کرد ، بهتر است به دلیل انجام این کار او فکر کنید .

حرکت انگشت:

ضربه آهسته، مضراب زدن و یا ریتم یکنواختی را با انگشتان نواختن، دلالت بر بی تابی و ناشکیبایی دارد. یک حرکت نمادین گریز میباشد. انگشتان عمل راه رفتن را گرچه بدن بی حرکت است انجام میدهند.

دستهای پنهان:

اگر فردی هنگام روبرو شدن با شما دست های خود را پنهان کند مثلا آنها را در جیب خود فرو کند ، او میگوید:مایل به گفتگو با شما نمیباشم و دوست ندارم با شما رابطه صمیمانه برقرار کنم.

دستها به روی زانو:

اگر حین صحبت فردی دستها را روی زانو گذاشته باشد به طوری که کف دست ها به طرف بالا باشد، شخص گشاده رو و پذیرا می باشداما اگر کف دستها پایین باشد فریبکاری و تعرض در بین است.
 
  • گل رز
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین