. . .

معرفی سگ نژاد کوتون دو تولیر

تالار حیات وحش

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #1
Untitled-37a44a50924914846.md.jpg


کوتون دو تولیر ها سگ های جذاب و دلربا با شخصیتی بسیار با محبت هستند. با آن ها می توان بهترین زمان ها را گذراند.این سگ ها شباهت زیادی به نژاد بیچنس در ماداگاسکار دارند.
کوتون دو تولیر ها سگ هایی کوچک و باهوش هستند و با آن ها می توان بهترین زمان ها را گذراند. این نژاد دارای موهایی پنبه ای می باشد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #2
دانستنی های نژاد



  • کوتون دو تولیر ها علاقه ی زیادی به بودن در کنار انسان ها دارند نباید آن ها را از خودتان جدا نگه دارید.
  • کوتون دو تولیر ها هوش بالایی دارند و آموزش دادن به آن ها کار بسیار راحتی است. آن ها اشتیاق زیادی به سرعت و فرمانبرداری از خود نشان می دهند.
  • کوتون دو تولیر سگی لجوج و متعصب می باشد ولی نژادی همراه و مونسی عالی هستند که باید در محیط خانه زندگی کنند.
  • از این سگ ها می توان به سادگی در آپارتمان نگهداری کرد.
  • کوتون ها از بازی کردن و پیاده روی لذت برده و خوشحال می شوند.
  • کوتون ها برای اینکه ریزش مو نداشته باشند نیاز دارند چند بار در هفته آن ها را شانه بزنید. در صورت نیاز ماهانه یا هفتگی آن ها را حمام دهید.
  • اگر می خواهید سگ سالمی داشته باشید، هیچ گاه نباید توله سگ را از افراد و فروشگاه های حیوانات خانگی نامعتبر بخرید. در جست و جوی توله سگی باشید که آن ها را برای عارضه های ژنتیکی که امکان دارد درگیر آن باشند از روی صدا آزمایش کرده اند.
  • کوتون دو تولیر دارای قیمت های مختلفی است. مثل بقیه ی نژادها، برای خرید آن ها به فروشگاه های حیوانات خانگی مراجعه کنید.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #3
ابعاد و وزن



وزن سگ های نر : (۵-۷) کیلوگرم، وزن سگ های ماده : (۴-۶) کیلوگرم.
قد سگ های نر : (۲۵-۳۱) سانتی متر، قد سگ های ماده : (۲۱-۲۸) سانتی متر.

بهداشت و بیماری



کوتون دو تولیر ها معمولا کم تر دچار بیماری می شوند و می توان گفت که سگ های سالمی می باشند، ولی مانند باقی نژادها امکان دارد این سگ ها هم بیمار شوند.
امکان دارد تمامی سگ های این نژاد دچار کل بیماری ها نشوند ولی در صورتی که قصد نگهداری از آنها را دارید باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته و آنها را به طور کامل بشناسید.
  • دیسپلازی مفصل ران : این بیماری عموما در سگ های این نژاد به چشم می خورد. عواملی مانند : رفتار ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی، به تغییر شکل مفصل ران کمک خواهند کرد. سگ هایی که درگیر این بیماری هستند می توانند زندگی معمولی و سالمی داشته باشند ولی تعدادی از آن ها به عمل جراحی احتیاج دارند. این عارضه ارثی بوده و نسبت مفصل ران به استخوان ران مناسب نمی باشد و به صورت چسبیده به هم هستند. با وجود اینکه این سگ ها درد دارند و در یک یا هر دو پای عقبی آن ها لنگیدن دیده می شود، ولی شما نشانه ای از درد و ناراحتی در سگی که این عارضه را دارد نمی بینید. ورم مفاصل در سگ هایی که سن بالایی دارند اتفاق می افتد. این سگ ها باید مداوا شوند. در صورتی که قصد خرید توله سگی را دارید، اطمینان یابید که والدین سگ برای این عارضه و مشکل های ارثی مورد بررسی قرار گرفته اند. این بیماری ارثی می باشد، ولی علت پیشروی سریع آن را می توان عوامل محیطی از جمله یک رژیم غذایی دانست.
  • پیشروی شبکیه آتروفی (PRA) : این بیماری نوعی اختلال چشم دژنراتیو بوده که نهایتا منجر به کوری و یا از دست دادن گیرنده های نوری در پشت چشم خواهد شد. PRA چند سالی پیش از کور شدن سگ قابل تشخیص می باشد. سگ ها قادرند در صورتی که بینایی خود را از دست دهند از دیگر حواس خود استفاده کنند و این نقص را جبران نمایند، سگی که کور است می تواند زندگی خود را خیلی عادی و شاد ادامه دهد. نباید عادت کنند که روی مبلمان بپرند. افراد معتبری که این سگ ها را پرورش می دهند، باید سالانه آن ها را نزد چشم پزشک ببرند و باید گواهی لازم را که نشان می دهد این سگ درگیر بیماری آتروفی نیست را دریافت نمایند.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #4
تغذیه



توصیه شده که روزانه مقدار 3.4 پیمانه غذای خشک با کیفیت بالا برای آن ها استفاده شود که قابلیت تقسیم شدن به دو وعده ی غذایی را دارد.
میزان خوراکی که سگ شما مصرف می کند وابسته به اندازه، سن، ساختار، سوخت و ساز و میزان تحرک آن می باشد.
این حیوانات همانند آدم ها دارای شخصیت واقعی می باشند احتیاج های خوراکی آنها شبیه به هم نخواهد بود و همچنین کیفیت غذای آنها باهم فرق دارد.
به جای آن که روزانه مرتبا ظرف غذای او را پر نمایید، از خوراکی های با کیفیت و انرژی زا برای سگ های خود استفاده کنید.
باید سگتان را از طریق اندازه گیری نمودن مواد غذایی که مصرف می کنند و به علاوه روزانه 2 مرتبه غذا دادن به جای قطع کردن وعده های غذایی او، در شرایطی ایده آل قرار داده و از او مراقبت کنید.
در صورتی که از اضافه وزن سگ خود مطمعن نمی باشید، از تست چشم و دست استفاده کنید. ابتدا به او نگاه کنید، برای این که بتوانید آن را ببینید باید مقداری از آن بلندتر باشید، سپس دست خود را پشت او قرار داده و شستتان در امتداد ستون فقرات قرار بگیرد، و با انگشتان خود رو به پایین ادامه دهید. شما باید بتوانید بدون فشار آوردن به دنده ها آن ها را حس کنید. در صورتی که قادر به حس کردن آن نبودید، مطمعن باشید که سگ به مواد غذایی کمتری نیاز داشته و باید بیشتر ورزش کند.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #5
رسیدگی و آراستن





موهای کوتون دو تولیر یکی از ویژگی هایی بوده که باعث تمایز او شده است. آن ها دارای موهایی بلند، نرم و ضخیم، با بافت پنبه ای هستند. زمانی که سن آن ها بالاتر برود طول موی آن ها عموما به 10 سانتی متر می رسد.
آنها موهایی سفید دارند، گرچه امکان دارد تعدادی سایه خاکستری روشن یا قرمز (ترکیبی از موهای سفید و حنایی) در گوش آن ها دیده شود. این توله سگ ها تماما سفید یا زرد، قهوه ای و یا با لکه های سیاه روی سر، گوش و گاها بدنشان متولد می شوند. زمانی که سگ بالغ شود این لکه ها از بین می رود.
ریزش موی آن ها در فصل بهار بوده و بسیار کم است. این نژاد برای اشخاصی که آلرژی دارند مناسب می باشد.
لازم است که به قسمت پشت گوش ها، پاها و آرنج توجه نمایید. برای به حداقل رساندن شکنندگی موی آن ها از سپری استفاده کنید.
برای تمیز کردن صورت کوتون ها از شانه های ریز که دندانه ی فلزی دارند استفاده نمایید.
با توجه به چگونه کثیف شدن آن ها، امکان دارد کوتون ها به صورت هفتگی و یا ماهانه به حمام کردن نیاز داشته باشند.
از نیازهای نظافتی دیگر می توان به بهداشت دهان و دندان و همچنین مراقبت از ناخن ها اشاره کرد.
برای اینکه مانع از جمع شدن باکتری در دهان آنها شوید باید دندان آنها را ۲ تا ۳ بار در هفته مسواک کنید. برای ممانعت از عارضه های مربوط به لثه و بوی بد دهان باید دندان آنها را هر روز مسواک کنید.
در صورتی که صدای کشیده شدن ناخنشان روی زمین را شنیدید یعنی ناخن آنها بیشتر از اندازه ی معمول خود رشد نموده است. باید ناخن آنها را در ماه 1 یا 2 بار کوتاه نمایید.
ناخن پای آن ها را دائم چک کرده و کوتاه نمایید و آن ها را در موقعیتی مناسب قرار دهید، این کار به شما کمک می کند تا زمانی که به خانه باز می گردید و سگ با کلی اشتیاق به استقبال شما می آید و بغلتان می پرد دست شما زخم نشود.
آن ها در ناخن پای خود رگ های خونی دارند و در صورتی که شما بیش از اندازه آن ها کوتاه کنید موجب می شود خونریزی کند و امکان دارد سگ شما بار بعد که ناخن گیر را دست شما ببیند، اجازه ی کوتاه کردن ناخن را به شما ندهد. به همین دلیل در صورتی که اطلاعی در این باره ندارید از دامپزشک سوال نمایید.
باید عادت های سگتان را تا زمانی که توله می باشد به آن ها یاد داده تا آن را فراگیرد. این نژاد به پاهای خود بسیار حساس هستند پس باید به پنجه های آن ها رسیدگی کنید. درون دهان و گوششان را نگاه نموده تا مطمعن شوید که تمیز می باشد، نظافت نمودن سگ ها زمینه ی لازم را برای آزمایش های دامپزشکان ساده خواهد کرد.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #6
سازگاری





کتون دو تولیر رابطه ی خوبی با کودکان دارد. این سگ ها دوستانی بسیار عالی، با انرژی و همچنین هم بازی های مناسبی برای بچه هایی می باشند که رفتار خوب و محترمانه ای با آن ها دارند.
به فرزندانتان در رابطه با رفتار و برخوردشان و طریقه ی دست زدن به سگ ها تعلیم داده و همیشه به رابطه ی بین آنها دقت کنید و هرگز آنها را کنار یک دیگر تنها نگذارید تا بتوانید از رساندن آزار و اذیت از سوی هر دوی آنها به یکدیگر ممانعت کنید.
به فرزندان خود آموزش دهید که هنگام غذا خوردن سگ ها به آنها نزدیک نشده و غذایشان را دست کاری نکنند. هرچقدر هم که باهم دوست و صمیمی باشند نباید آنها را باهم تنها گذاشت. کتون دو تولیر ها علاقه ای به تنها ماندن ندارند.
اولویت کتون دو تولیر برقراری ارتباط با انسان ها می باشد ولی گاها می توانند خود را با بقیه ی سگ ها و گربه ها وفق دهند.
 

Bardiia

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
5
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
آخرین بازدید
موضوعات
20
نوشته‌ها
215
پسندها
497
امتیازها
118

  • #7
محل نگهداری





کوتون دو تولیر ها را به سادگی می توان در محیط آپارتمان نگهداری نمود اما باید روزانه نیاز آن ها به تحرک های جسمانی برطرف شود. این سگ ها در خانه بسیار آرام هستند.
برای این سگ ها حیاط یا بالکنی کوچک برای انجام دادن تحرک، ورزش های روزانه و جست و خیز آن ها کافی خواهد بود.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
15
بازدیدها
1K
پاسخ‌ها
29
بازدیدها
1K

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین