. . .

پزشکی سلامت روان چیست و چگونه به‌دست می‌آید

تالار مغز و اعصاب

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
سلامت روان به معنی آرامش فیزیکی و کمبود سر و صدا نیست بلکه معنایی کلی تری دارد و کیفیت زندگی بر آن تاثیر میگذارد. سلامت روان روی طرز فکر، احساس و رفتار روزانه شما تاثیر دارد و همچنین روی توانایی شما در مواجهه با استرس ، غلبه بر چالش های زندگی ، ساخت روابط و ریکاوری بعد از سختی ها تاثیرگزار می باشد . سلامت قوی ذهن به این معنا نیست که هیچ مشکلی نداشته باشید ، سلامت روانی و احساسی چیزی فراتر از رهایی از مشکلات افسردگی ، اضطراب و یا دیگر مشکلات روانشناسی می باشد.
افراد با سلامت ذهن و روان، کنترل بهتری روی احساسات دارند و افراد با انرژی و مثبت نگر هستند و راه های زیادی را برای افزایش سلامت روان می شناسند.

چگونه سلامت ذهن و روان را افزایش دهیم ؟

هرکس که از مشکلات ذهنی و احساسی رنج می برد ، معمولا احساس تنهایی زیادی می کند و همچنین ممکن است از اختلال ذهنی هم رنج ببرد . اکثر ما انسان ها سیگنال های احساسی را که نشان دهنده هشدار و اخطار برای سلامت نامناسب ذهن است، جدی نمی گیریم که بیشتر آن ها در نتیجه مصرف رفتارهای مخرب ، داروها و مواد غذایی مضر می باشد و از طرفی همه ما امید داریم که این وضعیت خود به خود بهبود پیدا کند و به همین دلیل تسلیم شرایط می شویم.

خبر خوب اینجاست که مجبور نیستید به این احساس بد ادامه دهید و همچنین تمرین های زیادی وجود دارد که می تواند روحیه شما را بهبود ببخشد و باعث شود از زندگی لذت ببرید .

سعی کنید که ارتباطات اجتماعی خود را مخصوصا ارتباطات چهره به چهره را افزایش دهید.

فرقی ندارد که چه مدت زمانی را به ارتقای سلامت ذهن روان خود اختصاص داده اید، به همکاری و ارتباط با دیگران نیاز دارید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

چرا روابط چهره به چهره در این حد اهمیت دارد؟
تماس های تلفنی و شرکت در شبکه ها و گردهمایی های اجتماعی می تواند کیفیت روابط شما را در اجتماع بهبود ببخشد . کلید موفقیت این راه این است که شنونده خوبی باشیم و بدون تجزیه و تحلیل و قضاوت به صحبت های دیگران گوش دهیم.
بسیاری از افراد با اعتماد کردن جذب شما می شوند و اگر فکر می کنید که کسی را برای صحبت کردن و روابط اجتماعی ندارید، باید روابط دوستانه ای را ایجاد کنید ، مثلا می توانید این روابط را با همسایگان خود یا با افراد در اتوبوس داشته باشید و سعی کنید که ارتباط چشمی خود را در این روابط حفظ کنید و همیشه لبخند به لب داشته باشید .
فعال بودن علاوه بر بدن، برای ذهن نیز خوب است
ذهن و بدن شما به طرز عجیبی با یکدیگر در ارتباط هستند و زمانی که سلامت جسمی خود را بالا ببرید، از لحاظ ذهنی و احساسی نیز حس بهتری به خودتان خواهید داشت و فعالیت فیزیکی باعث آزاد سازی اندورفین، مواد شیمیایی قوی می شود که می تواند انرژی فرد را افزایش دهد و روحیه او را بهبود ببخشد و ورزش های منظم همچنین تاثیر سبیار زیادی روی از بین بردن استرس ، بهبود حافظه و کمک به خواب بهتر دارد .
راهکارهایی برای شروع یک روتین ورزشی

30 دقیقه در روز برای یک ورزش برنامه ریزی کنید و اگر برایتان سخت است، می توانید آن را به سه بخش 10 دقیقه ای تقسیم کنید که همان تاثیر را دارد و ورزش خود را با قدم زدن و رقص با موسیقی مورد علاقه خود آغاز کنید .

ز ورزش های ریتمیک استفاده کنید که دست و پای شما را همزمان درگیر می کند ، مثل دو، قدم زدن، شنا، تمرین با وزنه، هنرهای رزمی و رقص .ذهن خودتان را نیز با تمرین ورزشی هماهنگ کنید .
به این معنا که هنگام ورزش کردن تمرکز خود را روی عضلات قرار دهید و تاثیر آن را روی تک تک سلول ها و عضلاتتان احساس کنید .
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین