. . .

دانستنی سفر به آینده ساده تر است یا سفر به گذشته؟

تالار متافیزیک
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
سفر در زمان یکی از ایده های جالب برای فیلم های سینمایی است. دانشمندان سالهاست بر روی نظریه سفر در زمان مطالعه می کنند اما هنوز موفق به چنین کاری نشده اند و یا اگر هم شده باشند در قالب پروژه های کاملا سری است که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد.

انیشتین با نظریه خاص نسبیتیش که مربوط به فضا و زمان می شود شرایطی را توصیف کرده که انسان می تواند با استفاده از علم و فناوری در زمان سفر کند. از لحاظ تئوری سفر به آینده ساده تر از سفر به گذشته است.

بر اساس مشاهداتی که تا کنون صورت گرفته است تورم زمان یا Time Dilation نشان داده که زمان در فضا دیرتر سپری میشود و در حقیقت اگر کسی در فضا با سرعت زیادی سفر کند دیرتر پیر می شود. با توجه به حقایق یافت شده در ساعت های شاتل های فضایی! چه ساعت های داخل فضاپیما و چه ساعت های اتمی که برای اهداف آزمایشی مختلف مورد استفاده قرار گرفته اندـ این ساعت ها نسبت به ساعت های مرجع واقع بر روی کره زمین آهسته تر حرکت می کنند. به عبارت ساده تر در فضا زمان دیرتر می گذرد!

البته به این موضوع توجه داشته باشید که این عقب و جلو رفتن ها در زمان در حد ثانیه و دقیقه است! برای سفر در زمان همه چیز به سرعت سفر در فضا بستگی دارد. هر چه سرعت شما بیشتر باشد بیشتر در زمان سفر کرده اید یعنی در واقع زمان برای شما کندتر گذشته است.

دکتر Ulvi Yurtsever در مقاله خود به عنوان سفر در زمان عنوان می دارد، شاید یک مفهوم بهتر برای درک تورم زمان مثالی است که در این رابطه مطرح می شود. در نظر بگیرید که شما با سرعتی نزدیک به سرعت نور در حال حرکت هستید، در این حالت ساعتی که به دست دارید آهسته تر از ساعت های استاندارد موجود بر روی کره زمین حرکت خواهد کرد. بنابراین اگر شما سرعت تان برابر با ۹۹ درصد سرعت نور باشد و به مدت یک سال با این سرعت در اطراف منظومه شمسی به حرکت خود ادامه دهید و سپس به زمین بازگردید، خواهید دید که زمان در زمین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال در آینده به جلو رفته است!

بر طبق نظریه دکتر Ulvi Yurtsever اگر فردی وسیله و نیرو محرکه ای داشته باشد که بتواند به مدت یک سال با سرعتی نزدیک به نور حرکت کند در واقع به ۲۰۰ سال آینده سفر کرده است. زمانی که به زمین بازگردد زمان برای او یک سال گذشته است در حالی که برای اهالی زمین ۲۰۰ سال !

این تئوری برای سفر به آینده بود که انتظار میرود چندان دور از دسترس نباشد چون بلاخره بشر وسیله ای خواهد ساخت که با سرعتی نزدیک به نور حرکت کند. اما سفر به گذشته پیچیده تر از این است که به آینده سفر کنیم، اما غیر ممکن نیست و دانشمندان برای این کار هم شرایطی را در نظر گرفته اند که اگر همه چیز مهیا باشد انسان می تواند به گذشته هم سفر کند!

برای سفر به گذسته به سیاه چاله ها و کرم چاله های تونلینیاز داریم و صدالبته انرژی بسیار بسیار بیشتری نسبت به سفر به آینده نیاز است.

کرم‌چاله در فیزیک یک پل میانبر فرضی در فضازمان است. کرم چاله‌ها ساختار و بعد فضا و زمان را شکسته و باعث ایجاد حفره‌ای می‌شوند که سرعت یک ماده در آن از سرعت نور بیش‌تر خواهد شد. همچنین کرم چاله‌ها بعد و ساختار فضا را نیز شکافته و آن را جمع می‌کنند که این باعث کوتاه شدن مسافت بین دو نقطه در فضا می‌گردد.

البته در فرضیه کرم‌چاله ها باید به این موضوع دقت کرد که حتی در صورت تحقق چنین فرضیه‌ای، امکان بازگشت تنها به زمان ساخت کرم‌چاله وجود دارد و هیچ‌گاه نمی‌توان به زمانی پیش از زمان اولیه ساخت کرم‌چاله بازگشت. در چنین وضعیتی باید امیدوار بود که در گذشته، نسلی از بشر یا موجودات فرا زمینی، کرم‌چاله ای را تولید کرده باشند تا بتوان از آن
برای بازگشت به زمان‌های دور استفاده کرد.

در سال‌های دور تعدادی از دانشمندان دور هم جمع شدند و پس از بررسی زیاد به این نتیجه رسیدند که در صورتی که سفر به گذشته امکان پذیر باشد، باید تا امروز شاهد حضور افرادی از آینده در دنیای فعلی باشیم. این گروه که Krononauts نام داشتند در مجمعی در انتظار افرادی بودند که از آینده به دیدار آنها بیایند. احتمالاً همه شما می دانید که متأسفانه هیچ‌کس از آینده برای دیدار با این گروه داوطلب نشد و این راه نیز برای اثبات سفر در زمان و به گذشته ناکام ماند.

فرضیه سفر در زمان همواره در حال رشد بوده و دانشمندان هیچوقت از آن غافل نشده اند حتی در زمان جنگ جهانی دوم هیتلر گروهی از دانشمندان را مسئول طراحی ماشینی برای سفر در زمان کرده بود. ایده سفر در زمان امکان دارد در زمان فعلی برای برخی افراد خنده دار به نظر آید اما روزگاری خواهد رسید که این هم مثل پرواز انسان کاری ساده و دست یافتنی باشد. تا آن زمان قطعا راه زیادی مانده است و فقط تلاش می تواند چنین کار بزرگی را تحقق بخشد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
4
بازدیدها
239

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین