. . .

خبر سرخاب: ساپینتو را آوردند دهان هواداران بسته شود/ شاید می‌خواهند استقلالی‌ها را از باشگاه بیرون کنند

تالار گزارش ورزشی

atanaz

رمانیکی تلاشگر
رمانیکی
شناسه کاربر
918
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-11
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
107
پسندها
1,382
امتیازها
138
سن
19
محل سکونت
خونه شمسی خانم

  • #1
پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه انتخاب سرمربی جدید استقلال فقط از روی احساسات و فشار تماشاگران بود وگرنه این سبک فوتبال به درد استقلال نمی خورد.

به گزارش فوتبالی، عباس سرخاب، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شروع تمرینات این تیم برای فصل بیست و دوم لیگ برتر اظهار داشت: بنده در ریزه‌کاری‌های برنامه‌های تمرینی استقلال نیستم و از تفکرات مدیران باشگاه خبر ندارم. دلیلش هم این است که ما نیز مثل سایرین از طریق رسانه‌ها در جریان اتفاقات باشگاه قرار می گیریم و کسی نمی تواند به این تیم نزدیک شود.در بدنه باشگاه استقلالی اصیل نداریم!
وی افزود: با این همه فکر می کنم استقلال باز هم با تفکرات گذشته جلو می‌رود. چون افرادی که دور و بر این هستند استقلالی نیستند. نمی خواهم از باشگاهی مانند پاس تهران اسم ببرم ولی آنهایی که دور و بر مدیریت استقلال و در بدنه باشگاه هستند استقلالی اصیل نیستند. شاید هم اینها برنامه‌ریزی‌هایی است که صورت گرفته تا استقلالی‌ها نباشند. چون حتی آقای مظلومی که خودش هم یک استقلالی است هیچ اطلاعاتی غیر از تایید و تکرار حرف‌های آقای آجرلو به مخاطبان باشگاه نمی دهد. او فقط حرفهای مدیرعامل را تکرار می کند.

یک آنالیزور ایرانی نبود به ساپینتو کمک کند؟

بازیکن قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: فعلا ایرادی در کار استقلال ندیده‌ام اما اینکه همه اعضای کادر فنی حتی آنالیزور تیم هم خارجی هستند نوعی بی اعتنایی و بی توجهی به مربیان داخلی کشورمان است. یعنی ما در داخل کشورمان بدنساز نداریم؟ آنالیزور نداریم؟ مگر قرار نیست از استعدادها و نیروهای ایرانی در همه امور استفاده شود؟

مربی دانش بنیان فقط برای تیم ملی خوب است؟

سرخاب تاکید کرد: چطور است که برای تیم ملی مان دنبال مربی بومی می رویم اما در باشگاه‌های مان همه امور به دست خارجی‌ها سپرده شده است؟ یعنی مربی دانش بنیان فقط برای تیم ملی خوب است و در باشگاه‌ها فرقی ندارد هر اتفاقی بیافتد؟ سپاهان کادر فنی اش را خارجی کرده، پرسپولیس مربیان خارجی را به استخدام در آورده و سرمربی تراکتور خارجی است. البته ممکن است این وضعیت به پیشرفت فوتبال کمک کند اما در نهایت به تیم ملی ضربه می زند.

سبک‌های متفاوت باشگاهی به تیم ملی لطمه می زند

سرخاب یادآور شد: وقتی مربیان کشورهای مختلف با سبک‌های فوتبالی متفاوت در باشگاه‌ها کار می کنند در نهایت تیم ملی لطمه می بیند. چون کاملا مشخص است که باشگاه‌ها روی اصل واحد سراغ انتخاب مربی نمی روند، بلکه هر چه دلال بگوید حرف او را گوش می کنند. یک دلال با مربیان برزیلی ارتباط دارد، یکی با کروات‌ها، آن یکی مربیان پرتغالی را معرفی می کند و یکی دیگر ایتالیایی. این همه سبک مختلف و تفکرات متفاوت در نهایت باعث می‌شود بازیکنان شاغل در لیگ وقتی در تیم ملی کنار هم قرار می گیرند دچار مشکل شوند.

درباره سرمربی تیم ملی ناجوانمردی شد

وی اضافه کرد: متاسفانه تکلیف فوتبال ما به دست مشتی دلال افتاده است. وزارت ورزش که خیلی خودش را در این مسائل دخالت نمی‌دهد و رئیس فدراسیون هم که اختیاری از خودش ندارد وگرنه رفتاری که با سرمربی تیم ملی شد اصلاً زیبنده فدراسیون فوتبالمان نبود. رفتار ناجوانمردانه در قبال مربی که تیم ملی را به جام جهانی رساند.

بگذارید اسکوچیچ لدتش را ببرد

پیشکسوت فوتبال کشورمان یادآور شد: چطور در آن زمان که اسکوچیچ تیم ملی را به جام جهانی رساند مربی کوچکی نبود؟ یکمرتبه حالا کوچک شده؟ این مربی موجی از شادی را به ملت ایران تقدیم کرد پس بگذارید حالا که به این جایگاه رسیده بماند و لذتش را ببرد. درعوض بعد از جام جهانی مربی دیگری بیاورید و تیم ملی را به کسی که دوست دارید بسپارید.
ساپینتو را آوردند دهان مردم بسته شود

سرخاب درباره اوضاع استقلال با مربی پرتغالی اش گفت: متاسفانه هیچ ایده‌های پشت جذب مربی استقلال نبود. کاملاً مشخص شد که فقط برای بستن دهان مردم ساپینتو را انتخاب کردند. هیچ اتفاق مثبت و رو به رشدی را در باشگاه استقلال نمی بینم. این سبک کاری در استقلال غلط است و هیچ منطقی پشت سر آن وجود ندارد. آنچنان که در فدراسیون می بینیم.

مربیان سفارشی به فوتبال ایران لطمه می زنند

وی ادامه داد: فوتبال ما رو به رشد نیست و کاملا مشخص است که طی سال‌های آینده به شدت لطمه می بیند. وقتی روی رفاقت و دوستی یکی را مربی امید می کنند، آن یکی را مربی جوانان و نوجوانان را به دست یکی دیگر می‌سپارند بدون اینکه درباره سابقه کار این عزیزان با تیم‌های پایه بررسی دقیق صورت گرفته باشد می فهمیم که هیچ منطقی پشت این مسائل نیست و فقط همه چیز بر اساس سفارش، توصیه و دوستی‌های پشت پرده رقم میخورد.

فوتبال کشور را مختل کرده اند

سرخاب در پایان تاکید کرد: وقتی باشگاه‌های ماه هر کدام با سبک فوتبال یک کشور بازی می کنند این پراکندگی تاکتیکی نه تنها فایده ای برای تیم ملی ما ندارد بلکه روند روبه رشد فوتبال ما را هم با اختلال مواجه خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین