. . .

آموزش سالاد ماکارونی چطور درست میشه؟

تالار آموزش آشپزی

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1
سالاد ماکارونی سریع و با حداقل مواد برای یک وعده غذایی ساده و خوشمزه آماده می شود و می توانید به عنوان یک وعده غذای سرد سرو نمایید.


طرز تهیه مرسوم و خوشمزه سالاد ماکارونی


سالاد ماکارونی از سالادهای مجلسی و پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا نیز سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.


برای پخت سالاد ماکارونی خوش طعم باید ابتدا مواد لازم سالاد ماکارونی را مهیا نموده ( مطابق تصویر) و سپس شروع به درست کردن این غذای ساده خوشمزه و پر طرفدار کنید.


مواد لازم سالاد ماکارونی


روغن زیتون یک قاشق چای خوریماکارونی شکلی یک بسته خیارشور200گرم فلفل دلمه‌ای ای1 عددذرت400 گرم نخود فرنگی400 گرمهویج2 عدد متوسطکالباس150 گرم لیمو ترش1 عددروغن مایع2 قاشق غذاخوری سس مایونز700 گرمنمک،فلفل سیاهبه میزان لازم


طرز تهیه سالاد ماکارونی


مرحله اول : برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا باید قابلمه را پر آب کنید، سپس بگذارید بجوشد. به آب جوش آمده روغ مایع اضافه کنید.


مرحله دوم :


نمک را نیز به آب جوش آمده اضافه کنید.


مرحله سوم :


ماکارونی ها را به مواد بالا اضافه کنید و بگذارید تا نرم شود و بپزد. در حین پختن ماکارونی خیار شور، فلفل دلمه ای، هویج را شسته، سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. کالباس ها را نیز نگینی خرد کنید. هویج ها را به دنده متوسط رنده، رنده کنید.


مرحله چهارم :


سس مایونز را به همراه فلفل سیاه و لیمو ترش و روغن زیتون ترکیب کنید تا کاملا طعم مواد با یکدیگر ترکیب شوند.


مرحله پنجم :


ماکارونی های پخته شده را آبکش کنید.


مرحله هفتم:


تمامی مواد را که شامل خیارشور، کالباس، فلفل دلمه ای، هویج رنده شده، نخو فرنگی ، ذرت، سس و ماکارونی در یک ظرف مناسب ترکیب کنید.


مرحله هشتم :


سالاد را حدود یک یا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.


نکات مهم سالاد ماکارونی


بسیاری از افراد در تهیه این ساد خوشمزه از مرغ نیز استفاده می کنند. بدین منظور شما باید سینه مرغ را بپزید سپس خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.


برای رنگ دهی بیشتر می توانید مقدار خیلی ناچیزی زردچوبه در طبخ ماکارونی استفاده کنید.


می توانید در تهیه سس یسالاد از ترکیب سس و ماست استفاده کنید و ادویه های مانند(آویشن،پودرسیر،پودر زیره) استفاده کنید.


سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه تر می شود.


می توانید از گوجه گیلاسی نیز در این غذا استفاده کنید.


حواستان باشد ماکارونی ها به یکدیگر نچسبد.


می توانید به جای استفاده از یک فلفل دلمه از چند فلفل دلمه رنگی استفاده کنید.


می توانید در تهیه این سالاد از سیب زمینی هم استفاده کنید. برای این کار باید یک عدد سیب زمینی را در آب جوش بی اندازید و بگذارید تا مقدار متوسطی بپزد و وا نرود، سپس سیب زمین ها را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید.


نکات تکمیلی در مورد سالاد ماکارونی


سالاد ماکارونی جزو انواع سالاد میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
سالاد ماکارونی را می توانید در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #2
سالاد الویه🌯🌯

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

مواد لازم برای ۴ نفر
مواد لازم سالاد الویه

تخم مرغ ۴ عددپیاز متوسط ۱ عددخیارشور نصف پیمانه نخود فرنگی نصف پیمانه سینه مرغ کامل ۱ عددسس مایونز به اندازه کافی سیب زمینی متوسط ۲ عددآب لیمو ترش تازه به اندازه کافی نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد الویه

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و به همراه تخم مرغ ها داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید ، سپس چند لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها و تخم مرغ ها آبپز شوند.

در مرحله بعدی سینه مرغ را به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سینه مرغ نیز آبپز شود.

پس از اینکه تخم مرغ ها و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را رنده کنید و داخل یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. مرغ را هم پس از اینکه به طور کامل پخت از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

خیار شور را به صورت جداگانه رنده کنید سپس پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتید به کاسه مواد اضافه کنید. برای سالاد الویه باید از نخود فرنگی آبپز استفاده کنید ، در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنید.

نخود فرنگی را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس طعم سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در پایان سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان سرو کنید.

نکات تهیه سالاد الویه

شور شدن سالاد

یکی از مشکلات رایج خانم ها در درست کردن سالاد الویه این است که بعد از اینکه سالاد آماده می شود با اینکه به مواد آن نمک زیادی نزده اند ولی سالاد خیلی شور شده است. دلیل شور شدن سالاد الویه خیارشور است.

قبل از رنده کردن خیارشور آنها را با آب سرد بشویید سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود ، پس از اینکه خیارشورها را مزه کنید و اگر هنوز طعم شوری آنها زیاد است مجددا یک بار دیگر خیارشورها را بشویید تا طعم شوری کمتر شود.

سالاد الویه قالبی

در صورتی که می خواهید سالاد الویه خود را به صورتی قالبی شکل دهید اول باید در نظر داشته باشید که باید سالاد کمی سفت تر از حالت معمولی باشد و به همین جهت نباید از سس مایونز زیادی در سالاد استفاده کنید چون باعث شل شدن یالاد می شود.

در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید ، به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج بماند تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند. پس از اینکه قالب را پر کردید آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سالاد خودش را بگیرد.

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید سپس قالب را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج شود. پس از اینکار کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید سپس در صورت تمایل روی سالاد را تزیین کنید.
 

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین