. . .

آموزش سؤالات متداول درباره انتخاب دوست در نوجوانی

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

هدیه زندگی

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده
رمانیکی‌نویس
کاربر نقره‌ای
شناسه کاربر
366
تاریخ ثبت‌نام
2021-02-14
موضوعات
223
نوشته‌ها
1,854
راه‌حل‌ها
5
پسندها
10,652
امتیازها
452

  • #1

سؤالات متداول درباره انتخاب دوست در نوجوانی

- چرا نوجوانان دوست دارند بیشتر وقت خود را با دوستان بگذرانند و کمتر به بودن با خانواده ارزش قائل می‌شوند؟

این مسئله امری طبیعی در این دوران محسوب می‌شود چرا که نوجوانان در گذار از کودکی به بزرگسالی نیاز به استقلال بیشتری را در خود حس می‌کنند و به دنبال یافتن هویتی جدا و مستقل از والدین خود هستند به همین خاطر تلاش می‌کنند تا از طریق گروه دوستان به تعریف جدیدی از خود برسند و شخصیت دلخواه خود را شکل دهند. به همین خاطر تمایل بیشتری به گذراندن اوقات در کنار هم سن و سالانشان دارند و کمتر به جمع‌های خانوادگی علاقه نشان می‌دهند.

اگر بتوانید در این زمان انعطاف بیشتری از خود نشان دهید و ارتباط صمیمانه خود را با فرزندتان حفظ کنید به مرور تعادل به زندگی شما بازخواهد گشت و فرزندتان با گذر زمان و دست‌یابی به هویت دلخواه گرایش بیشتری به بودن در کنار شما خواهد داشت.



- چگونه می‌توانم فرزندم را از دوستان ناباب دورنگه دارم؟

در این سنین برای آنکه بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشید لازم است که نوع نظارت خود را بر فرزندتان تغییر دهید و همانند یک کودک با او برخورد نکنید. امر و نهی‌های مستقیم و افراطی باعث می‌شود که نوعی مقاومت در فرزندتان ایجاد شده و او هیچ‌گونه پذیرشی نسبت به حرف‌های شما نداشته باشد.

در این وضعیت بیش از هر زمان دیگری احتمال دارد که به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کنید. در نتیجه تلاش کنید تا نظارت غیرمستقیم را در پیش بگیرید. برای مثال ارتباط خود را با دوستان فرزندتان تقویت کنید و یا با خانواده‌های دوستان فرزند خود ارتباط برقرار کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید کنترل بیشتری بر این روابط داشته باشید.
هنر زندگی

 
  • لایک
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 2 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
186

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین