. . .

بیوگرافی زندگی نامه ار ال استاین 😍😎😁

تالار نویسندگان و شاعران

Moon light<3

رفیق رمانیکی
نیمچه رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
779
نوشته‌ها
1,855
راه‌حل‌ها
5
پسندها
32
امتیازها
438
وب سایت
pin.it

  • #1
سعلام سعلام :love:;):giggle::):):):):):):sneaky::love::love::cool:

اومدیم با زندگی نامه استاین جان :1481:


دست بزنین شادی کنین :625::826:


خب شوخی بسه بریم سراغ زندگی نامه استاین جان :658:


آر ال استاین که بود؟​

آر. ال استاین تهیه‌کننده سینما، نویسنده، داستان و رمان‌نویس آمریکایی است. آر.ال. استاین به خاطر کتاب‌هایی که در ژانر وحشت می‌نویسد در ایران و جهان مشهور است. بیشتر کتاب‌های
این نویسنده در ژانر نوجوانان است و به همین دلیل است که در بین نوجوانان سراسرد دنیا طرفداران بیشتری دارد. این نویسنده یکی از پرکارترین نویسندگان ژانر وحشت است و نامش در کنار نام بزرگانی مانند استفن کینگ در ژانر وحشت قرار می‌گیرد.

R_L_Stein.jpg


رابرت لارنس استاین ملقب به ار ال استایل R.L. Stine در روز هشت اکتبر سال 1943 در ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد. او فرزند پدری مغازه‌دار و مادری خانه‌دار است. او کودکی‌اش را در فقر گذراند. خانواده‌ی استاین آنقدر فقیر بودند که نمی‌توانستند برای فرزندانشان لباس نو تهیه کنند و به همین دلیل رابرت و برادرانش برای رفتن به مدرسه لباس‌های پسر عموهایشان را می‌پوشیدند و این باعث خجالت زدگی‌ آن‌ها می‌شد. رابرت می‌گوید این شرم تنها دلیلی بود که او به نویسندگی روی آورد.

آر. ال استاین در نه سالگی در اتاق زیر شیروانی خانه‌شان یک دستان تایپ قدیمی پیدا کرد. پیدا کردن این دستگاه تایپ زندگی رابرات را برای همیشه تغییر داد. او اولین داستان‌ها و جک‌هایش را با همان دستگاه تایپ کرد. او در مدرسه شاگرد ممتازی نبود و تلاشی هم برای بهبود نمی‌کردو رابرت بیشتر زمانش را صرف نوشتن داستان و جک می‌کرد و در کنار درس و مدرسه و داستان گاهی نقاشی هم می‌کشید.

آر ال استاین در سال 1967 با امید رسیدن به شغل مورد علاقه‌اش به نیو یورک سیتی رفت و در آنجا به نویسندگی مشغول شد. او ابتدا در مجلات کودکان جک و لطیفه می‌نوشت و بعد نخستین کتاب هایش را در ژانر طنز و کمدی برای کودکان نوشت.

آر ال استاین در سال 1986 نخستین رمان ترسناک خودش را با نام قرار نامشخص (Blind Date)نوشت. این کتاب با سرعت به یکی از پرفروشترین رمان‌های نوجوانان تبدیل شد. فروش فوق‌العاده‌ی این کتاب‌ها باعث شد که رابرت متوجه شود که این نوجوان‌ها عاشق ترسناده شدن هستند و باعث شد رابرت مسیر موفقیت خودش را پیدا کند.

آر. ال استاین درباره‌ی اولین برخورد خودش با داستان‌های ترسناک می‌گوید: « باور کنید یا نه، پینوکیو داستانی بود که من را با داستان های ترسناک آشنا کرد. مادرم هر روز داستان پینوکیو را در هنگام خواب نیمروز برایم می خواند. اصل داستان پینوکیو بسیار ترسناک است. اول پینوکیو جیرجیرک را با چکش له می کند. سپس در حالی که پاهایش را بالای اجاق گذاشته خوابش می برد و پاهایش کاملا می سوزد. من هرگز آن را فراموش نمی کنم.»

سبک نوشتاری آر. ال استاین ترسناک است. او در ژانر وحشت می‌نویسد و برای ترساندن خوانندگانش از عناصر غیر طبیعی مانند هیولا و زامبیها استفاده نمی‌کند، بلکه او تمرکزش را روی عناصر و موضوعات روزمره می‌گذارد. دلیل این‌که آثار آر.ال. استاین مشهور است این است که خواندن کتاب‌های ترسناک بخشی از ترس‌هایی وجودی خواننده را در خود بازتاب می‌کند و این باعث می‌شود خواندن یک کتاب ترسناک لذت بخش تر از دیدن یک فیلم ترسناک باشد.

یکی از مهم‌ترین دستاور‌های آر.ال استایت در دوره‌ی نویسندگی‌اش، نوشتن مجموعه‌های مختلف کتاب بود. او بعد از موفقیت کتاب‌هایش نخستینش تصمیم گرفت باقی نوشته‌هایش را در قالب مجموعه‌های ترسناک بنویسد و به این ترتیب مجموعه‌های سرزمین وحشت، ترس و لرز goosebumps ، تالار مخفی و خیابان هراس را نوشت. بعد از موفقیت این مجموعه‌های از روی سری کتاب‌های ترس و لرز مجموعه‌ی تلویزیونی ساخته شد.

آر ال استاین در جواب اینکه چرا کتاب‌های ترسناک می‌نویسد می‌گوید: «دلیلی که من ژانر ترسناک را دوست دارم، کودکی سخت یا اتفاقات تلخ زندگی‌ام نیست، بلکه صرفا دلیلش این است که دوست دارم آدم‌ها را بترسانم.»

و این بود از زندگی آر ال استاین

امیدوارم خوشون بیاد

لحضات ترسناکی براتون ارزو میکنم...............


84516687635feace9d5646b102300189.gif
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین