. . .

سیرت زندگی‌نامه امام علی(ع)

تالار زندگی نامه امامان و پیامبران

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #1
حضرت مولی الموحدین و امام المتقین اسدالله الغالب امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) از کعبه بزرگ ، پسر عموی و جانشین پیامبر گرامی اسلام حضرت خاتمی مرتبت (ص) متولد شد. ) ، امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت، دومین عالم معصوم احتمال ، همسر گرامی حضرت فاطمه زهرا (س) و پدر بزرگوار ائمه (علیهم السلام).
حضرت علی (ع) در روز جمعه سیزدهم رجب در سی سالگی فیل (10 سال قبل از قیامت و 23 سال قبل از هجرت حضرت خاتم الانبیا ((ص)) در مکه متولد شد.
پدر عزیز آنها ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبد مناف و مادر عزیز آنها فاطمه دختر اسد پسر هاشم بن عبدالمناف است. .
امام علی (ع) فرزند اول خانواده بنی هاشم است که والدین او هر دو فرزند هاشم هستند.
خاندان بنی هاشم از نظر فضایل اخلاقی و خصوصیات والای انسانی در قبیله قریش و این قبیله در قبایل عرب مشهور بوده اند.
فتوا ، فضیلت ، شجاعت و بسیاری از فضایل دیگر به بنی هاشم اختصاص یافت و هر یک از این فضایل در درجات عالی در وجود مبارک حضرت علی (ع) تجلی یافت.

ولادت حضرت علی (ع) در داخل کعبه
ولادت آن حضرت (ع) به شکلی عجیب و بی سابقه در داخل خانه کعبه اتفاق افتاد. یک واقعه و معجزه بزرگ که در تاریخ بشریت هرگز دیده نشده و از آن زمان تاکنون تکرار نشده است.
فاطمه بن اسد ، هنگام درد و زایمان ، به مسجدالحرام رفت و به دیوار کعبه نزدیک شد و گفت: "خدایا! من به تو و انبیا و کتابهای نازل شده توسط تو ایمان قاطع دارم و همچنین در کلمات پدربزرگم ابراهیم ، سازنده این خانه. پروردگار! "به احترام شخصی که این خانه را ساخته است ، و به خاطر حق کودکی که در رحم من است ، این کودک را برای من آسان کن."
طولی نکشید که دیوار جنوب شرقی کعبه در مقابل چشمان عباس بن عبدالمطلب و یزید بن طائف شکافته شد.
فاطمه بن اسد وارد خانه کعبه شد و دیوار به هم متصل شد. فاطمه به مدت سه روز در شریف ترین مکان هستی میهمان خدا بود و در سیزدهم رجب سال 30 هجری قمری نوزاد مبارک خود را به دنیا آورد. سپس همان شکاف دیواره کعبه بازگشایی شد و فاطمه بینت اسد با فرزند عزیز و بزرگوارش بیرون آمد و گفت: "من از غیب پیغامی شنیدم که باید نام او را علی بگذارید."

علی است صاحب عز و جلال و رفعت و شأن * علی است بحر معارف، علی است کوه وقار
دلیل رفعت شأن علی اگر خواهی * بدین کلام دمی گوش خویشتن می‌دار
چو خواست مادرش از بهر زادنش جایی * درون خانه خاصش بداد جا جبّار
ز بهر مدخل آن پیشوای خیل زنان * شکافت حضرت ستار، کعبه را دیوار
پس آن مطهره با احترام داخل شد * در آن مکان مقدس بزاد مریم وار
برون چو خواست که آید پس از چهارم روز * ندا شنید که رو نام او علی بگذار
فدای نام چنین زاده‌ای بود جانم * چنین امام گزینند، اولی الابصار.
 

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #2
سپس فاطمه بنت اسد به خانه خود رفت. شخصی به سرعت به ابوطالب و خانواده اش رسید و خبر تولد علی (علیه السلام) را اعلام کرد. همه خانواده های مقابلشان حضرت محمد مصطفی (ص) به استقبال فاطمه و نوزادش آمدند. حضرت محمد (ص) کودک را در آغوش گرفت و زبان خود را در دهان گرفت و در گوش مبارکش اذان و اقامه خواند.
حضرت علی (ع) تا سه سالگی با پدر و مادر خود می گذراند و بسیار مورد احترام و احترام آنها بود ، زیرا جدا از کودکی که پدر و مادرش او را دوست داشتند ، کمالات حضرت علی (ع) مانند سخنرانی در او رحم مادر ، باز شدن دیوار کعبه به احترام و تولد وی در خانه خدا ، سلام بر پدر و مادر و همه پیامبران الهی و به ویژه رسول خدا (ص) ، تلاوت قرآن و سایر کتاب های الهی در حضور پیامبر اسلام (ص) و موارد دیگر موقعیت امیرالمؤمنین (ع) در میان مردم ، به ویژه خانواده وی را چند برابر کرده بود. بنابراین ، پدر بزرگوارش ، ابوطالب ، شترهای زیادی را قربانی کرد و در جشن تولد فرزند کعبه همه مردم را به جشن دعوت کرد (به گونه ای که ابتدا هفت بار در خانه خدا طواف می کنند و سپس وارد می شوند خانه ابوطالب).

کودکی متولد کعبه
علی (ع) از نظر تربیت خانوادگی بسیار بالا و چشمگیر بود. با این حال ، پدر بزرگوار وی ، ابوطالب (یکی از 10 پسر عبدالمطلب) ، نیز یکی از بزرگان و سران قبایل مکه ، رئیس قبیله بنی هاشم ، نگهبان کعبه و یکی از آنها بود. برجسته ترین چهره های اسلام اولیه
ابوطالب (ع) پس از درگذشت عبدالمطلب ، رهبری پیامبر اکرم (ص) را به دست گرفت و پس از بعثت و آغاز بعثت پیامبر اکرم (ص) ، او را قوی ترین پشتیبان می دانستند و یاور پیامبر اکرم (ص) در برابر دشمنان و دشمنان. وجود او سرشار از مغفرت ، مهربانی و فداکاری در راه دین توحیدی بود و در راه هدف مقدس حضرت خاتم الانبیا ((ص) که اشاعه توحید بود ، با تمام وجود قربانی کرد و گفت : "من دفاع خواهم کرد."
مادر بزرگوار وی ، فاطمه بن اسد ، نیز زنی پاکدامن و الگوی حقیقت و ایمان به شمار می رفت و وی اولین زنی در جهان بود که پس از حضرت خدیجه کبری (س) به رسول خدا (ص) ایمان آورد.
از آنجا که خداوند متعال می خواست او به کمال بیشتری دست یابد ، پیامبر اکرم (ص) از بدو تولد او را غیر مستقیم تربیت کرد. پس از چند سال و در شش سالگی ، حضرت علی (ع) به دلیل قحطی و خشکسالی عجیبی که در مکه رخ داد ، ابوطالب پدر عزیز حضرت علی (ع) و عموی پیامبر اسلام (ص) ) ، هزینه های سنگین زندگی برای چندین کودک را تأمین کرد. وی ملاقات کرد و پیامبر اسلام (ص) با مشورت عموی خود ، عباس ، موافقت کردند که هر یک باید یکی از فرزندان ابوطالب را با خود ببرند تا گشایشی در کار ابوطالب ایجاد شود. بر این اساس ، عباس جعفر و پیامبر (ص) را نزد علی (ع) به خانه آنها برد و از آن پس حضرت علی (ع) از خانه پدری خود به خانه پسر عموی خود ، پیامبر (ص) منتقل شد ، و کاملاً در او با آنها و تحت نظارت و تربیت مستقیم پیامبر (ص) آمد و چنان با پیامبر (ص) بود که حتی هرگاه پیامبر (ص) از شهر خارج می شد یا به کوهها و صحرا می رفت ، او را با خود برد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Silent boy

ارشد بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
14
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
40
نوشته‌ها
229
پسندها
908
امتیازها
163

  • #3
اولین مرد مسلمان و دوست پیامبر (ص)
یکی از فضایل خاص حضرت علی (ع) تقدم او در کارهای خیر است که در آن وی اولین شخصی است که به پیامبر گرامی اسلام (ص) ایمان آورد.
پس از اولین وحی و وحی الهی حضرت محمد بن عبدالله (ص) در غار حرا ، هنگامی که آن پیامبر (ص) غار حرا را به قصد شهر و خانه خود ترک کرد ، فرمود: و علی (ع) ایمان آورد که حضرت و او مجری برنامه ها و همراه و همدم مهربان پیامبر اکرم (ص) در دعوت و مأموریت الهی خود بود.
پس از سه سال دعوت مخفیانه او به اسلام ، سرانجام پیک وحی فرا رسید و دعوت عمومی صادر شد و مجدداً در ضیافتی که توسط پیامبر بزرگ اسلام (ص) ترتیب داده شد تا بستگان نزدیک خود را به اسلام معرفی و دعوت کند ، حاضران مورد سال قرار گرفتند وی گفت: "كدام یك از من در این راه به من كمك می كند تا برادر ، سرپرست و نماینده ام در میان شما باشم؟" ، فقط علی (ع) تنها ایستاد و پاسخ داد: "ای پیامبر خدا! من به تو كمك خواهم كرد. به این ترتیب. "پیامبر (ص) پس از سه بار تکرار سؤال و شنیدن جواب یکسان ، فرمود:" ای نزدیکان من! "بدانید که علی (ع) برادر ، ولی و خلیفه شما بعد از من است."
همراهی پیامبر (ص) و ازدواج با حضرت زهرا (س)
حضرت علی (ع) تا زمان هجرت از مکه به مدینه یار همیشگی پیامبر اکرم (ص) بودند: و از دیگر افتخارات حضرت علی (ع) این است که در شب هجرت ، کفار خانه هستند. پیامبر اکرم (ص). محاصره شده و می خواستند پیامبر (ص) را در رختخواب خود بکشند ، با شهامت کامل و خنثی کردن این توطئه ناپاک ، به جای آن در رختخواب او خوابیدند و زمینه را برای هجرت پیامبر اسلام (ص) و پیامبر اسلام (ص) آماده کردند. ) او نیز با خیال راحت خانه را ترک کرد و به مدینه رفت.
پس از هجرت ، حضرت علی (ع) نزد پیامبر اکرم (ص) در مدینه بودند و به هیچ وجه با او مخالفت نکردند. جانبازی و فداکاری در عرصه جهاد و حضور شجاعانه و مؤثر در 26 مورد از 27 لشکر کشی پیامبر (ص) ، به جز جنگ تبوک ، که وی (ص) به جای خود در مدینه قرار داده بود ، و مجموعه های مختلف به عنوان و همچنین ضبط و نوشتن وحی (قرآن کریم (به عنوان یکی از کاتبان وحی و حافظان قرآن و تهیه بسیاری از اسناد تاریخی و سیاسی و نوشتن تبلیغات و دعوت نامه ها ، از جمله فضایل و حساس و شریف) آثار امام علی (ع) در این دوره در نظر گرفته شده است.
در همین زمان پیامبر اکرم (ص) تنها دختر محبوب خود حضرت فاطمه زهرا (س) را به عقد حضرت علی (ع) درآورد.
یکی از افتخارات ویژه حضرت علی (ع) انتخاب وی توسط پیامبر اکرم (ص) به عنوان برادرش در طی عهدنامه مخات (پیمان برادری و برادری مسلمانان) پس از مهاجرت به مدینه است که به او فرمود: « تو برادر من هستی در این تو دنیای دیگری هستی و خانه ای. به خدایی که مرا به حقیقت تربیت کرده است. "من شما را به عنوان برادری خود انتخاب می کنم ، برادری که دامنه آن به هر دو جهان گسترش می یابد."
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
101
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
117
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
70

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین