. . .

بیوگرافی زندگینامه‌ی گئورگ تراکل

تالار نویسندگان و شاعران

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
442
نوشته‌ها
3,256
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,355
امتیازها
463
محل سکونت
خسته آباد✨️

  • #1
..: بسم تعالی :..


گئورگ تراکل
(3 فوریه 1887 - 3 نوامبر 1914) شاعر اتریشی و برادر پیانویست Grete Trakl بود.
وی یکی از مهمترین اکسپرسیونیستهای اتریش محسوب می شود. شاید او را بیشتر با شعر " Grodek " می شناسند که کمی قبل از مرگ در اثر مصرف بیش از حد کوکائین سروده بود.
بدنیا آمدن​
3 فوریه 1887
سالزبورگ ، دوک سالزبورگ ، اتریش-مجارستان​
فوت کرد​
3 نوامبر 1914 (27 ساله)
کراکوف، اتریش-مجارستان ( لهستان فعلی )​
اشتغال​
شاعر، داروساز، نویسنده​
تابعیت​
اتریشی-مجارستانی​
ماده آلما​
دانشگاه وین (داروخانه)​
جنبش ادبی​
اکسپرسیونیسم​


شعری از تراکل که روی پلاکی در باغ میرابل، سالزبورگ نوشته شده است.

*****

زندگی و کار

تراکل 21 سال اول زندگی خود را در سالزبورگ متولد شد و زندگی کرد . پدرش، توبیاس تراکل (11 ژوئن 1837، آدنبرگ / سوپرون - 1910) ، [پ فروشنده سخت افزار از مجارستان بود، در حالی که مادرش ، ماریا کاتارینا هالیک (17 مه 1852 ، وینر نوستاد - 1925) ، یک خانه دار از تا حدی چک نژادی؛ او معتاد به مواد مخدر بود و تحصیلات را به یك "گوورنانته" فرانسوی واگذار كرد، كه تراكل را از همان سنین كودكی با زبان و ادبیات فرانسه در تماس گرفت. خواهرش گرت تراکل یک اعجوبه موسیقی بود. با او تلاش های هنری مشترک داشت. شعرها اشاره ای به رابطه ج×ن×س×ی بین این دو دارد.
تراکل در یک مدرسه ابتدایی کاتولیک تحصیل می کرد ، اگرچه والدینش پروتستان بودند. او در سال 1897 در سالزبورگ Staatsgymnasium، که در آنجا در لاتین، یونان و ریاضیات با مشکلی روبرو شد، متولد شد و مجبور شد یک سال آن را تکرار کند و سپس بدون ماتوره آنجا را ترک کند. تراکل در 13 سالگی شروع به شعر گفتن کرد.
پس از ترك دبیرستان، تراكل به مدت سه سال در یك داروساز كار كرد و تصمیم گرفت كه داروسازی را به عنوان شغل حرفه ای برگزیند. این دسترسی به مواد مخدر مانند مرفین و کوکائین را تسهیل می کند. در این زمان بود که او نمایشنامه نویسی را تجربه کرد، اما دو نمایش کوتاه او ، " همه روح ها" و " فاتا مورگانا " موفق نبودند. با این حال، از ماه مه تا دسامبر 1906، تراکل چهار قطعه منثور را در بخش روزنامه های دو روزنامه سالزبورگ منتشر کرد. همه مضامین و تنظیمات جلد موجود در کارهای بالغ وی. این امر به ویژه در مورد "Traumland" (سرزمین رویایی) صدق می کند، که در آن یک مرد جوان عاشق دختری در حال مرگ می شود که پسر عموی او است.
در سال 1908، تراکل برای تحصیل در رشته داروسازی به وین نقل مکان کرد و با برخی از هنرمندان محلی که به او در چاپ برخی از اشعار خود کمک کردند آشنا شد. پدر تراكل در سال 1910، اندكي قبل از آنكه تراكل گواهي داروخانه خود را دريافت كند، درگذشت. پس از آن، تراكل براي مدتي يك سال در ارتش ثبت نام كرد.​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین