. . .

دانستنی روش صد زدن منطق و فلسفه در کنکور

تالار رشته علوم انسانی

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
روش 100 زدن فلسفه و منطق , فلسفه نسبت به منطق درسی حفظی تر هست و تنها کاری که باید بکنید اینه که مطالب رو به حافظتون بسپارید . اما مطالب حفظی معمولا مرور نیاز دارند و با این مرور می تونید مطمئن باشید توانایی ارائه مطالب رو سر جلسه امتحان دارید . البته بخش هایی مثل علل اربعه و نظریه مثل نیاز به درک مفهوم و تحلیل و زمان بیشتری برای یادگیری دارن . حتما نمونه سوالات امتحان های اخیر رو مورد مطالعه و بررسی قرار بدید ؛ زیرا هم می تونید چیز هایی که خوندید رو مرور کنید و هم با روند طرح سوال از این دو مبحث بیشتر آشنا شید.

روش 100 زدن فلسفه و منطق , بی‌شک یکی از دروس مهمی که برای داوطلبان انسانی حائز اهمیت هست فلسفه و منطق می‌باشد . در چند سال اخیر سؤالات آن برای داوطلبان کنکور انسانی کاملاً مفهومی شده است و مبتنی بر فهم و درک عمیق مطالب کتاب درسی در کنار قدرت ذهنی برای ایجاد ارتباط بین مطالب است؛ یعنی باید دانش آموزان طوری به آن تسلط پیدا کنند که بین مباحثی که خوانده‌اند ارتباط مفهومی پیدا کنند.



روش 100 زدن فلسفه و منطق , فلسفه و منطق یکی از دروس پر چالش و البته دشوار کنکور علوم انسانی است که در زیر گروه یک ضریب 9 دارد.
در زیر گروه دو ضریب 3 و در زیر گروه سه ضریب 6 دارد و نشان می دهد که تاثیر کلیدی و بسزایی در رتبه سازی دارد.
همانطور که می دانید در کنکور علوم انسانی تست های فلسفه و منطق از سه کتاب منطق سال سوم و پیش دانشگاهی است.

روش 100 زدن فلسفه و منطق در کنکور سراسری 97

روش 100 زدن فلسفه و منطق : از کتاب سال سوم از 25 تست درس فلسفه و منطق تقریبا 5 تست می آید . با توجه به اینکه فلسفه و منطق درسی حفظی است لذا می تواند در مدت زمانی کم و البته با پشتکار و مداومت به مرور به هر 5 تست فلسفه منطق سال سوم پاسخ داد.

درس فلسفه و منطق ، یکی از مهمترین درس های گروه علوم انسانی است که در تمامی زیر گروه های این رشته از ضریب بالایی برخوردار است . همچنین برای آن دسته از افرادی که می خواهند این رشته را در دانشگاه ادامه دهند مهمترین درس محسوب می شود.

اما نکته کلیدی :

روش 100 زدن فلسفه و منطق :
دقت کنید که دیدگاه شما برای مطالعه ی فلسفه باید دیدگاهی انتقادی و سوالی باشد . در واقع هدف از مطالعه ی کتاب فلسفه این نیست که مطلب مورد نظر را با حداکثر سرعت بخوانید و تصور کنید که بالاخره آن را خواندید ، زیرا فهم ناقص نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه باعث می شود که به تست های این درس غلط جواب دهید و نمره های منفی بیاورید . پس باید مطالعه ای آرام به همراه توقف های مکرر داشته باشید. در واقع شما نیاز دارید که برخی صفحات را بیشتر از یک بار بخوانید.
تاکید بیشتر بر مطالعه ی دقیق و عمیق است تا مطالعه ی زیاد.

به یاد داشته باشید که ممکن است از اینکه با هم کلاسی های خود گروه هایی را برای مطالعه ی این درس تشکیل دهید ، نتایج مفید و سودمندی به دست آورید . مطالعه ی فلسفه ساده نیست.

خیلی از بزرگان آن را گونه ای عذاب توصیف کرده اند . مجددا تاکید می شود که دیدگاهی انتقادی داشته باشید و نقل قول های دانشمندان را به نقد بکشید. ایده ی اصلی هر درس را استخراج کنید و با کلمات خودتان آن را بصورت ساد بیان کنید. ( مهمترین کاری که شما باید انجام دهید ).

استدلالات و استنتاجات برشمرده را به صورت خلاصه نویسی به همراه داشته باشید و به صورت مستمر و مداوم به مرور آنها بپردازید.
با دید باز نظریات فلاسفه ی مختلف را مورد بررسی قرار دهید و هیچگاه به درست یا غلط بودن این فرضیات توجه نکنید . ساده بگویم : قضاوت ، ممنوع!

مثال های نقض این نظریات و فروض را حتما در پایان نظریات ، یادداشت کنید . این کار به منظم شدن افکار شما کمک می کند و به آن جهت می دهد .
سرانجام همواره به یاد داشته باشید که تمرکز کافی برای مطالعه ی فلاسفه بسیار ضروری است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین