. . .

روان شناسی رفتار با همکاری که فکر می کنه رئیسه

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

بهترین رفتار با همکاری که علاقه به رئیس بازی دارد​

کار کردن در یک محیط اداری شاید برای بعضی از افراد یک رویا باشد اما سر و کله زدن با همکاری که همیشه دوست دارد شبیه به رئیس رفتار کند، قطعا کلافه کننده است و نمی توان رفتارهای چنین فردی را تحمل کرد. شاید شما هم متاسفانه درگیر چنین هم کارهایی باشید برای همین در این بخش قصد داریم باید ها و نباید های رفتار با همکاری که تصور می کند رئیس شماست را یادآوری کنیم تا بدون ایجاد تنش و مشکل در محل کارتان با او به بهترین شکل ممکن رفتار کنید.

بایدهای رفتار با همکار عاشق ریاست​

1. هوشیار باشید​

اگر احساس می کنید که همکارتان مدام دوست دارد نقش رئیس را برایتان بازی کند، باید کاملاً هوشیار تر و محتاط تر از همیشه عمل کنید. فرصت ندهید تا بخواهد از کار شما ایراد بگیرد و یا ادای رئیس را در بیاورد. پس سعی کنید دقت و هوشیاری خود را در محل کار افزایش دهید.

هوشیار بودن


2. محکم باشید​

خودتان را برای رفتار با چنین فردی کاملا محکم کنید. بعضی از افراد هستند که منتظرند از شما یک نقطه ضعف ببینند. پس بهتر است که این نقطه ضعف را به آن ها نشان ندهید و با صلابت و محکم در برابر رفتارهای ناشایست آن ها بایستید.

3. به او فضا ندهید​

چنین افرادی منتظر لحظات خاصی هستند تا بتوانند به شما دستور بدهند. تا جایی که می توانید این فضا را برای آن ها فراهم نکنید تا نتوانند ادای رئیس را برای تان در بیاورند.

نحوه برخورد با همکار


4. با او مقابله نکنید​

هنگامی که همکارتان سعی دارد ادای رئیس را برایتان در بیاورد، نباید مقابله گری کنید. مقابله کردن شرایط را بدتر می کند و استرس ذهنی شما را افزایش می دهد زیرا مدام دوست دارید کارهای او را تلافی کنید و در نتیجه ارزش و شخصیت شما را پایین می آورد.

5. از شوخ طبعی به عنوان سلاح دفاعی استفاده کنید​

حس شوخ طبعی باعث می شود که حالت رسمی بین شما از بین برود. در نتیجه این فرد سعی می کند فاصله اش را با شما حفظ کند زیرا احساس می کند به دلیل شوخ طبعی که شما دارید، او را جدی نمی گیرید و معمولاً ادای رئیس را برای شما در نمی آورد. باید با یک لبخند به او نشان دهید که بیشتر از حد مجاز به شما نزدیک نشود.

شوخ طبعی


6. از راهنمایی هایش به اندازه استفاده کنید​

از نکته های مهم او استفاده کنید اما در نهایت خودتان تصمیم بگیرید. به خاطر دستور هایی که به شما می دهد، به حرفش با دقت گوش کنید اما واکنشی نشان ندهید. شاید پیشنهادات او مناسب باشد اما در هر صورت تصمیم نهایی را خودتان اتخاذ کنید.

7. با او خصوصی صحبت کنید​

اگر همکارتان مدام سعی می کند ادای رئیس را برایتان در بیاورد، نباید این رفتار بدش را در بین جمع به او تذکر دهید. سعی کنید که یک فضای خصوصی بین خودتان ایجاد کنید و او را به صرف چای دعوت کنید. سپس گله و شکایت و ناراحتی خود را بیان کنید.

صحبت کردن


8. محدودیت تعیین کنید​

تعیین محدودیت های لازم در محل کار بین رابطه شما و همکاران بسیار ضروری است و باعث می شود که او تا حد استاندارد به شما نزدیکتر شود. اگر او محدودیت های شما را بشناسد، قطعاً بیش از حد در کارهای تان دخالت نمی کند.

9. رئیس خود را درگیر کار کنید​

اگر همکار شما هرگز به حقوق خودش پایبند نیست و نمی داند که باید چه رفتاری داشته باشد و شما هم از پس او بر نمی آیید، بهتر است که رئیستان را از این رفتار آگاه کنید. رئیس می تواند او را مجاب کند که این کار هایش را کنار بگذارد.

آگاه کردن رئیس


نبایدها رفتار با همکار عاشق ریاست​

1. با او بحث نکنید​

بحث کردن با همکار اصلا راه حل مفیدی محسوب نمی شود. بحث کردن باعث می شود که او را جریح تر کنید. همچنین حالت حرفه ای کار شما را از بین می برد. پس سعی کنید کلام موثر داشته باشید و وارد بحث و جدل نشوید.

2. تلافی و مقابله به مثل نکنید​

به دنبال مقابله به مثل نباشید. سعی کنید که طرف مقابل را تا جایی که می توانید به حال خودش واگذار کنید؛ مگر این که قرار باشد در کار شما اختلال ایجاد کند.

بی تفاوت بودن


3. پشت سر او صحبت نکنید​

صحبت کردن پشت سر این فرد، هرگز اوضاع را بهتر نمی کند و باعث می شود که دیگران هم بر علیه شما به پا خیزند. عادت بد را در هر صورت ترک کنید. فرقی ندارد که طرف مقابلتان چه کسی است، در هر صورت نباید پشت سرش صحبت کنید زیرا از این کار هیچ نتیجه ای نمی گیرید.

4. هر پیشنهادی را جدی نگیرید​

معمولاً همکاری که سعی دارد جای رئیس را برایتان پر کند، دوست دارد که در مورد هر موضوعی به شما پیشنهاد بدهد. لازم نیست که هر پیشنهاد او را بپذیرید، فقط می توانید در موردش فکر کنید و بعد از کنار آن بی تفاوت عبور کنید.

5. او را پیش دیگران خراب نکنید​

خراب کردن تصویر همکارتان هیچ نفعی برای شما ندارد. پس مراقب باشید که شخصیت او را له نکنید. سعی کنید که با خونسردی کامل و انجام وظایف خود، به حل مشکلات بپردازید.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین