. . .

آموزش رفتار با همسری که آبرو برایش مهم نیست

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

اهمیت بالای آبروی همسر و حفظ آن توسط شما​

حفظ اسرار و آبروی همسر یکی از مهم ترین مسائل زندگی مشترک است. زن و مرد در زندگی زناشویی باید اسرار یکدیگر را حفظ کنند و امانتداراسرار او باشند و در غیاب همسر با مطرح کردن مشکلات مادی یا غیرمادی آبروی او را به خطر نیاندازند.


گاهی برخی افراد مسائل خانوادگی یا اسرار همسر خود را به دیگران می گویند، طوری که همسرشان از زبان اقوام و آشنایان اسرار پنهانشان را می شنوند و در ادامه مشکلات زیادی در زندگی مشترک ایجاد می شود. اگر همسر شما نیز جزو این دسته از افراد است و آبروی شما را به خطر می اندازد، این بخش را مطالعه نمایید.

مقابله به مثل نکنید​

اگر همسر شما راز مگویتان را بازگو نمود و آبرویتان را به خطر انداخت، به طور حتم عصبانی خواهید شد اما آرامشتان را حفظ کنید. در عصبانیت شما نیز ممکن است از او چیزهایی به دیگران بگویید و وضعیت را از آنچه که هست، بدتر کنید. پس آرام باشید و مقابله به مثل نکنید.

مقابله به مثل


روی مسائل مهم زندگیتان تاکید کنید​

ممکن است مسئله ای که برای شما مهم است ، برای همسرتان اهمیت زیادی نداشته باشد و به همین دلیل آن را بازگو کرده است. زمانی که رازی را با همسرتان در میان می گذارید و مسئله ای برایتان پیش می آید که بسیار مهم است و پخش شدن آن سبب از بین رفتن آبرویتان می شود، به همسرتان تاکید کنید که این حرف برای من بسیار مهم است و دلم نمی خواهد کسی از آن باخبر شود.

با او به طور جدی صحبت کنید​

نیازی به بحث و مشاجره نیست، خیلی جدی خواسته خود را بیان کنید و ناراحتی خود را از این مساله به او نشان دهید. با کمال احترام و محبت می توانید به او نشان دهید چقدر این مساله برایتان اهمیت دارد و احساس خود را به او منتقل کنید و از او بخواهید دیگر این کار را تکرار نکند.

صحبت جدی


کمک کنید همسرتان رفتاری منفی خود را کنار بگذارد​

اگر همسر شما چیزی را بازگو نموده و آبروی شما را به خطر انداخته ، به این رفتار همسر خود به چشم یک عادت رفتاری نگاه کنید و کمک کنید تا بتواند این عادت رفتاری منفی خود را کنار بگذارد. ترک کردن این عادت رفتاری همسرتان نیازمند سعه صدر و تلاش شما میباشد.

از عواقب این رفتار او بگویید​

به همسر خود بگویید بازگو کردن مسائل زندگیتان نزد دیگران باعث می شود که شما خیلی از مسایل را از او پنهان کنید و از علاقه و محبت شما می کاهد و سبب می شود شما با دید منفی به او بنگرید. به او متذکر شوید که زن و هم شوهر باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا اجازه ندهند محبت بین آنها از بین برود و بین آنها فاصله ایجاد گردد.

حرف زدن با همسر


خوبی های همسرتان را به یاد آورید​

اگر همسر شما راز مگوی شما را نزد کسی بازگو نموده و آبروی شما را برده است ، این مسئله خطرناک و سم مهلک زندگی مشترک به حساب می آید و ممکن است همسرتان را از چشم شما بیاندازد و شما دوست نداشته باشید با او دیگر صحبت کنید. این احساسات در چند روز اولیه پیش آمدن این مسئله عادی است اما شما باید برای حفظ زندگی مشترکتان رفتار دیگری داشته باشید. شما می توانید با یادآوری خوبی های همسرتان دید مثبتی نسبت به او پیدا کنید.

او را سرزنش نکنید​

بعد از این اتفاق ممکن است همسرتان را بسیار سرزنش نمایید اما این کار بی فایده است به جای این کار با یادآوری خوبی ها و نکات مثبت به همسرتان او را یاری کنید تا این رفتار را کنار بگذارد؛ به طور قطع با ادامه این رفتار از سوی شما او با خود فکر می کند که من چرا با وجود این همه خوبی، این رفتار بد را نمی توانم کنار بگذارم و دل همسرم را که خوبی های مرا می بیند با زبانم بلرزانم.

سرزنش کردن همسر


ریشه یاب خوبی باشید​

اگر همسر شما موجب از بین رفتن آبرویتان شده است ، حتما با خودتان فکر کنید که این رفتار او چه علت هایی می تواند داشته باشد؟ ریشه یابی کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید. رفتار خود را نیز مرور کنید و با خودتان بگویید شاید من رفتاری در زندگی مشترک از خود نشان داده ام که باعث شده همسرم دست به چنین رفتاری بزند.

عواقب بردن آبروی همسر​

اگر شما همه مسائل زندگیتان را برای افراد دیگر بازگو می کنید و آبروی همسرتان را پیش آنها می برید ، این کار شما عواقب زیر را به همراه دارد:

  • پایه های زندگی مشترک بر مبنای اعتماد و اطمینان زن و شوهر به یکدیگر استوار است پس این کار اعتماد همسرتان به شما را از بین می برد.
  • همسرتان دیگر نمی تواند با احساس اعتماد و امنیت کامل، نیازها، احساسات و خواسته های خود را مطرح نماید.
  • همسرتان از شما فاصله می گیرد و ممکن است فرد دیگری را برای صحبت کردن انتخاب کند.
  • ممکن است همسر شما نیز آبرویتان را در جمع از بین ببرد.
  • زن و شوهری که رازدار یکدیگر نیستند به ابرو و شخصیت و عزت نفس یکدیگر آسیب می زنند و البته در نهایت خود نیز آسیب می بینند.
 
  • پوکر
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین