. . .

پزشکی رعایت بهداشت فردی

تالار متفرقه پزشکی

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,860
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #1
از دئودورانت و خوشبوکننده استفاده کنیم

یکی از مشکلاتی که در مورد بهداشت فردی وجود دارد این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند با استفاده کردن از اسپری‌های خوشبوکننده می‌توانند بوی ع×ر×ق و نامطبوع بدن خود را از بین ببرند. در این شرایط بهترین کار دوش گرفتن و سپس استفاده از دئودورانت و خوشبوکننده‌ها برای رایحه خوش بدن است.

۲. زبانمان را مسواک بزنیم

بسیاری از افراد عادت ندارند همراه با مسواک زدن دندان‌هایشان، زبان خود را هم بشویند. با مسواک زدن زبان خود باکتری‌های موجود روی سطح آن را از بین می بریم. در اغلب مواقع باکتری‌های موجود در دهان هستند که موجب بوی ناخوشایند می‌شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشیم که نخ دندان باید قبل از مسواک زدن انجام شود تا ذرات جدا شده از لابه‌لای دندان‌ها به خوبی شسته شوند.

۳. گوشمان را تمیز کنیم

شستن و تمیز کردن درون گوش در بسیاری از مواقع فراموش می‌شود. می‌توانیم گوش خود را درون حمام به راحتی بشوییم و بعد از بیرون آمدن، با گوش پاک‌کن یا دستمال درون آن را تمیز و خشک کنید. نکته‌ای که در مورد تمیز کردن گوش اهمیت زیادی دارد این است که نباید جسم تیز و سخت و یا حتی خود گوش پاک‌کن را درون گوش فرو کنیم. این کار می‌تواند به کانال و پرده گوش آسیب بزند. تنها کافی است جرم و آلودگی‌های اطراف و ابتدای گوش را تمیز کنیم.

۴. از حوله مرطوب دارای بوی نم استفاده نکنیم

حوله‌های خود را مرتب تعویض کنیم، دست کم لازم است که این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهیم. زمانی که حوله‌ها مرطوب شوند و بوی نم بگیرند، با استفاده کردن از آنها این بو را به خود منتقل می‌کنیم.

۵. با آب و صابون آشتی کنیم

دست‌های خود را حتی زمانی که فکر نمی‌کنیم آلوده باشند، بشوییم. زمانی که از بیرون به خانه باز می‌گردیم، بعد از دست زدن به سیفون و شلنگ توالت و یا قبل از خوردن هر ماده غذایی دستان خود را بشوییم. بسیاری از وسایل خانه هم آلودگی را به خوبی نشان نمی‌دهند، ولی ممکن است باعث ایجاد خطر در بهداشت فردی شوند.

۶. به موهای خود رسیدگی کنیم

با توجه به اندازه و قد مو و البته نوع و جنس آنها، فاصله‌های شستشوی موهای خود را تنظیم کنیم. با توجه به خشکی، چربی، صاف یا فر بودن موها نیاز است از محصولات متنوعی استفاده کنیم. فراموش نکنیم که مرتب موهای خود را شانه بزنیم تا وضعیت مرتب و آراسته‌ای داشته باشند.

۷. از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنیم

برای اینکه پوست بهتری داشته باشیم و بتوانیم رطوبت کافی را به آن برسانیم، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم. مراقبت‌های پوستی باعث جوان‌سازی و شاداب شدن ظاهر ما می‌شوند.

۸. موهای زائد بدن را اصلاح کنیم

برخی از افراد به موهای زائد بدن خود توجه نمی‌کنند. از جمله اینکه موهای گوش و بینی خود را کوتاه کنیم.

۹. کفش‌های خود را بشوییم

بعد از چند ماه استفاده از کفش‌ها، بهتر است کفی کفشمان را تعویض کنیم و یا تمام کفش را به خوبی بشوییم. زمانی که پا برای مدت طولانی درون کفش باقی می‌ماند، بوی نامطبوع در بافت کفش باقی می‌ماند و به مرور زمان وضعیت نابه‌هنجاری باقی می‌گذارد.

۱۰. سرویس بهداشتی عمومی

برخی از سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی شلوغ، بهداشت صحیحی ندارند و ممکن است موجب انتقال بیماری شوند. فراموش نکنیم که در این موارد حواسمان به بهداشت شخصی باشد
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین