. . .

پزشکی راه های تشخیص سریع بارداری

تالار زنان و زایمان

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
بسیاری از زنان، در ابتدا، از طریق آزمایش خانگی حاملگی پی به باردار بودن خود می‌برند که با استفاده از دستگاه بیبی چکبسیار ساده و راحت انجام میشود.بیبی چک از داروخانه ها قابل تهیه میباشد .
“بیبی چک” میتواند بارداری را 2 الی 3 هفته بعد از لقاح تشخیص دهد به عبارتی هفته اولی که عقب میافتد

آزمایش ادرار تشخیص بارداری​

عمده ترین روش برای تشخیص سریع و راحت بارداری آزمایش ادرار است .
آزمایش های ادرار برای تشخیص بارداری وجود ماده ای هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی یا HCG را در ادرار انسان بررسی می‌کنند که “جفت نوزاد” آن را تولید می کند. آزمایش های جدید، می‌توانند بارداری یا عدم آن را در اولین روز تأخیر تعیین کنند.

آزمایش های بارداری خانگی در صورت مثبت بودن تا ۹۷ درصد و در صورت منفی بودن تا ۸۰ درصد دقیق و قابل اعتماد هستند. چنانچه نتیجه منفی باشد و قاعد*گی تا یک هفته دیگر نیز به تأخیر بیفتد، آزمایش بارداری، باید تکرار شود.

در عین حال که این آزمایش‌ها دقت فراوانی دارند، دقت بررسی های آزمایشگاهی تخصصی به مراتب بیشتر است. به همین علت، زنان ممکن است مایل باشند برای حصول اطمینان از بارداری، مجدداً در آزمایشگاه و یا مطب پزشک خود، آزمایش دهند تا به صورت قطعی به بارداری خود پی ببرند.

آزمایش خون تشخیص بارداری​

تعیین بارداری از طریق آزمایش خون،معمولاً در مواردی صورت می‌گیرد که تشخیص فوری بارداری، ضرورت داشته باشد. این آزمایش که هزینه بیشتری دارد نیز مانند آزمایش ادرار گنادوتروپین جفتی انسان یا HCG را درخون ردیابی میکند و می‌تواند نتیجه بارداری را 9 تا 12روز پس از انجام لقاح، مشخص کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین