. . .

پزشکی راهکارهایی برای پاکسازی درست پوست

تالار پوست و مو

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

پاکسازی پوست به روش صحیح و کوچک شدن منافذ صورت​

عمل ساده پاکسازی پایه و اساس هر روتین مراقبت از پوست سالم است. پوست رابط ما با جهان است. از ما در برابر آفتاب، گرما و نور محافظت می کند و مدام خود را التیام و تجدید می کند. ساختار پوست فوق العاده انعطاف پذیر و در عین حال ظریف است. پوست به صورت روتین به پاکسازی ملایم و معمولی و به دنبال آن تغذیه و آبرسانی نیاز دارد. برای تمیز کردن کامل پوست و مراقبت از آن ابتدا باید ساختار پوست را بشناسید و براساس آن یک پاک کننده انتخاب کنیم تا ابتدا از شر آلودگی ها خلاص شوید.


آشنایی با ساختار پوست​

خارجی ترین بخش پوست شامل سه لایه اصلی است. اپیدرم، لایه شاخی و لایه هیدرولیپیدی.
اپیدرم:از بین سه لایه اصلی پوست، اپیدرم بیرونی ترین لایه است. عملکرد اصلی آن محافظت از عملکرد درونی ما در برابر انبوه مهاجمان خارجی از جمله نور، گرما، باکتری ها و آلودگی.
لایه شاخی:ضخامت این لایه تنها یک ششم یک ورق کاغذ است و لایه شاخی، بالاترین لایه اپیدرم است. یک دیوار آجری را در نظر بگیرید. آجرها سلول های پوستی هستند (به نام کورنئوسیت ها) که از ما محافظت می کنند و ملات نگهدارنده این سلول ها چربی های طبیعی به نام لیپیدهایی پوست هستند.
لایه هیدرولیپیدی:لایه هیدرولیپیدی که برای حفظ رطوبت در پوست بسیار مهم است، لایه شاخی پوست را می پوشاند. ممکن است توسط عوامل محیطی از جمله هوای سرد، تهویه هوای خشن، یا تمیز کردن بیش از حد، مختل شود که منجر به خشکی یا تحریک شود.

انتخاب پاک کننده برای هر نوع پوست​

پاک کننده انواع پوست


پوست خشک و حساس به پاکسازی ملایم نیاز دارد تا از آسیب به لایه هیدرولیپیدی جلوگیری شود. برای کسانی که پوست چرب دارند، ما پاک‌کننده‌ای را توصیه می‌کنیم که چربی اضافی را از بین می‌برد و پوست را در تعادل نگه می‌دارد. پوست های مختلط به پاک کننده خاصی احتیاج دارند که قسمت های چرب را به خوبی پاک کند و از خشکی بیش از حد قسمت های خشک جلوگیری کنند. برای پوست های معمولی، ما یک روتین پاکسازی ملایم اما موثر را برای حفظ تعادل پوست پیشنهاد می کنیم.

مرحله 1:شستشو و پاکسازی​

صورت خود را با فوم شستشوی صورت یا پاک کننده صورت و آب ولرم بشویید. آن را با یک حوله نرم خشک کنید. اگر به تازگی به خانه برگشته اید، احتمالاً منافذ پوست شما به دلیل وجود آلودگی های محیطی بسته شده است و یک بار شستشو ممکن است به درستی پوستتان را پاک نکند. بنابراین، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه ای بریزید و تمام قسمت-های پوست خود را پاک کنید. لایه‌بردارهای صورت که حاوی مواد پاک کننده ملایم هستند، پوست را روشن می کنند، سلول‌های مرده را از بین می‌برند و پوستی درخشان را آشکار می‌کنند که کاملاً برای آبرسانی آماده شده است.
دو بار در هفته، پاکسازی روزانه خود را با یک لایه بردار پوست یا ماسک تکمیل کنید. در حالی که پاک کننده های روزانه برای پاکسازی سطح پوست مناسب هستند، پاکسازی عمیق و منظم برای حذف سلول های مرده پوست و پاک کردن تجمع چربی یا آلودگی منافذ لازم است. لایه بردارها در انواع ایرانی و خارجی برای متعادل کردن چربی پوست و پاکسازی عمیق آن مناسب هستند و اکنون بهترین مدل های اسکراب و لایه بردار پوست در بازار داخلی موجود است که برای رسیدگی بیشتر به پوست می توانید از آنها استفاده کنید.

مرحله 2:بخار​

در مرحله بعد، از یک دستگاه بخور پوست استفاده کنید. حدود 5 تا 10 دقیقه برای دریافت بخور صبر کنید تا پوست حالت مرطوبی به خود بگیرد و منافذ آلوده کمی باز شود. اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید مقداری آب را در ظرفی گرم کنید و بالای ظرف بایستید. برای نتیجه موثرتر، هنگام انجام این کار، خود و ظرف را با حوله بپوشانید. پس از بخور از پاک کننده جوش سرسیاه استفاده کنید تا جوش های سرسیاه را از بین ببرید و پوست خود را به همراه یک حوله تمیز پاک کنید.

مرحله 3:افشانه صورت​

مرطوب کننده های صورت پوست شما را نرم و درخشان می کند. اسپری های مرطوب کننده که حالت آبپاش دارد پس از بخور که منافذ پاکسازی و باز شده مناسب است. این افشانه ها منافذ پاکسازی شده را مرطوب می کند و به حالت اولیه باز می-گرداند.

مرحله 4:تونر​

پس از گذشت 5 دقیقه یک دستمال تمیز را روی صورت خود قرار دهید و باقی رطوبت را با این دستمال بگیرید، سپس از یک تونر استفاده کنید که به حفظ تعادل pH کمک می کند. می توانید به جای مواد موجود در فروشگاه ها از سرکه سیب، آلوئه ورا، خیار یا گلاب به عنوان تونر استفاده کنید. همچنین میتوانید از این مقاله روش درست کردن تونر در خانه را مطالعه کنید.

مرحله 5:کرم دور چشم بزنید​

کرم دور چشم


پوست اطراف چشم حساس و آسیب پذیر است. استفاده از مرطوب کننده های معمولی دست و صورت به هیچ عنوان برای این قسمت مناسب نیست و با گذشت زمان خطوط عمیقی را در این قسمت از صورت ایجاد خواهند کرد. دور چشم مستعد میلیا است. میلیا دانه های ریز سفید رنگی است در حلقه زیر چشم ایجاد می شود. بهترین انواع کرم دور چشم برای رفع مشکلات پوستی این ناحیه (سیاهی، التهاب، پف، گودی، چروک) مناسب هستند و مارک های مختلفی همچون لدورا، کلینیک، لورال، پریم و نیتروژنا این محصول را تولید می کنند.

مرحله 6:مرطوب کننده کرمی​

مرحله آخر استفاده از مرطوب کننده است. یک مرطوب کننده آبرسان را روی پوست و گردن خود بمالید. مرطوب کننده کرمی برای حفظ نرمی پوست توصیه می شود و پس از انجام پاکسازی حتما باید استفاده شود. به نوع مرطوب کننده دقت کنید و محصولی مطابق با پوست خود تهیه کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین