. . .

پزشکی دشمن موذی گوش

تالار گوش، حلق و بینی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در مورد استانداردسازی هدفون‌ها برای کم‌شنوایی تصمیم گرفته است که هرکس شدت صدا را به قدر کفایت خودش تنظیم کند.

اما در این میان اتحادیه بین المللی ارتباط از راه دور توصیه‌هایی را در رابطه با نسل جدید هدفون‌ها منتشر کرده تا به شنوایی شما آسیب نرسانند.

این سازمان بیان می‌دارد که تلفن‌های هوشمند جدید و دستگاه‌های پخش‌کننده که در داخل یا روی گوش قرار می‌گیرند باید با تنظیمات و ابزارهای جدید عرضه شوند.

آن‌ها برای کاهش آسیب‌های شنوایی، توصیه می‌کنند که دستگاه‌های پیشرفته جدید با مشخصه‌های تعیین‌کننده استاندارد مثل برنامه‌های پایش صدا، محدودکننده خودکار شدت صدا و جمع‌آوری داده‌ها برای مشخص کردن مدت زمان استفاده نامناسب از هدفون را همراه باشند.

از لحاظ رشد فناوری ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌دانیم چگونه از وقوع کم‌شنوایی پیش‌گیری کنیم در نتیجه گوش کردن به موسیقی نباید علت کم‌شنوایی در جوانان باشد.

دکتر گبرسیوس، مسئول بهداشت عمومی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیان می‌کند که جوانان باید بدانند وقتی شنوایی خود را از دست دهند دیگر باز نخواهد گشت.

نصف جمعیت جوان جهان، در خطر کم‌شنوایی دائمی قرار دارند

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زنند حدود 50 درصد از افراد بین 12 تا 35 ساله یا 1/1 میلیارد جمعیت جوان جهان در خطر کم‌شنوایی دائمی به خاطر مواجه بیش از اندازه و طولانی مدت با صداهایی مثل صدای موسیقی هستند.

اما این گزارش همچنین بیان می‌کند که نیمی از این آسیب‌ها از طریق اطلاع‌رسانی عمومی قابل پیشگیری هستند. چگونه؟

به سادگی و با آموزش این که کدام صدا‌ها می‌توانند به شنوایی افراد آسیب برسانند؛ هر فرد در طول روز چقدر می‌تواند در مواجه با صدا باشد بدون این که آسیبی به شنوایی او وارد شود و ... کاهش شدت صدای هدفون‌ها به محدوده سالم و کاهش مدت زمانی که به موسیقی با صدای بلند گوش داده می‌شود، می‌تواند باعث جلوگیری از کم‌شنوایی شود اما برای این امر نیاز هست تا مردم این محدوده‌ها را بشناسند.

در نتیجه بخش داوطلب سازمان بهداشت جهانی در حال تعیین استانداردی برای دستگاه‌های الکترونیک جدید است تا محدوده شدت آسیب‌رسان به شنوایی در آن‌ها مشخص شود.

عملکرد «مواجه با صدا»

نرم افزارهایی هستند که میزان شدت و مدت مواجه کاربر با صدا را ثبت می‌کنند و به عنوان درصدی از مرجع مجاز بیان می‌کند.

پروفایل شخصی

یک پرونده شنوایی شخصی بر اساس فعالیت‌های شنوایی کاربر که به کاربر نشان می‌دهد آیا به صورت ایمن به صدا‌ها گوش می‌دهد یا نه و بر این اساس پیام‌هایی کاربردی را به کاربر ارسال می‌کند.

محدودکننده ولوم صدا

امکاناتی برای محدود کردن خودکار ولوم صدا یا کنترل صدا توسط والدین

ویژگی‌های دستگاه‌های با شنوایی امن

دستگاه‌ها و سیستم‌های با شنوایی ایمن (Hearing Safe) دارای ابزار‌های زیر هستند.

اطلاعات عمومی

اطلاعات و راهنمایی‌هایی درباره شنوایی ایمن، هم در تجهیزات صوتی شخصی و هم در فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌شود.

استاندارد‌های تعیین شده همزمان با روز جهانی شنوایی در سوم مارس و تحت شعار سازمان بهداشت سازمان بهداشت جهانی «امن‌تر بشنویم» آغاز شده است.

تعیین این استاندارد‌ها گام کوچکی در راستای تحقق این شعار به ویژه در میان جمعیت جوان می‌باشد.

افزایش آگاهی در میان کارخانه‌های تولیدی و دولت‌ها

کارشناسان خبره از سازمان جهانی بهداشت و سازمان تنظیم ارتباطات از راه دور حدود دو سال با هم کار کرده‌اند، تا این استاندارد‌ها را تعیین کنند که منجر به آخرین تحقیق درباره کم‌شنوایی ناشی از نویز شده است و می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای مشاوره به کارخانه‌های تولیدی، دولت‌ها، مصرف‌کننده‌ها و جامعه شهری استفاده کرد.

تابعیت از این استاندارد‌ها داوطلبانه است، اما سازمان بهداشت جهانی یک راهنمای کامل برای کارخانه‌های تولیدی تهیه کرده است.

در این راستا دستگاه‌ها و سیستم‌های ایمن برای شنوایی در یک کتاب 40 صفحه‌ای برای استفاده کارخانه‌های تولیدی آماده و تهیه شده است.

برای دولت‌ها و سازمان‌های حمایتی نیز یک برنامه اقدامی طراحی شده است.
 
نام موضوع : دشمن موذی گوش دسته : گوش، حلق و بینی

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین