. . .

معرفی دراسنا برگ لیمویی

تالار گیاهان

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,130
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
روش نگهداری از گیاه دراسنا

همان‌طور چندین بار در طول مطلب تا اینجا اشاره کردیم، دراسنا روش نگهداری آسانی دارد، بنابراین اگر به‌تازگی پرورش گیاهان آپارتمانی را شروع کرده‌اید، می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد. برای اینکه شرایط ایده‌آل گیاه را برای آن فراهم کنید، لازم است چندین پارامتر که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را درنظر داشته باشید.

نور مورد نیاز در نگهداری از گیاه دراسنا

بعضی از انواع دراسنا مثل دراسنا بلالی در نور کم نیز رشد بسیار خوبی دارند، اما سایر گیاهان خانواده دراسنا، نور زیاد، فلیتر شده و غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهند و از بودن در مکانی روشن لذت می‌برند، اما فراموش نکنید که نور مستقیم خورشید به برگ‌ها آسیب می‌زند؛ مگر اینکه گیاه در طبیعت اصلی خود نیز تحت نور مستقیم خورشید رشد کرده باشد. در نتیجه مکانی را برای دراسنا انتخاب کنید که ضمن دریافت نور کافی، از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد.

در طول نگهداری از گیاه دراسنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر برگ‌های گیاه کم رنگ و بلندتر شدند، یعنی گیاه به نور بیشتری نیاز دارد؛ در نتیجه برای رفع مشکل باید گیاه را به‌محیطی روشن‌تر منتقل کنید.

گیاه آپارتمانی دراسنا کامپکت

آبیاری

شهرت دراسنا، به نیاز کم آن به آبیاری است!برای این گیاه همیشه آبیاری کم بهتر از آبیاری زیاد است، اما نباید اجازه دهید که خاک گیاه کاملا خشک شود و موقع خشک شدن خاک نیز، باید آن را به‌خوبی آبیاری کنید؛ طوری‌که آب به همه قسمت‌های خاک آن برسد. برای این کار گلدان را در سینک یا ظرفی عمیق قرار داده، سپس به‌آرامی شروع به آب دادن به گلدان گیاه کنید. آبدهی به گلدان باید تا زمانی ادامه پیدا کند که آب اضافه از زیر گلدان خارج شود.

در مورد تعداد دفعات آبیاری در طول هفته و نگهداری از گیاه دراسنا باید گفت که تعداد دفعات آبیاری به ویژگی‌های محیطی گیاه مثل میزان نور ورودی، اندازه گلدان، میزان رطوبت هوا و مواردی از این قبیل بستگی دارد، مثلا در تابستان ممکن است لازم باشد هفته‌ای یکبار به گیاه آب بدهید؛ در نتیجه نمی‌توان برای این مورد تعداد مشخصی پیشنهاد کرد، اما می‌توانید با یک راهکار ساده به‌راحتی متوجه فرارسیدن زمان آبیاری شده و از روی آن تعداد دفعات آبیاری دراسنا خود را مشخص کنید. راهکار به این شکل است که باید خاک گلدان دراسنا را هر چند روز یکبار چک کنید معمولا هنگامی که نیمه بالایی خاک خشک شد، زمان مناسبی برای آبیاری دراسناست.

آب مناسب برای دراسنا، آب تصفیه شده، باران و یا آب مقطر است، چراکه این گیاه نسبت به نمک و املاح موجود در آب لوله‌کشی حساس است. درنظر داشته باشید که دراسنا خاک خشک را ترجیح می‌دهد و خاک همواره خیس، زمینه‌ساز ابتلای این گیاه به انواع بیماری‌های قارچی و پوسیده شدن ریشه آن است. پس یادتان باشد بیش‌ازحد گیاه را آبیاری نکرده و آب اضافه‌ای که از زیر گلدان خارج می‌شود را دور بریزید تا با گلدان در تماس نباشد، زیرا ممکن است باعث عدم تهویه هوا و ایجاد بیماری‌های قارچی در گیاه شود.

گیاه دراسنا در داخل آپارتمان

خاک

دراسنا در خاکی غنی با مقادیر بالای الیاف طبیعی و زهکشی عالی رشد می‌کند. برای مثال، خاک گلدان حاوی زغال سنگ برای آن مناسب است و می‌تواند خاکی ترکیبی از خاک باغچه+خاک برگ+ شن یا پرلیت باشد.
 
نام موضوع : دراسنا برگ لیمویی دسته : گیاهان

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
121

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین