. . .

تمام شده داستانک برای ساختن آتش(To Build a Fire)|مترجمAYSA_H

تالار تایپ داستان و دلنوشته‌های در حال ترجمه
ژانر اثر
  1. اجتماعی

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,364
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #11
بالاخره دیگر طاقت نیاورد، دستانش را از هم جدا کرد. کبریت‌های شعله‌ور در برف می‌ریختند؛ اما پوست درخت غان روشن بود. او شروع به گذاشتن علف‌های خشک و ریزترین شاخه‌ها روی شعله کرد. او نمی‌توانست انتخاب کند؛ زیرا باید سوخت را بین پاشنه‌های دستانش بلند می‌کرد. تکه‌های کوچک چوب پوسیده و خزه سبز به شاخه‌ها چسبیده بود و او آن‌ها را تا جایی که می‌توانست با دندان‌هایش گاز گرفت. شعله را با احتیاط و ناشیانه گرامی می‌داشت. این به معنای زندگی بود و نباید از بین برود. بیرون آمدن خون از سطح بدنش اکنون او را به لرزه در آورده بود و بدتر شد. یک تکه بزرگ خزه سبز دقیقاً روی آتش کوچک افتاد. او سعی کرد آن را با انگشتانش بیرون بیاورد؛ اما لرزش بدنش باعث شد که بیش از حد فشار بیاورد و هسته آتش کوچک را مختل کرد، علف‌های سوزان و شاخه‌های کوچک از هم جدا شدند و پراکنده شدند. سعی کرد دوباره آن‌ها را به هم بچسباند؛ اما با وجود سختی تلاش، لرزش از بین رفت و شاخه‌ها ناامیدانه پراکنده شدند. از هر شاخه دودی بیرون زد و بیرون رفت. تأمین کننده آتش‌نشانی شکست خورده بود. همان‌طور که او با بی‌تفاوتی به او نگاه می‌کرد، چشمانش به سگ افتاد که در میان ویرانه‌های آتش، در برف نشسته بود، حرکات بی‌قرار و قوز کرده انجام می‌داد، یک پا را کمی بالا می‌آورد و سپس پای دیگر را، وزنش را به جلو و عقب می‌برد.
دیدن سگ فکر وحشیانه‌ای را در سر او ایجاد کرد. او داستان مردی را که در کولاک گرفتار شده بود به یاد آورد که یک ران را کشت و داخل لاشه خزید و نجات یافت. سگ را می‌کشت و دست‌هایش را در بدن گرم فرو می‌برد تا بی‌حسی از بین برود. سپس او می‌تواند آتش دیگری بسازد. او با سگ صحبت کرد و آن را به سوی او خواند؛ اما در صدای او نت عجیبی از ترس وجود داشت که حیوان را ترسانده بود. چیزی وجود داشت و ماهیت مشکوک آن خطر را احساس می‌کرد، نمی‌دانست چه خطری، اما در جایی، به نحوی، در مغزش دلهره‌ای از مرد به وجود آمد. با شنیدن صدای مرد گوش‌هایش را صاف کرد و حرکات بی‌قرار و قوز کرده و بلند کردن و جابه‌جایی پاهایش بارزتر شد؛ اما به مرد نمی‌رسید. روی دست و زانو نشست و به سمت سگ خزید. این وضعیت غیرعادی دوباره سوء ظن را برانگیخت و حیوان به آرامی دور شد.
مرد لحظه‌ای روی برف نشست و برای آرامش تلاش کرد. سپس با دندان‌هایش دستکش را کشید و روی پاهایش ایستاد. او ابتدا نگاهی به پایین انداخت تا به خود اطمینان دهد که واقعاً ایستاده است، زیرا نبود حس در پاهایش او را بی ارتباط با زمین کرده است. وضعیت ایستاده او به خودی خود شروع به بیرون راندن شبکه‌های سوء ظن از ذهن سگ کرد و هنگامی که او به شدت صحبت کرد، با صدای شلاق در صدایش، سگ بیعت مرسوم خود را کرد و نزد او آمد. با نزدیک شدن به فاصله، مرد کنترل خود را از دست داد. بازوهایش به سمت سگ رفتند و وقتی متوجه شد که دستانش نمی‌توانند چنگ بزنند، که نه خمیدگی و نه احساسی در این سگ وجود دارد، شگفتی واقعی را تجربه کرد. یک لحظه فراموش کرده بود که یخ زده‌اند و روز به روز بیشتر یخ می‌زنند. همه‌ی این‌ها به سرعت اتفاق افتاد و قبل از این‌که حیوان بتواند دور شود، بدنش را با بازوهایش محاصره کرد. او روی برف نشست و سگ را به این شکل نگه داشت، در حالی که او خرخر می‌کرد، ناله می‌کرد و تقلا می‌کرد.

اما این تنها کاری بود که او می‌توانست انجام دهد، بدنش را در آغوشش گرفت و همان‌جا نشست. او متوجه شد که نمی‌تواند سگ را بکشد. هیچ راهی برای انجام آن وجود نداشت. با دستان درمانده‌اش نه می‌توانست چاقوی غلافش را بکشد و نه نگه دارد و نه حیوان را گاز بگیرد. او آن را رها کرد و به طرز وحشیانه‌ای به زمین رفت، با دمی بین پاهایش، هم‌چنان غرغر می‌کرد. چهل فوت دورتر ایستاد و او را با کنجکاوی بررسی کرد، با گوش‌هایی که به شدت به جلو تیز شده بود. مرد برای یافتن دستانش به پایین نگاه کرد و آن‌ها را در انتهای بازوهایش آویزان یافت. او را کنجکاو کرد که باید از چشمانش استفاده کرد تا بفهمد دستش کجاست. او شروع به کوبیدن بازوهایش به جلو و عقب کرد و دست‌های دستکش شده را به پهلوهایش کوبید. او این کار را به مدت پنج دقیقه با خشونت انجام داد و قلبش آن‌قدر خون را به سطح پمپ کرد تا لرزش را متوقف کند؛ اما هیچ حسی در دست‌ها برانگیخته نشد. او تصور می‌کرد که آن‌ها مانند وزنه به انتهای بازوهایش آویزان هستند؛ اما وقتی سعی کرد گیره را پایین بیاورد، نتوانست آن را پیدا کند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,364
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #12
ترس خاصی از مرگ، کسل کننده و ظالمانه به سراغش آمد. این ترس به سرعت کوبنده شد! زیرا او متوجه شد که دیگر موضوع صرفاً یخ زدن انگشتان دست و پا، یا از دست دادن دست و پاهایش نیست؛ بلکه موضوع مرگ و زندگی است و شانس‌هایی که علیه او وجود دارد. این او را به وحشت انداخت و چرخید و از بستر نهر در امتداد مسیر قدیمی و کم نور دوید. سگ از پشت به او ملحق شد و با او ادامه داد. او کورکورانه، بدون قصد، با ترسی که هرگز در زندگی خود ندیده بود، دوید. به آهستگی، در حالی که شخم میزد و از میان برف‌ها رد میشد، دوباره شروع به دیدن چیزهایی کرد. سواحل نهر، مرباهای قدیمی چوب، صخره‌های بی‌برگ و آسمان. دویدن حالش را بهتر کرد؛ او نمی‌لرزید. شاید اگر می‌دوید، پاهایش آب میشد. به هر حال اگر به اندازه‌ی کافی می‌دوید به کمپ و پسرها می‌رسید. بدون شک برخی از انگشتان دست و پا و مقداری از صورت خود را از دست خواهد داد؛ اما پسرها از او مراقبت می‌کردند و وقتی به آن‌جا می‌رسید بقیه او را نجات می‌دادند. در همان زمان فکر دیگری در ذهنش بود که می‌گفت هرگز به اردوگاه و پسرها نخواهد رسید. این که مایل‌ها دورتر بود، یخ‌زدگی شروع خیلی خوبی برای او داشت و به زودی سفت و مرده میشد. او این فکر را در پس زمینه نگه داشت و از در نظر گرفتن خودداری کرد. گاهی اوقات خود را به جلو هل می‌داد و می‌خواست که شنیده شود؛ اما او آن را پس زد و تلاش کرد به چیزهای دیگری فکر کند.
او را کنجکاو کرد که اصلاً می‌تواند روی پاهایش چنان یخ زده بدود که وقتی آن‌ها به زمین برخورد کردند و وزن بدنش را گرفتند، آن‌ها را حس نکرد. به نظر می‌رسید که او از سطح زمین می‌گذرد و هیچ ارتباطی با زمین ندارد. جایی او یک بار عطارد بال‌دار را دیده بود و از خود می‌پرسید که آیا عطارد در هنگام بالا رفتن از روی زمین همان احساسی را دارد که او احساس می‌کند.
تئوری او در مورد دویدن تا زمانی که به کمپ رسید و پسرها یک نقص داشتند؛ او تحمل نداشت. چند بار تلو‌تلو خورد و بالاخره لگد خورد، مچاله شد و افتاد. وقتی سعی کرد بلند شود، شکست خورد. او تصمیم گرفت بنشیند و استراحت کند و دفعه بعد فقط راه برود و به راهش ادامه دهد. همان‌طور که نشسته بود و نفس خود را به دست می‌آورد، متوجه شد که احساس گرما و راحتی می‌کند. او نمی‌لرزید و حتی به نظر می‌رسید که درخشش گرمی به سینه و تنه‌اش آمده است. با این حال، هنگامی که او بینی یا گونه‌های خود را لمس کرد، هیچ احساسی وجود نداشت. دویدن آن‌ها را آب نمی‌کند؛ دست و پاهایش را هم آب نمی‌کند. سپس این فکر به ذهنش خطور کرد که قسمت‌های یخ زده بدنش باید در حال گسترش باشند. او سعی کرد این فکر را پایین نگه دارد، آن را فراموش کند، به چیز دیگری فکر کند. او از احساس وحشت ناشی از آن آگاه بود و از وحشت می‌ترسید؛ اما این فکر خود را ثابت کرد و ادامه یافت تا این‌که دیدی از بدن او کاملاً یخ زده ایجاد کرد. این خیلی زیاد بود و او یک دویدن وحشی دیگر در طول مسیر انجام داد. یک بار سرعتش را کم کرد تا راه برود؛ اما فکر این‌که یخ‌زدگی خودش ادامه پیدا کند باعث شد دوباره بدود.

در تمام مدت سگ در پاشنه‌های او با او می‌دوید. وقتی برای بار دوم به زمین افتاد، دمش را روی پاهای جلویش حلقه کرد و با کنجکاوی مشتاق و با اراده روبه‌رویش نشست. گرمی و امنیت حیوان او را به خشم آورد و او را نفرین کرد تا جایی که به طرز دلنشینی روی گوش‌هایش صاف شد. این بار لرزش سریع‌تر به مرد رسید. او در نبرد با یخ‌بندان شکست می‌خورد. از هر طرف داخل بدنش می‌خزید. فکرش او را به راه انداخت؛ اما وقتی که تلوتلو خورد و با سر به زمین نشست، بیش از صد فوت دوید. این آخرین وحشت او بود. هنگامی که نفس و کنترل خود را به دست آورد، نشست و در ذهن خود تصور ملاقات با مرگ را با عزت پذیرفت. با این حال، مفهوم به او در چنین شرایطی نیامده است. تصورش از آن این بود که داشت خودش را احمق می‌کرد، مثل مرغی با سر بریده دور می‌دوید؛ این تشبیهی بود که به ذهنش خطور کرد. خوب، او به هر حال مجبور بود یخ بزند و ممکن است آن را به خوبی قبول کند. با این آرامش ذهنی که تازه پیدا شده بود اولین بارقه‌های خواب آلودگی ظاهر شد. او فکر کرد ایده خوبی است که تا سر حد مرگ بخوابد. مثل مصرف داروی بی‌هوشی بود. انجماد آن‌قدرها هم که مردم فکر می‌کردند بد نبود. راه‌های بسیار بدتری برای مردن وجود داشت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,364
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #13
او پسرها را در حال یافتن جسد او در روز بعد تصویر کرد. ناگهان خود را با آن‌ها دید، در امتداد مسیر آمده و دنبال خود می‌گردد. هنوز با آن‌ها، به یک پیچ در مسیر رسید و خود را در برف دید. او دیگر به خودش تعلق نداشت؛ زیرا حتی آن موقع هم از خودش خارج شده بود، با پسرها ایستاده بود و در برف به خودش نگاه می‌کرد. مطمئناً سرد بود، فکر او بود. وقتی به ایالات متحده بازگشت، می‌توانست به مردم بگوید سرمای واقعی چیست. او از این به رویایی از قدیمی تایمر در سولفور کریک رفت. می‌توانست او را کاملاً واضح ببیند، گرم و راحت و در حال پیپ کشیدن.
مرد به قدیمی‌گر سولفور کریک زمزمه کرد:
- حق با تو بود، هوس پیر! حق با تو بود.
سپس مرد به خوابی رفت که به نظرش راحت‌ترین و رضایت‌ بخش‌ترین خوابی بود که تا به حال دیده بود. سگ روبه‌روی او نشست و منتظر بود. روز کوتاه در یک گرگ و میش طولانی و آرام به پایان رسید. هیچ نشانه‌ای از آتش سوزی وجود نداشت و علاوه بر این، در تجربه سگ هرگز نمی‌دانست که مردی در برف بنشیند و آتش نزند. با نزدیک شدن به گرگ و میش، اشتیاق مشتاقش به آتش بر آن چیره شد و با بلند کردن و جابه‌جایی بزرگ پاهایش، آهسته ناله کرد. سپس گوش‌هایش را صاف کرد و انتظار داشت که توسط مرد مورد سرزنش قرار گیرد؛ اما مرد ساکت ماند. بعداً سگ با صدای بلند ناله کرد و هنوز بعدها به مرد نزدیک شد و بوی مرگ را گرفت. این باعث شد که حیوان موهایش را بچرخاند و عقب بنشیند. کمی بیشتر تأخیر کرد و زیر ستارگانی که می‌پریدند و می‌رقصیدند و در آسمان سرد می‌درخشیدند زوزه می‌کشید؛ سپس چرخید و از مسیر به سمت اردوگاهی که می‌دانست بالا رفت و سایر تأمین‌کنندگان غذا و آتش‌نشانی کجا بودند.


پایان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

همیار کتاب

رمانیکی
رمانیکی
شناسه کاربر
1513
تاریخ ثبت‌نام
2022-01-06
موضوعات
0
نوشته‌ها
58
پسندها
418
امتیازها
83

  • #14


عرض سلام و خسته نباشیدی ویژه خدمت شما مترجم عزیز.
بدین وسیله پایان ترجمه اثر شما را اعلام می‌‌دارم. با آرزوی موفقیت روز افزون.

|مدیریت تالار ترجمه|
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین