. . .

پزشکی خوراکی های ممنوعه برای کودکان زیریک سال

تالار طب اطفال

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
خوراکی های ممنوع برای کودکان زیر یک سال
نتایج مطالعات نشان داده است ، میوه های دانه دار همچون کیوی و توت فرنگی و نیز سفیده* بی ادب نشو *مرغ به دلیل ایجاد حساسیت و آلرژی و خوردن عسل به دلیل ایجاد مسمویت برای کودکان زیر یک سال ممنوع است .
علت بروز حساسیت یا آلرژی توسط مواد غذایی همچون سفیده* بی ادب نشو *مرغ و میوه هایی مانند گیلاس ، کیوی و … تولید ایمونو گلوبین E و چگونگی بروز علائم حساسیت در کودکان نیز به صورت کهیر و قرمزی پوست است .
حساسیت به پروتئین شیر گاو نیز از جمله حساسیت های غذایی کودکان می باشد حساسیت به شیر گاو ، ناشی از حساسیت به کازئین شیر است و از آنجایی که این نوع پروتئین در اثر حرارت بالا و جوشاندن تغییر می کند ، اغلب افراد به ویژه کودکان با مصرف شیر جوشانده و استریلیزه ی شیر خشک دیگر به آلرژی دچار نمی شوند .
کارشناسان تغذیه در خصوص ممنوعیت مصرف عسل در نوزادان زیر یک سال گفته اند : به دلیل نارس بودندستگاه گوارش نوزادان زیر یک سال ، باکتری کلستریدیوم بوتولینوم موجود در عسل نمی تواند توسط ترشحات معده به طور کامل غیر فعال شود ، بنابر اینسم بوتولیسم در دستگاه گوارش نوزاد تولید و نوزاد دچارمسمومیت شدید غذایی می شود . گاهی این سم با فلج کردن عضله تنفسی نوزاد می تواند منجر به مرگ وی شود .
بنابراین این باور عمومی که ترکیب غذای کمکی نوزاد زیر یک سال با عسل باعث مقوی شدن آن می شود ، کاملاً نادرست است .
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین