. . .

معرفی خواص چای کوهی

تالار خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #1

چای کوهی و خواص آن برای بدن

یکی از خواص چای کوهی این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. چای کوهی خلط‌آور است و در درمان برونشیت و آسم مؤثر است. دیگر خواص چای کوهی بهبود سوزش معده و زخم است. چای کوهی از اضطراب می‌کاهد و موجب خواب راحت و عمیق می‌شود.
از خواص چای کوهی می‌توانیم به مواردی مانند سلامت پوست، درمان ویروس‌ها، درمان افسردگی، پیشگیری آلزایمر، رفع بی‌خوابی، کمک به افزایش وزن، ضدعفونی مجاری ادراری، ضد درد و ورم معده، درمان کراز، تسکین درد دنبالچه، ضد سرطان، ضد کرم‌های گوارشی، درمان میگرن، درمان اسهال خونی، تقویت قوای ج×ن×س×ی، رفع آرتریت، رفع کم خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کنیم.
زنان باردار به دلیل عوارض چای کوهی در دوران بارداری نباید از این چای استفاده کنند.

خواص چای کوهی برای زنان

  • چای کوهی برای قاعدگی
از خواص چای کوهی برای زنان می‌توانیم به قاعده آور بودن چای کوهی اشاره کنیم. چای کوهی می‌تواند چرخه قاعدگی و میزان خونریزی در دوره قاعدگی زنان را کنترل و تنظیم کند.
  • کاهش رشد سلول‌های بدخیم سرطان دهانه رحم و سینه
عصاره چای کوهی، می‌تواند جلوی رشد این سلول‌های سرطانی دهانه رحم را تا ۵۰ درصد بگیرد. محققان ۶ ترکیب مختلف چای کوهی را آزمایش کردند و متوجه شدند که دو ترکیب پامی‌فرین E (pomiferin E) و متوکسی‌ساکورانتین-۶ (6-methoxysakuranetin)، بیش از ترکیبات دیگر در درمان این بیماری مؤثرند.
محققان ایتالیایی، اسانس چای کوهی را روی سرطان سینه، روده بزرگ و ملانومای انسان در آزمایشگاه بررسی کردند و این گیاه توانست تا حد زیادی جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد.پس یکی دیگر از خواص به لیمو برای زنان جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی دهانه رحم و سینه است.
  • چای کوهی برای کیست تخمدان
اثر قابل توجه چای گوهی بر روی سلول‌های سرطان تخمدان نشان داد که ترکیب اولئیک‌اسید در چای کوهی در سلول‌های سرطانی تخمدان سبب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

چای کوهی و فشار خون

چای کوهی مانند چای ترش برای درمان فشار خون بالا عالی است. چای کوهی حاوی ترکیباتی است که ویژگی‌های رگ‌گشایی دارد و می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. همچنین چای کوهی حاوی مقداری آنتی‌اکسیدان است و از انسداد عروق خونی و شریان‌ها‌ جلوگیری می‌کند. فشار خون و کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.
نوشیدن چای کوهی تاثیر زیادی در کنترل و کاهش فشار خون دارد. افرادی که فشار خون آن‌ها در نوسان است و به هر دلیلی فشار خون آن‌ها کاهش یا افزایش آنی دارد، برای ثابت نگه‌داشتن آن مصرف میزان مناسبی از چای کوهی می‌تواند مفید و موثر باشد. چای کوهی برای فشار خون بالا مفید است. کسانی که کاهش فشار خون دائمی ‌دارد، بهتر است از نوشیدن چای کوهی اجتناب کند.
خواص به لیمو
 
نام موضوع : خواص چای کوهی دسته : خاصیت‌ها

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
109

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین