. . .

پزشکی خواص زردچوبه برای پوست

تالار پوست و مو

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
پوست سالم و پر طراوت برای هر کسی یک رویاست. زردچوبه یکی از راه هایی است که می تواند به احیای پوست کمک کند و به یک روش مراقبت از پوست تبدیل شده است. گفته می شود که زردچوبه یکی از قدرتمندترین ادویه های دنیاست. مطالعات انجام شده نیز تاثیرات این ادویه محبوب را تایید می کنند. در این مطلب به ۱۰ مزیت اثبات شده زردچوبه برای پوست می پردازیم. با ما همراه باشید.

در یک مطالعه گزارش شده است که زردچوبه می تواند به میزان ۱۶ تا ۲۶ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین های خاص مانند آهن و منگنز را به شما بدهد. علاوه بر این ، این ادویه سودمند یک منبع عالی برای پتاسیم، فیبر، منیزیم، ویتامین B6 و ویتامین C است.

  1. خواص ضد التهابی
زردچوبه برای پوست هم دارای مزایای ضد التهاب و هم ضد باکتری است. این ادویه قدرتمند به لطف خواص ضد التهابش می‌ تواند به کاهش لکه ‌ها و قرمزی پوست کمک کند و حتی قادر به تسکین شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می باشد

  1. از بین بردن آکنه
زردچوبه برای مقابله با آکنه بسیار شگفت ‌انگیز است زیرا یک ضد عفونی‌کننده کامل است. از آنجا که این ادویه بی نظیر دارای خواص ضد باکتری است، می‌تواند گسترش باکتری‌ها را روی صورت شما متوقف کند و احتمال شیوع آن ها را کاهش دهد.

قدرت زردچوبه در برابر آکنه در صورت ترکیب شدن با سایر محصولات طبیعی مانند سرکه سیب می تواند بسیار بهبود یابد.

از آنجا که سرکه سیب دارای خاصیت جمع کنندگی است ، در هنگام ترکیب شدن با زردچوبه می تواند به عنوان یک تونر نیز عمل می کند.

  1. کاهش تیرگی زیر چشم
زردچوبه بارها و بارها خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب فوق العاده به اثبات رسانده ‌است. این ادویه محبوب می‌ تواند گردش خون را تحریک کند که این امر به تیرگی زیر چشم و پفی که همراه آن است، پایان می دهد.

  1. محافظت از پوست شما در برابر پیری
اگر به ترکیبات کرم های مرطوب کننده صوت نگاهی بیندازید، عصاره زردچوبه را نیز مشاهده خواهید کرد. علت وجود این ماده در ترکیبات کرم این است که از زرد چوبه می ‌تواند چین و چروک های پنجه کلاغی زیر چشم که ناشی از افزایش سن و پیری است، را کاهش دهد.

  1. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
زردچوبه قادر است لکه های قهوه ای رو پوست که ناشی از اشعه زیان بار خورشید است را کاهش دهد. علاوه بر این این ادویه می تواند خاصیت آلاستیک پوست را افزایش دهد.

  1. کاهش علائم کشش پوست
همان طور که هر روز سن ما رو به زیاد شدن است، به احتمال زیاد علائمی وجود دارند که از تغییرات پوست ما خبر می دهند. برای برخی از افراد، این نشانه ‌ها بیشتر جلب توجه می ‌کنند. یک راه‌ح ل طبیعی برای کنترل ظاهر نشانه‌ های کشش، اعمال زردچوبه به این مناطق است.

هنگامی که زردچوبه به خمیر تبدیل شود، قادر خواهد بود تا به لایه های پوست شما نفوذ کند تا عملکرد سلول های پوستی شما را بهبود دهد
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
114

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین