. . .

حدیث حدیث سلسله الذهب

تالار پندانه

شاهزاده آبی مرداد

رمانیکی نقره‌ای
محروم
شناسه کاربر
1221
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-20
آخرین بازدید
موضوعات
386
نوشته‌ها
1,988
راه‌حل‌ها
1
پسندها
8,424
امتیازها
558
محل سکونت
جزیره عشق❤️❤️

  • #1
زمانی که حضرت امام رضا(ع) به شهر نیشابور وارد شدند، بسیاری از روات و محدثین اطراف امام (ع) را گرفتند با اینکه بسیاری از آنان اهل سنت بودند. آن‌ها از امام رضا (ع) خواستند که برای آن‌ها صحبت کند. در آن زمان امام رضا (ع) روایت سلسلة الذهب را فرمودند.

وی ادامه داد: امام فرمودند: «سَمِعتُ أبی موسَی بنَ جَعفَرٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی جَعفَرَ ابنَ مُحَمَّدٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی مُحَمَّدَ بنَ عَلِی یقولُ: سَمِعتُ أبی عَلِی بنَ الحُسَینِ یقولُ: سَمِعتُ أبِی الحُسَینَ بنَ عَلِی بنِ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ أبی أمیرَ المُؤمِنینَ عَلِی بنَ أبی طالِبٍ یقولُ: سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ (ص) یقولُ: سَمِعتُ جَبرَئیلَ یقولُ: سَمِعتُ اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ یقولُ: لا إلهَ إلَّا اللّهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی»

سپس زمانی که در حال گذر بودند ندا کردند: «بِشُروطِها، و أنَا مِن شُروطِها»

ترجمه این روایت چنین است: «از پدرم، موسی بن جعفر شنیدم که می‌فرماید: از پدرم، جعفر بن محمّد شنیدم که می‌فرماید: از پدرم، محمّد بن علی شنیدم که می‌فرماید: از پدرم، علی بن الحسین شنیدم که می‌فرماید: از پدرم، حسین بن علی بن ابی طالب شنیدم که می‌فرماید: از پدرم، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شنیدم که می‌فرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که می‌فرماید: از جبرئیل شنیدم که می‌فرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که می‌فرماید: (کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است...، اما این شرط‌هایی دارد و من از شرط‌های آن هستم.»

ازاین جهت این حدیث را سلسله الذهب می نامند چون این سلسله روایات که از وجود مقدس امام رضا (ع) شروع شده و تا وجود مبارک خداوند متعال آمده را سلسلة الذهب می‌گویند. سلسله یعنی زنجیر و ذهب یعنی طلا و این عبارت معنی سلسله و زنجیر طلایی است
 
نام موضوع : حدیث سلسله الذهب دسته : پندانه

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
201
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
90
پاسخ‌ها
33
بازدیدها
963

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین