. . .

پزشکی جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

تالار دندان پزشکی

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,285
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1
جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جراحی ایمپلنت دیجیتال که عمل جراحی پیوند ناوبری دیجیتال نیز نامیده می شود با استفاده از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی وضعیت استخوان و وضعیت عصب را بررسی می کند. با استفاده از این اطلاعات دندانپزشک قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجا که عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچک ترین برش ممکن متمرکز است درد به طور قابل توجهی کمتری در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی دارد.

در حین انجام عمل دندانپزشکی یک راهنمای دقیق روی دندان های شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود آسیبی به عصب یا دندان های اطراف وارد نمی شود، همچنین این راهنما به دندانپزشکان کمک می کند تا برش هایی دقیق در عین حال کوچک برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند.

جراحی حداقل برش چیست؟

جراحی حداقل برش ایده ای است که بیماران برای کاهش درد، ناراحتی و زمان بهبودی خود باید فقط حداقل برش ها را تحمل کنند. برای ایمپلنت های دندانی بدان معنی است که برای کاشت دندان به اندازه کافی برش ایجاد می شود که نیازی به بخیه نخواهید داشت.

جراحی حداقل برش نیز برای کاهش قابل توجه میزان خونریزی و تورم بعد از جراحی دندان گزینه بسیار مناسبی است. از طرف دیگر در جراحی به روش سنتی دندانپزشک نیاز به بریدن لثه تا انتهای استخوان دارد تا وضعیت اعصاب و استخوان های شما را بررسی کند.

آیا درد آن کمتر از سایر جراحی های ایمپلنت دندان است؟
با جراحی سنتی کاشت دندان لثه باید در تمام طول محل قرار دادن ایمپلنت بریده شود به همین دلیل است که در حال حاضر بسیاری از بیماران به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده اند. جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس سی ‌تی اسکن سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می کند. از طرف دیگر جراحی سنتی کاشت دندان نیاز به ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه ها تا استخوان دارد.

حفره ای که دندانپزشک برای قرار دادن آن در ایمپلنت دندان شما ایجاد می کند به اندازه کافی کوچک است که نیازی به بخیه زدن ندارد این نه تنها دوره بهبودی شما را کاهش می دهد بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. به طور معمول کل جراحی ایمپلنت دیجیتال در هر 1 تا 2 ایمپلنت دندان حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.

کاشت دندان چیست؟
ایمپلنت دندانی یک ریشه دندان مصنوعی است که اغلب از تیتانیوم ساخته می شود که برای حمایت از ترمیم های آینده طراحی شده است. اگر فردی یک یا چند دندان بزرگسال دائمی خود را از دست داده باشد و بخواهد لبخند زیبایی داشته باشد ممکن است کاشت دندان را انتخاب کند. ایمپلنت های دندانی تیتانیوم را می توان با موفقیت در استخوان جاسازی کرد و یک پایه محکم برای ترمیم دندان آینده شما ایجاد می کند.

ایمپلنت های دندانی را نباید با تاج هایی که به داخل ایمپلنت ها پیچ می شوند و از زیبایی دندان های طبیعی تقلید می کنند، اشتباه گرفت. تاج ایمپلنت دندان اصلی را از لحاظ شکل، اندازه و قدرت تکرار می کند تا با لبخند جدید خود احساس خوشایندی داشته باشید. بسته به شرایط منحصر به فرد شما یک دندانپزشک باتجربه ممکن است تغییراتی را در ایمپلنت دندان مانند بریج با پشتیبانی از ایمپلنت یا پروتز مصنوعی با ایمپلنت توصیه کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین