. . .

معرفی جاذبه های تاریخی جهان

تالار گردشگر جهان

ملیکا√

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
1058
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
48
نوشته‌ها
107
پسندها
136
امتیازها
123
محل سکونت
دل دریا

  • #1
کلیسای جامع نوتردام، پاریس
بازدید کننده سالانه: ۱۴۰۰۰۰۰۰
کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است که در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۴ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزرگتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد.
برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند. برج‌های کلیسا هر کدام ۶۹ متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید ۳۸۰ پله را بالا رفت. برج‌های دو قلوی کلیسا در رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند.


معبد میجی، توکیو
بازدید کننده سالانه: ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
معبد میجی (Meiji Jingu) یا میجی جینگو در منطقه شیبویای توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده‌است. این معبد در کنار پارک یویوگی قرار دارد و در سال ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده ‌است و به امپرطور میجی و ملکه کوکن تعلق دارد. باغ بسیار وسیع درون این معبد جینگو گیوئن (باغ معبد) نامیده می‌شود. در باغ معبد گل‌های زنبق بسیاری کاشته شده ‌است. بهترین فصل برای دیدار از این قسمت باغ در ماه ژوئن می‌باشد. باغ بیرونی معبد میجی معروف به جینگو گایئن در شینجوکو قرار دارد. در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ این معبد بازسازی و تبدیل به مکان جذابی برای گردشگران شد. پس از مرگ امپراطور در سال ۱۹۱۲ و مرگ همسرش در سال ۱۹۱۴ ژاپنی ها این مکان را برای بزرگداشت یاد آنها نگهداری کردند. علاوه بر خود معبد، جنگل های اطراف آن با بیش از ۲۴۵ گونه گیاهی بسیار دیدنی است. بازدید از این معبد رایگان است.

آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو
بازدید کننده سالانه: ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) به مجموعه سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این مجموعه آبشار در ۲۷ کیلومتری شمال و شمال غرب بوفالو و ۱۲۱ کیلومتری جنوب و جنوب شرق تورنتو، میان دو شهر دوقلوی نیاگارا فالز (انتاریو) و نیاگارا فالز (نیویورک) قرار دارد. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس.
این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند. بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی‌ترین آبشار در آمریکای شمالی است. در زمان پُرآبی بیش از ۱۶۸ هزار مترمکعب و در حالت عادی نزدیک به ۱۱۰ هزار مترمکعب آب در دقیقه از این آبشار سرازیر می‌شود.

دیزنی لند، مجیک کینگدام، فلوریدا
بازدید کننده سالانه: ۱۸,۵۸۸,۰۰۰
مجیک کینگدام یکی از ۴ پارک موضوعی دیزنی لند می باشد که در بی لیک فلوریدا ساخته شده است. این پارک در اول اکتبر ۱۹۷۱ توسط شرکت WED طراحی و ساخته شد و جاذبه ها و ظاهر آن بسیار شبیه دیزنی لند کالیفرنیا می باشد. این پارک در سال ۲۰۱۳ برای پنجمین سال متوالی با ۱۸ میلیون بازدید کننده، پر بازدید ترین پارک موضوعی دنیا شد.
مجیک کینگ دام به ۶ سرزمین مجزا تقسیم می شود که در مرکز آن مهمترین بخش پارک، یعنی قصر سیندرلا قرار گرفته است. یک مسیر قطار در این پارک طراحی شده که ترن آن توسط اسب کشیده می شود و از مین استریت، فرانتیر لاین و فانتازی لند می گذرد.


یونیون استیشن، واشنگتن
بازدید کننده سالانه: ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
یونیون استیشن یا ایستگاه اتحاد (Union Station) نام یک ایستگاه راه آهن معروف در واشنگتن دی سی است. این ایستگاه از نظر موسسه معماران آمریکا در رتبه ۳۷ محبوبترین بناهای آمریکا قرار دارد. این بنا در سال ۱۹۰۳ با معماری دانیلا برنهم ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم روزانه بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر از این ایستگاه استفاده می کردند. این ساختمان با معماری هنری و زیبایش محل ورود بسیاری از مقامات عالیرتبه دنیا بوده است. این روزها، ساختمان ایستگاه Union لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلمها و سریالهای جدید می باشد. راهنماهای گردشگری به اغلب گردشگرانی که به شهر واشنگتن دی سی می آیند توصیه می کنند حتی برای قدم زدن در سالن ها، مغازه ها و رستوران های این ایستگاه هم که شده، سری به آنجا بزنند. ساعت بزرگی که در تالار اصلی قرارگرفته یکی از جاذبه های عکاسی این ایستگاه به شمار می رود.


سنترال پارک، نیویورک
بازدید کننده سالانه: ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پارک مرکزی نیویورک (Central Park)، نام پارک بزرگ و معروفی است که در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک قرار دارد. پارک مرکزی نیویورک، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۷ میلادی توسط فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و همکار انگلیسی اش کالورت واس (Calvert Vaux) طراحی و افتتاح شد. وسعت این پارک حدود ۳۴۲ هکتار است که به شکل مستطیل در قلب منطقه منهتن واقع شده است. همچنین این پارک دارای دریاچه‌هایی به وسعت جمعاً ۶۰/۷ هکتار می‌باشد. این پارک که بزرگترین پارک درون شهری جهان نامیده می‌شود، محل برگزاری مسابقات و نمایش های زیادی در طول سال نیز است. پارک مرکزی نیویورک در تمامی روزهای سال به روی مردم شهر نیویورک و همچنین توریست‌ها باز است.


میدان زوکالو، مکزیکوسیتی
بازدید کننده سالانه: ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
میدان زوکالو چشم و چراغ مکزیکو است، انسان در این میدان وسیع با‌ آن ساختمان های مجللش سرسام می گیرد. همه خط های اتوبوس و تراموا از زوکالو می گذرد و هزاران عابر پیاده در روز از آنجا می گذرند فروشندگان دوره گرد این میدان همه چیز از توله سگ و بلیت بخت آزمایی گرفته تا حبوبات و جواهر دزدیده شده می فروشند. از رستورانهای این میدان همیشه صدای موسیقی شنیده می شود. برجسته ترین ساختمان این میدان نمازخانه ای است همگانی که با سنگ های پرستشگاه بزرگ آزتک ها ساخته شده است و بزرگترین جنگ میان اسپانیایی ها و سرخپوستان در همین میدان صورت گرفت که سرانجام موکتسوما را در کاخش سنگباران کردند و کشتند.

بازار بزرگ، استانبول
بازدید کننده سالانه: ۹۱,۲۵۰,۰۰۰ نفر
بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین بازار دنیا و یکی از بزرگ ترین بناهای دنیا می باشد. سلطان احمد دوم بعد از فتح قسطنطنیه این بازار را به عنوان مرکز تجاری امپراطوری عثمانی ساخت. این بازار در سال ۱۴۶۱ شروع به فعالیت کرد.
در این بازار فروشگاه های سنتی چرم، فلفل، سفال، فرش، عتیقه جات و جواهرآلات به وفور یافت می شود و در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های آن سوغاتی می فروشند. این بازار یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های شهر است و غیر از فروشگاه ها، دو مسجد، دو حمام ترکی، آب انبار، رستوران چند منظوره و کافه را در خود جای داده است.


میدان تایمز
بازدید کننده سالانه: ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
میدان تایمز نام تقاطعی بسیار مشهور در منهتن نیویورک می باشد که در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم قرار دارد. این میدان از مهمترین مراکز تجاری و توریستی محبوب شهر نیویورک می‌باشد و به خاطر این میدان است که شهر نیویورک لقب «شهری که هرگز به خواب نمی‌رود» را به خود گرفته ‌است.
میدان تایمز یک تقاطع شلوغ از هنر و تجارت، همراه با تابلوهای تبلیغاتی فراوان است که برای جلب توجه بینندگان با هم رقابت می کنند. از مهمترین دیدنی های این خیابان می توان به استودیو میدان تایمز (محل ضبط برنامه های ABC، صبح بخیر آمریکا، نایت لاین و …)، ساعت شورلت (یک ساعت آنالوگ نمایش داده شده در صفحه ی دیجیتال)، کافه هارد راک نیویورک، سیاره هالیوود و فروشگاه دیزنی اشاره کرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین