. . .

معرفی جاذبه دیدنی زامبیا

تالار گردشگر جهان

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,327
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #1

۸ مورد از جاذبه های دیدنی زامبیا​


جاذبه های دیدنی زامبیا

جاذبه های دیدنی زامبیا

قاره آفریقا یکی از مناطقی است که دیدن آن برای هر گردشگری جالب و هیجان انگیز است. این سرزمین هر نقطه اش با همه ی زیبایی هایش مثل یک جهان ناشناخته و گمشده است که باید این زیبایی ها و نقاط پر جاذبه را کشف کرد و به آنجا سفر کرد. هر کدام از کشورهای آفریقایی طبیعتی وصف نشدنی دارند که برای هر فردی که اهل سفر باشد دل نشین و خاطره انگیز است. یکی از این کشورهای آفریقایی زامبیا است. امروز الی گشت شما را به زامبیا می برد و با جاذبه های دیدنی زامبیا آشنا می کند.
آبشار ویکتوریا

آشنایی با زامبیا


زامبیا کشوری است درقلب آفریقا است که کمی تمایل به جنوب این قاره دارد. وسعت زامبیا ۷۵۲٬۶۱۸ کیلومتر مربع است که سی و هشتمین کشور بزرگ دنیا است. مساحت زامبیا کمتر از نصف مساحت ایران ما است. جمعیت این کشور در حدود ۱۱٬۶۶۸٬۰۰۰نفر است و به عنوان هفتاد و دومین کشور جهان از نظر جمعیت است. اگرچه وسعت این کشور زیاد است اما این تعداد جمعیت به نسبت وسعتش برای این کشور کم است. پایتخت این کشور آفریقایی شهر لوساکا است.
مهمترین شهرهای زامبیا بعد از لوساکا پایتخت آن اندولا، کیتوه، کابوه، موفولیرا، لوانشیا و کالولوشی است و مهمترین رودخانهٔ این کشور زامبزی است که از جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا وارد زامبیا می شود وبعد از زیمبابوه به موزامبیک و سپس به اقیانوس هند می‌ریزد.
بررسی‌های محققان و باستان‌شناسان که در این منطقه انجام شده نشان می دهد که انسان‌های اولیه و بقایای آن‌ها در این سرزمین بوده اند و حضور آن ها به حدود دو میلیون سال قبل می رسد. مردم ساکن در سرزمین زامبیا از مردم خویسان بودند که در قرن سیزده میلادی با کوچ قوم بانتو در این منطقه ساکن شدند.
حیات وحش زامبیا

کاشفان اروپایی در قرن هیجدهم به این نقطه رسیدند و در قرن نوزدهم این کشور به استعمار کشور انگلیس در آمد. زامبیا در سال ۱۹۶۴ استقلال خود را اعلام کرد. سال ۲۰۱۰ سالی بود که بانک جهانی اعلام کرد که زامبیا سریع‌ ترین اصلاحات اقتصادی را اجرا کرده است.
حکومت این کشور از نوع جمهوری است. مذهب مردم زامبیا شامل کلیساهای مختلف است و پروتستان، کاتولیک رومی و… است. زبان رسمی در این کشور انگلیسی است و زبان های محلی دیگر از جمله نیانجاه بمبا و تونگا هم از زبان هایی است که به آن حرف می زنند. واحد پول زامبیا کواچا است. آب و هوای زامبیا استوایی است و فصل های مرطوب آن از نوامبر تا آوریل است.
قله ای بدون اسم در کوه ها موچینگا قرار دارد که ارتفاع آن ۲۱۶۴ متر است. شعار ملی مردم زامبیا یک زامبیا، یک ملت است و سرود ملی مردم زامبیا، برخیز و از زامبیا نغمه سرا، سرفراز و آزاد، است
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,327
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #2
دیدنی های زامبیا

جاذبه های دیدنی زامبیا

حالا به سراغ جاذبه های گردشگری زامبیا می رویم که واقعا یکی از زیباترین مکان های دیدنی دنیا این سرزمین است و دارای جاذبه ها طبیعی و دیدنی های زیادی است.
  • آبشار ویکتوریا victoria falls
  • گردش در پارک ملی لانگوا جنوبی South Luangwa National Park
  • کاریبا، بزرگترین دریاچه ی مصنوعی جهان Lake Kariba
  • موزه ملی لوزاکا lusaka national museum
  • راه آهن لیوینگستون livingstone railway museum zambia
  • پل آبشار ویکتوریا victoria falls bridge
  • موزه لیوینگستون زامبیا livingstone museum zambia
  • پارک ملی کافو Kafue National Park
طبیعت زامبیا

آبشار ویکتوریا victoria falls
بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی زامبیا آبشار ویکتوریا است که جذابیت و زیبایی آن قابل وصف نیست و فقط باید به آن نگاه کرد و لذت برد. این نقطه از جهان یکی از جاهایی است که به صورت طبیعی زیبا است و هر گردشگری را به خودش جذب می کند.
ویکتوریا

گردش در پارک ملی لانگوا جنوبی South Luangwa National Park
یکی از بهترین پارک های ملی زامبیا لانگوا پارک است که در آن زرافه و بوفالو ها دیده می شود. پلنگ های زیادی هم در این پارک وجود دارد، همچنین گله فیل ها و حدود ۴۰۰ نوع پرنده در این پارک وجود دارد.
دریاچه زامبیا

کاریبا، بزرگترین دریاچه ی مصنوعی جهان Lake Kariba
بزرگترین دریاچه ی مصنوعی جهان کاریبا است و بین زامبیا و کشور زیمبابوه است. جانوران گوناگونی مثل فیل، کرگدن، باکلان، بوفالو، تمساح نیل، اسب آبی و انواع پرندگان در این دریاچه وجود دارد. این دریاچه غروب زیبایی دارد.
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,327
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #3
پارک زامبیا

موزه ملی لوزاکا lusaka national museum
اگر شما اهل دیدن آثار گذشته هستید و از دیدن آثار تاریخی لذت می برید سری به این موزه بزنید. در این موزه اشیا مختلف تاریخ و گذشته کشور زامبیا نگهداری می شود و یکی از مکان هایی است که جزء جاذبه های دیدنی زامبیا محسوب می شود.
طبیعت کشور زامبیا

راه آهن لیوینگستون livingstone railway museum zambia
قدیمی ترین و بزرگترین و بهترین موزه در کشور زامبیا این مکان است. در این موزه بخش هایی مثل باستان شناسی، تاریخ و تاریخ طبیعی وجود دارد و آثار قبیله ای مردم آفریقایی و نوع زندگی آفریقایی ها و لباس هایشان در این موزه وجود دارد. همچنین لوکوموتیوهای زیبای قرن نوزدهم در آن نگهداری می شود.
جاذبه های زامبیا

پل آبشار ویکتوریا victoria falls bridge
قدم زدن بر روی این پل و دیدن این آبشار یکی از لذت بخش ترین لحظه های زندگی شما است. دیدن این پل برای گردشگران جاذبه زیادی دارد و هر سال تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این پل که یکی از جاذبه های دیدنی زامبیا است به این نقطه سفر می کنند.
کوه های زامبیا

موزه لیوینگستون زامبیا livingstone museum zambia
این موزه یکی از موزه های اصلی زامبیا است که آثاری از گذشته و تاریخ زامبیا در آن وجود دارد.
دریاچه مصنوعی زامبیا

پارک ملی کافو Kafue National Park

از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های زامبیا این پارک است علاوه بر اینکه پارک ملی زامبیا است و یکی از جاذبه های دیدنی زامبیا محسوب می شود یکی از مناطق دیدنی و مهم قاره ی آفریقا هم به حساب می آید. مساحت قابل توجه و وجود انواع گونه های زیستی، در پارک ملی کافو این پارک را به یک نقطه دیدنی تبدیل کرده است. کافو از نظر حیات وحش تنوع زیادی دارد و همین مساله باعث شده صنعت توریسم در سال های اخیر در این نقطه رشد کند و بیشتر از گذشته مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین