انتشار یافتهها
تالارها
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
جدیدترینها
نوشتههای جدید
آیتمهای جدید
آخرین فعالیت
کاربران
کاربران ثبت نام شده
بازدیدکنندگان فعلی
بوفه
مدالها
حمایت مالی
اشتراک ویژه
بازیها
بازی 2048
مار بازی
ورود
ثبتنام
جدیدترینها
جستجو
جستجو
فقط جستجوی عنوانها
توسط:
نوشتههای جدید
جستجو در تالارها
منو
ورود
ثبتنام
نصب برنامه
نصب
★پیدا کردن رمانهای بینام★
سلام مهمون عزیز امیدوارم حالت خوب باشه. تا حالا شده خلاصهی یه رمانی که قبلاً خوندیش یادت باشه؛ اما اسم اثر رو فراموش کرده باشی؟! اگه این مشکل رو داری اصلاً نگران نباش، کافیه توی انجمن رمانیک ثبت نام کنی و خلاصه رمان رو توی این تاپیک بگی. اینطوری با یه تیر دو نشون زدی هم اسم رمانی که دنبالش بودی و پیدا میکنی، هم به خانواده بزرگ رمانیک میپیوندی و حالا میتونی کلی رمان جدید بخونی و اگه خواستی هم خودت دست به قلم بشی.
دوست داری اخبار طنز بنویسی؟ و باعث خندوندن کاربرا بشی؟ برای خبرنگار شدن بپر اینجا.
علاقه داری به نویسندهها کمک کنی تا اشکالات نگارشی خودشون رو برطرف کنن؟ برای ویراستار شدن کلیک کن.
به نظارت علاقه داری؟ دوست داری به نویسندهها توی پیشبرد اثرشون کمک کنی و ناظرباشی؟ آموزش هم داریم. کلیک کن^^
تو هم میتونی وبتون و مانگا و مانهوا ادیت بزنی! برای ادیتور شدن کلیک کن
برای پیوستن به تیم تدوین کلیک کن تا توی ساخت کلیپ حرفهای بشی.
برای اعلام آمادگی رنک بازرس کلیک کن تا توی حفظ و رعایت قوانین بهمون کمک کنی.
به طراحی جلد علاقه داری؟ دوست داری برای آثار یه جلد با خلاقیت خودت طراحی کنی؟ کلیک کن
. . .
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
جادوی زاویهی دید
جاوا اسکریپت غیر فعال میباشد. برای تجربه بهتر، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
پاسخ به موضوع
نوشته
<blockquote data-quote="Telma _&lt;" data-source="post: 2194" data-attributes="member: 2"><p><strong>نوشتن داستان خلاق</strong></p><p><strong>چگونه یک داستان تر و تازه بنویسیم؟ داستانی که حتا خوانندههای کرمِ کتاب را هم سر ذوق بیاورد و وادارشان کند متن را تمام کنند و آن به آن با خود بگویند: «لعنتی!... بعد چی میشود؟». ▪پاسخ آلیشیا راسلی به این سؤال، استفاده از امکانات «زاویه دید»ِ مناسب است.</strong></p><p><strong>برشی از ابتدای کتاب بسیار خوب و حرفه ای او «جادوی زاویه دید» را بخوانید.</strong></p><p><strong>▪آیا فکر نمیکنید خوانندهای را که تا کنون بیش از سیصد رمان پلیسی خوانده به سختی میشود گول زد؟ این گونه خوانندهها به سرعت متوجه ذکر تصادفیِ سنجاق سینۀ مادربزرگ در رمان میشوند و آن را به حساب سرنخ رمان میگذارند و خیلی زود مادربزرگ را هم میبرند در فهرست افراد مظنون به قتل. خوانندگان حرفهای رمانهای پرحادثه (thrillers) نیز تا کنون آن قدر دربارۀ تعقیب و گریز خواندهاند که فوراً با خواندن یک تعقیب و گریز، دیگر وحشت نمیکنند.</strong></p><p><strong>خوانندگان حرفهای رمانهای عاشقانه (romances) هم تا کنون قضیۀ صدها دختر و پسری را که بالاخره به هم میرسند خواندهاند. بنابراین، وقتی به فصل سوم انجمن رمان نویسی رمانیک میرسند شاید فهمیده باشند که این دو دلداده، بالاخره، موانع عشقشان را چگونه با موفقیت از سر راه بر خواهند داشت.</strong></p><p><strong>این حرف به این معنا نیست که این رمانها بد هستند، بلکه منظورم این است که در هزارۀ جدید، خوانندگان داستانهای همهپسند (popular fiction) را بهسختی میشود تحت تأثیر قرار داد. خوانندهها هنوز هم دوست دارند رمان بخرند و بخوانند، به همین دلیل، مسلماً آنها دوست نویسندهها هستند، اما آنان هرچه بیشتر میخوانند تأثیرگذاری روی احساساتشان نیز سختتر میشود، چون آنها با شیوههای داستانگویی سنتی کاملاً آشنا هستند.</strong></p><p><strong>▫▫یکی از راههای تر و تازه کردن ساختار داستانی، که برای همه آشناست، استفاده از زاویۀ دید است؛ استفاده از چشماندازی (perspective) در روایت که خواننده از طریق آن، داستان را تجربه میکند. از دیرباز داستانگویان فهمیده بودند که با تغییر راوی، داستان هم تغییر میکند. تعریف داستان و اتفاقات جنگ تروا از دید آشیل یونانی و پیروز در جنگ، از نظر نوع تجربیات، جزئیات، و تفسیر و تحلیلها با تعریف همان داستان از دید هکتورِ شکستخورده فرق دارد (هومرِ ناکس برای تعریف این داستان از زاویۀ دیدی نزدیک به زاویۀ دید چندگانه استفاده میکند و به این وسیله هر دو دید ــ هکتور و آشیل ــ را در روایت این داستان در ایلیاد و اودیسه به کار میگیرد).</strong></p><p><strong>با استفاده از دید شخصیتهای خاص در داستانگویی حتی میتوان کاری کرد که تجربۀ اتفاقات عادی و آشنا هم شکل تجربیاتی تازه و خاص را پیدا کند؛ و این همان حقیقت مهم در استفاده از زاویۀ دید مناسب در داستانگویی است.</strong></p><p><strong>| جادوی زاویه دید، ترجمه محسن سلیمانی، ص 18-21</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telma _<, post: 2194, member: 2"] [B]نوشتن داستان خلاق چگونه یک داستان تر و تازه بنویسیم؟ داستانی که حتا خوانندههای کرمِ کتاب را هم سر ذوق بیاورد و وادارشان کند متن را تمام کنند و آن به آن با خود بگویند: «لعنتی!... بعد چی میشود؟». ▪پاسخ آلیشیا راسلی به این سؤال، استفاده از امکانات «زاویه دید»ِ مناسب است. برشی از ابتدای کتاب بسیار خوب و حرفه ای او «جادوی زاویه دید» را بخوانید. ▪آیا فکر نمیکنید خوانندهای را که تا کنون بیش از سیصد رمان پلیسی خوانده به سختی میشود گول زد؟ این گونه خوانندهها به سرعت متوجه ذکر تصادفیِ سنجاق سینۀ مادربزرگ در رمان میشوند و آن را به حساب سرنخ رمان میگذارند و خیلی زود مادربزرگ را هم میبرند در فهرست افراد مظنون به قتل. خوانندگان حرفهای رمانهای پرحادثه (thrillers) نیز تا کنون آن قدر دربارۀ تعقیب و گریز خواندهاند که فوراً با خواندن یک تعقیب و گریز، دیگر وحشت نمیکنند. خوانندگان حرفهای رمانهای عاشقانه (romances) هم تا کنون قضیۀ صدها دختر و پسری را که بالاخره به هم میرسند خواندهاند. بنابراین، وقتی به فصل سوم انجمن رمان نویسی رمانیک میرسند شاید فهمیده باشند که این دو دلداده، بالاخره، موانع عشقشان را چگونه با موفقیت از سر راه بر خواهند داشت. این حرف به این معنا نیست که این رمانها بد هستند، بلکه منظورم این است که در هزارۀ جدید، خوانندگان داستانهای همهپسند (popular fiction) را بهسختی میشود تحت تأثیر قرار داد. خوانندهها هنوز هم دوست دارند رمان بخرند و بخوانند، به همین دلیل، مسلماً آنها دوست نویسندهها هستند، اما آنان هرچه بیشتر میخوانند تأثیرگذاری روی احساساتشان نیز سختتر میشود، چون آنها با شیوههای داستانگویی سنتی کاملاً آشنا هستند. ▫▫یکی از راههای تر و تازه کردن ساختار داستانی، که برای همه آشناست، استفاده از زاویۀ دید است؛ استفاده از چشماندازی (perspective) در روایت که خواننده از طریق آن، داستان را تجربه میکند. از دیرباز داستانگویان فهمیده بودند که با تغییر راوی، داستان هم تغییر میکند. تعریف داستان و اتفاقات جنگ تروا از دید آشیل یونانی و پیروز در جنگ، از نظر نوع تجربیات، جزئیات، و تفسیر و تحلیلها با تعریف همان داستان از دید هکتورِ شکستخورده فرق دارد (هومرِ ناکس برای تعریف این داستان از زاویۀ دیدی نزدیک به زاویۀ دید چندگانه استفاده میکند و به این وسیله هر دو دید ــ هکتور و آشیل ــ را در روایت این داستان در ایلیاد و اودیسه به کار میگیرد). با استفاده از دید شخصیتهای خاص در داستانگویی حتی میتوان کاری کرد که تجربۀ اتفاقات عادی و آشنا هم شکل تجربیاتی تازه و خاص را پیدا کند؛ و این همان حقیقت مهم در استفاده از زاویۀ دید مناسب در داستانگویی است. | جادوی زاویه دید، ترجمه محسن سلیمانی، ص 18-21[/B] [/QUOTE]
درج نقلقولها...
پاسخ دادن
تالارها
آموزش
آموزش نویسندگی
مطالب آموزش نویسندگی
جادوی زاویهی دید
سلام
دوست عزیز
جهت انتشار آثار و یا حمایت از نویسندههای انجمن، اکنون به خانوادهی رمانیک بپیوندید.
با ما اوقات خوشی را تجربه خواهید کرد. 🌹
تالار
فراخوانها
آموزش
کار با انجمن
قوانین
کلی
قوانین
فرستادن موضوع و نوشته
بالا
پایین