. . .

خبر تک اهنگ نغمه کهن در دسترس مخاطبان قرار گرفت

تالار اخبار موسیقی

-Razieh-

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
1873
تاریخ ثبت‌نام
2022-03-07
آخرین بازدید
موضوعات
23
نوشته‌ها
35
پسندها
81
امتیازها
92

  • #1
تک آهنگ «نغمه کهن» دردسترس مخاطبان قرار گرفت

تک آهنگ «نغمه کهن» اثری برای ساز سه تار با همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه به آهنگسازی ستاره احمدی و همراهی علی حسین‌زاده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
«نغمه‌ کهن» برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که نوازنده سه تار و آهنگساز این اثر ستاره احمدی است و علی حسین زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده ضرب زورخانه به هنرنمائی پرداخته است.
مولف این قطعه درباره پروژه «نغمه کهن» توضیح می‌دهد: «ضبط سه تار و میکس و مستر توسط فواد سمیعی دراستودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام شده است. این کار در دستگاه چهارگاه ساخته شده است، چهارگاه قدمت زیادی در این مرز و بوم دارد و به خوبی می تواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاش ام برای ساخت این اثر شنیده شدن نغمه ‌هایی بوده که مدتیست به فراموشی سپرده شده اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته ایم. ویدیوهای این اثر در شهر تاریخی یزد فیلم برداری شده، چرا که یزد یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت، ناگفته نماند که تمام تلاشم، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی هاست که باید به آن ارزش داده شود.»
ستاره احمدی نوازندۀ سه تار، آهنگساز و تحصیل کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام های آلبوم «افسانه‌گل یخ» و قطعه «سراب» منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.
قطعه‌ی «نغمه‌ کهن» از طریق پلتفرم های مختلف در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
16
بازدیدها
215

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین