. . .

پزشکی توده ای سنگی در گلو که بسیار خطرناک است

تالار گوش، حلق و بینی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
زهرا رحمانی متخصص گوش، حلق و بینی درباره سنگ لوزه اظهار کرد: سنگ لوزه در دو طرف حلق قرار داد که از کلسیم تشکیل شده است و با انباشته شدنش موجب کریستال کلسیم خواهد شد. این سنگ‌ها عامل اصلی بدبویی دهان و نیز خشن شدن صدای افراد است. البته این نوع عارضه ممکن است در تمام سنین اتفاق بیفتد، زیرا در بیشتر مواقع مادرزادی است.
وی در ادامه افزود: سنگ لوزه دارای حفره‌هایی است که منبع ترشحات دهانی است. البته اگر این مواد خارج نشوند و روی هم انباشته شوند مجرای خروجی دهان بسته می‌شود و موجب عفونت و چسپندگی دهان و لوزه خواهند شد. درصد بروز این نوع بیماری در افراد کم است.
متخصص گوش، حلق و بینی درباره علائم سنگ لوزه بیان کرد: یکی از نشانه‌های بارز این عارضه مشاهده کردن لکه‌های سفیدرنگی است که در دهان ظاهر می‌شوند و فرد حس پری و سنگینی می‌کند. یکی دیگر از نشانه‌های آن بوی بد دهان است؛ البته بوی بد دهان صرفاً نشان‌دهنده‌ بیماری سنگ لوزه نیست.
وی درباره علل سنگ لوزه گفت: علل اصلی این نوع عارضه وجود باکتری‌هایی است که در سلول‌ها و مخاط لوزه وجود دارند و موجب برآمدگی و شکاف‌هایی در آن خواهند شد؛ اگر رسوب در لوزه ایجاد شود دچار التهاب می‌شود.
متخصص گوش، حلق و بینی درباره عوارض این عارضه متذکر شد: عواملی همچون مشکلات سینوس‌ها، آلرژی، استعمال دخانیات، مصرف مواد چرب و رنگی مانند آجیل‌ها و غذا‌های سرخ کردنی در هنگام سرماخوردگی موجب ایجاد سنگ لوزه می‌شوند.
وی درباره درمان سنگ لوزه اظهار کرد: برای درمان این نوع عارضه بهترین راه رعایت بهداشت دهان است. از نخ دندان و مسواک حتماً استفاده کنید و قرقره کردن با آب و نمک هم توصیه می‌شود. برای درمان و بهبودی کامل باید لوزه فرد کاملاً تخلیه شود نه صرفاً سنگ لوزه برداشته شود. اگر فرد زود به متخصص مراجعه کند، این بیماری را می‌توان درمان کرد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
83

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین