. . .

پزشکی توده ای سنگی در گلو که بسیار خطرناک است

تالار گوش، حلق و بینی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
زهرا رحمانی متخصص گوش، حلق و بینی درباره سنگ لوزه اظهار کرد: سنگ لوزه در دو طرف حلق قرار داد که از کلسیم تشکیل شده است و با انباشته شدنش موجب کریستال کلسیم خواهد شد. این سنگ‌ها عامل اصلی بدبویی دهان و نیز خشن شدن صدای افراد است. البته این نوع عارضه ممکن است در تمام سنین اتفاق بیفتد، زیرا در بیشتر مواقع مادرزادی است.
وی در ادامه افزود: سنگ لوزه دارای حفره‌هایی است که منبع ترشحات دهانی است. البته اگر این مواد خارج نشوند و روی هم انباشته شوند مجرای خروجی دهان بسته می‌شود و موجب عفونت و چسپندگی دهان و لوزه خواهند شد. درصد بروز این نوع بیماری در افراد کم است.
متخصص گوش، حلق و بینی درباره علائم سنگ لوزه بیان کرد: یکی از نشانه‌های بارز این عارضه مشاهده کردن لکه‌های سفیدرنگی است که در دهان ظاهر می‌شوند و فرد حس پری و سنگینی می‌کند. یکی دیگر از نشانه‌های آن بوی بد دهان است؛ البته بوی بد دهان صرفاً نشان‌دهنده‌ بیماری سنگ لوزه نیست.
وی درباره علل سنگ لوزه گفت: علل اصلی این نوع عارضه وجود باکتری‌هایی است که در سلول‌ها و مخاط لوزه وجود دارند و موجب برآمدگی و شکاف‌هایی در آن خواهند شد؛ اگر رسوب در لوزه ایجاد شود دچار التهاب می‌شود.
متخصص گوش، حلق و بینی درباره عوارض این عارضه متذکر شد: عواملی همچون مشکلات سینوس‌ها، آلرژی، استعمال دخانیات، مصرف مواد چرب و رنگی مانند آجیل‌ها و غذا‌های سرخ کردنی در هنگام سرماخوردگی موجب ایجاد سنگ لوزه می‌شوند.
وی درباره درمان سنگ لوزه اظهار کرد: برای درمان این نوع عارضه بهترین راه رعایت بهداشت دهان است. از نخ دندان و مسواک حتماً استفاده کنید و قرقره کردن با آب و نمک هم توصیه می‌شود. برای درمان و بهبودی کامل باید لوزه فرد کاملاً تخلیه شود نه صرفاً سنگ لوزه برداشته شود. اگر فرد زود به متخصص مراجعه کند، این بیماری را می‌توان درمان کرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین