. . .

آموزش تمام آنچه باید درباره زبان انگلیسی بدانید!

تالار زبان انگلیسی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,363
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

سطح‌های مختلف در زبان انگلیسی

در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی، شش سطح اصلی وجود دارد:

  • سطح A1/A0 یا Beginner – اولین مرحله در یادگیری زبان سطح مبتدی است. دوره‌ها و منابع طراحی‌شده در این سطح برای آشنایی با مفاهیم پایه زبان انگلیسی است. افراد در این سطح با حروف الفبا، اعداد، کلمات و افعال پایه آشنا می‌شوند.
  • سطح A2 یا lower intermediate – زبان‌آموز در سطح دوم پایه با انواع گرامر زبان انگلیسی و واژگان بیشتری آشنا می‌شود. در این سطح زبان‌آموز قادر خواهد بود تا از طریق جملات ساده در زمان حال یا آینده با دیگران ارتباط برقرار کند.
  • سطح B1 یا intermediate – زبان‌آموز در سطح متوسط می‌تواند اشیا و رویدادهای مختلف را توصیف کرده و درباره‌ی اتفاقات روزمره صحبت کند.
  • سطح B2 یا upper intermediate – در این سطح زبانی فرد می‌تواند به خوبی از انواع گرامر مانند قیدها، زمان‌ها و جملات پیچیده استفاده کند. همچنین فرد قادر خواهد بود تا به شیوه‌ای مؤثر با افراد دیگر ارتباط کلامی برقرار کرده و بر اصطلاحات نیز تا حدودی مسلط است.
  • سطح C1 یا Advanced – سطح پیشرفته مختص زبان‌آموزانی است که در سطح بالایی از زبان انگلیسی قرار دارند. این دسته از افراد می‌توانند به راحتی با افراد انگلیسی‌زبان یا نیتیو مکالمه کنند.
  • سطح C2 یا proficient – این سطح برابر با دانش زبانی یک فرد نیتیو و بالاترین مرحله است. در این مرحله فرد می‌تواند تقریباً در هر موضوعی با استفاده از زبان انگلیسی اظهارنظر کرده و بر اکثر اصطلاحات، ضرب‌المثل‌ها، افعال عبارتی و واژگان زبان انگلیسی مسلط است.
نابراین اولین کاری که باید انجام دهید تعیین سطح است. سپس باید سطح مقصد را انتخاب کرده و با استفاده از جدول زیر متوسط زمان لازم برای رسیدن به آن سطح را محاسبه کنید:

%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A2%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%85%DB%8C-300x106.png


اگر به فرض مثال در سطح مبتدی باشید و بخواهید به سطح B2 برسید باید مجموعا 720 ساعت آموزش ببینید. اگر تنها یک زبان می‌دانید ممکن است حتی ساعات آموزش بیشتری نیاز باشد.

سپس باید مدت‌زمانی را که می‌توانید روزانه یا هفتگی به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید تخمین زده و محاسبه کنید که باید چند ماه روند آموزش را ادامه دهید. به عنوان مثال اگر از یک دوره‌ی زبان انگلیسی آنلاین فشرده و پنج ساعت در روز استفاده کنید و دو ساعت هم به تمرین اختصاص دهید، تقریباً 102 روز طول می‌کشد تا از سطح مبتدی به upper intermediate برسید.

منابع لازم برای آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی برای هر مهارت کتاب‌ها و منابعی وجود دارد که می‌توان برای یادگیری خودآموز و آنلاین زبان انگلیسی در خانه یا در زمان استفاده از پکیج‌های آموزش زبان استفاده کرد. پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی، فیلم و سریال، آهنگ و ویدئوهای آموزشی یوتیوب منابع خوبی به شمار می‌روند. با این حال در ادامه به معرفی کتاب‌هایی برای تمرین هر مهارت می‌پردازیم.

زبان انگلیسی شامل چه مهارت‌هایی است؟

در زبان انگلیسی چهار مهارت پایه و اصلی وجود دارد که در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی باید به تمام آن‌ها توجه شود. این چهار مهارت برای برقراری ارتباط لازم هستند. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

  • لیسنینگ
  • اسپیکینگ
  • ریدینگ
  • رایتینگ
زبان انگلیسی شامل چه مهارت‌هایی است؟


این چهار مهارت زبانی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و به آن‌ها macro-skills نیز می‌گویند. در جدیدترین تئوری‌ها و مطالعات در یادگیری زبان دوم مهارت پنجمی نیز در نظر گرفته می‌شود که آشنایی با فرهنگ زبان دوم (cultural awareness) نام دارد. بنابراین علاوه بر توانایی مکالمه و خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی باید با فرهنگ این زبان نیز آشنا باشید.

علاوه بر پنج مهارت اصلی، مهارت‌های جزئی‌تری وجود دارند که micro-skills نام دارند و شامل مباحث ریزتری مانند انواع گرامر، واژگان و تلفظ می‌شود. مهم‌ترین اصل در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی آن است که به تمام مهارت‌ها توجه کرده و یکی را فدای دیگری نکرد.

بهترین کتاب برای تمرین گرامر

یکی از بهترین کتاب‌های موجود برای تمرین و یادگیری انواع گرامر زبان انگلیسی به صورت خودآموز، مجموعه کتاب‌های Oxford English Grammar Course هستند. این کتاب‌ها برای هر سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارند. هر کتاب از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که نکات و قواعد گرامری را به شکلی ساده توضیح داده و در ادامه تمرین‌هایی برای تثبیت مطالب قرار داده شده است. در انتهای کتاب‌ها پاسخ تمرین‌ها وجود دارد.

بهترین کتاب برای تمرین گرامر


بهترین کتاب برای یادگیری واژگان

مجموعه کتاب‌های گسترش دایره لغات Oxford Word Skills کتاب‌های مناسبی برای یادگیری خودآموز مجموعه لغات زبان انگلیسی است. در مقاله‌ی بهترین کتاب برای یادگیری مجموعه لغات می‌توانید جزئیات بیشتری درباره‌ی این کتاب‌ها بخوانید.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ

مجموعه کتاب‌های Headway توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده و شامل شش سطح مختلف است. این کتاب‌ها شامل دو نسخه برای لهجه‌های متفاوت هستند. New Headway برای یادگیری انگلیسی بریتیش و American Headway برای یادگیری انگلیسی آمریکایی است.

از دیگر کتاب‌های مناسب برای یادگیری و تقویت اسپیکینگ از سطح مبتدی تا پیشرفته می‌توان به مجموعه کتاب‌های Top Notch، Summit و American English File اشاره کرد.

بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ


بهترین کتاب برای تقویت رایتینگ

از بهترین کتاب‌های خودآموز رایتینگ مجموعه کتاب‌های Longman Academic Writing Series است. این مجموعه برای پنج سطح مختلف طبقه‌بندی شده است و برای یادگیری خودآموز رایتینگ، شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل کاربرد دارد. در این کتاب‌ها از ابتدایی‌ترین مسائل مربوط به رایتینگ از جمله علائم نگارشی تا پیشرفته‌ترین آن‌ها صحبت می‌شود.

بهترین کتاب برای تقویت رایتینگ


بهترین کتاب برای تقویت ریدینگ

مجموعه کتاب‌های Inside Reading منبع بسیار مناسب و استانداردی برای تقویت مهارت ریدینگ به شمار می‌رود. این کتاب در پنج سطح مختلف وجود دارد. هر کتاب شامل ده درس بوده و هر درس نیز شامل دو متن ریدینگ به همراه تمرین است. مجموعه‌ کتاب‌های Select Reading نیز منبع مناسبی برای تقویت این مهارت است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین