. . .

پزشکی تفاوت پف کردن چشم و پلک متورم

تالار چشم پزشکی
تفاوت پف کردن چشم و پلک متورم

گاهی دو کلمه پف کردن چشم و تورم چشم را به جای یکدیگر استفاده می کنند. تورم چشم به دلیل پاسخ بدن نسبت به مواد آلرژی زا، عفونت یا جراحت ایجاد می شود در حالی که پف چشم به دلیل مشکلات فیزیکی چشم به عنوان مثال باقی ماندن آب در بدن، کمبود خواب یا ژنتیک در فرد ایجاد می شود و موجب ایجاد حلقه سیاه دور چشم می گردد.

درمان تورم چشم ناشی از گریه کردن

مواردی که باید به خاطر بسپارید

گریه کردن یک بخش مهم از زندگی افراد محسوب می شود حال این گریه کردن می تواند ناشی از اتمام یک رابـ*ـطه عاشقانه باشد یا به دلیل مشکلات زندگی. این یک واکنش طبیعی بدن انسان نسبت به واقع اطراف او می باشد. حتی گریه کردن به زنده ماندن افراد کمک خواهد کرد. حتی قرمز شدن و پف کردن چشم ها بعد از گریه نمی تواند مانع از این عمل گردد.


در ادامه راه های آسان و راحت برای از بین بردن علائم بعد از گریه را خواهید آموخت. اگر دچار پف کردن چشم بعد از گریه می شوید، همان طور که قبلا بیان کردیم علت آن تجمع مایع درون پلک و نواحی اطراف چشم می باشد. با خنک نگه داشتن این نواحی و خارج کردن مایع به دام افتاده در بافت های اطراف چشم می توانید تورم را از بین ببرید.

کمپرس آب سرد و درمان پلک متورم

کمپرس آب سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. یک لیف تمیز را بردارید و آن را با آب خنک خیس کنید. توی تـ*ـخت خود یا بر روی یک صندلی راحت بنشینید. آنگاه لیف خیس را بر روی چشم و نواحی اطراف آن قرار دهید و برای چند لحظه آن را روی پوست خود نگه دارید می توانید کمی بر روی لیف فشار اعمال کنید.

استفاده از برش های خیار یا کیسه چای

برش های خیار می توانند به کاهش ورم و پف چشم کمک کنند اما باید آن ها را در یخچال قرار دهید. ابتدا خیار را بشویید سپس به قطعات یک چهارم اینچی برش دهید. می توانید برای خنک ماندن خیار ها آن ها را در یخچال نگه دارید و بعد از این که روی پوست گذاشته شدند و گرم تر شدند می توانید دوباره آن ها را در یخچال نگه دارید.

ایده استفاده از کیسه چای به دلیل کافئین می باشد. انواع مختلف چای سیاه حاوی کافئین می باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کافئین از طریق روزنه های پوست به راحتی به درون پوست نفوذ می کنند، پف چشم و پلک را کاهش می دهند و چرخش خون اطراف این ناحیه را افزایش می دهند. برای استفاده از این روش، دو کیسه چای را خیس کنید، برای مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن ها را به مدت 15 تا 30 دقیقه بر روی چشم های خود بگذارید.

به آرامی پلک خود را ماساژ دهید تا چرخش خون در این ناحیه افزایش یابد

می توانید با ماساژ ناحیه ای که دچار تورم شده است گردش خون را افزایش دهید.

برای انجام این کار:

  • انگشت خود را از گوشه داخلی ابرو به سمت بیرون با کمی فشار حرکت دهید. این کار به کاهش التهاب پلک کمک خواهد کرد.
  • با دو انگشت از هر دو دست بر روی سینوس های بینی فشار وارد کنید و به سمت بیرون حرکت دهید.
  • حتی ممکن است که متوجه خارج شدن مایع از این ناحیه شوید. برای ماساژ این ناحیه از حرکت دایره ای استفاده کنید.
  • ماساژ را برای مدت 3 دقیقه ادامه دهید و چند بار که نیاز باشد آن را دوباره تکرار کنید.
استفاده از فندوق و درمان پلک متورم

ممکن است که مقداری فندوق در سبد داروهای خود در کابینت داشته باشید. فندوق به رفع التهاب و قرمزی چشم و پلک کمک خواهد کرد و انتخاب خوبی برای از بین بردن پف چشم می باشد. برای استفاده، مقداری پودر فندوق بر روی پنبه بریزید و آن را برای مدت 5 تا 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید.

از غلتک چشم استفاده کنید

ژل های خنک کننده چشم در بسته بندی هایی به بازار عرضه شده اند که با حرکت غلتک فلزی آن بر روی ناحیه مورد نظر التهاب را کاهش دهند. اولین هدف غلتک های چشم این است که کافئین مورد استفاده در فورمولاسیون آن ها همان کار مشابه کیسه چای را انجام دهد. استفاده از این غلتک های چشم علاوه بر ماساژ موجب خنک و هیدراته شدن چشم و پلک می گردند. همانند مداد چشم آن را بر روی ناحیه مورد نظر حرکت دهید تا آن را ماساژ دهد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین