. . .

پزشکی تفاوت لمینت،کامپوزیت و بلیچینگ دندان

تالار دندان پزشکی

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1

روش‌های جدید اصلاح طرح لبخند کدام هستند؟​

در ابتدا سعی میکنیم نگاهی اجمالی به هرکدام از این روش ها بکنیم و سپس به مقایسه این سه مورد خواهیم پرداخت.


لمینت دندان چیست؟​

لمینت به لایه نازک از جنس چینی میگویند که روی دندان را پوشش میدهد. کسانی که برای طراحی لبخند خود از روش لمینت استفاده میکنند نسبت به کسانی که از کامپوزیت استفاده میکنند مدت زمان بیشتری لبخند زیبا به همراه خواهند داشت. در این روش دندان به میزان نامرتب بودن دندان ها تراش میخورد، البته جای نگرانی نیست زیرا فقط سطح بیرونی دندان تراش میخورد. بعد از تراش دندان، قالبی تهیه میشود; قالب تهیه شده در لابراتور ساخته میشود و بر روی دندان ها فیکس میشود.

کامپوزیت دندان چیست؟​

کامپوزیت ونیر یک ماده خمیری شکل است که وقتی برای انجام ونیر قرار است بکار برود توسط قلم مخصوص روی دندان قرار میگیرد و فرم داده میشود و سپس با نور دستگاه لایت کیور سخت میشود و درنهایت به دندان باند میشود. درفرایند کامپوزیت دندان نیاز به تراش دندان ها نیست فقط کافیست خراشی روی دندان ایجاد شود تا مواد کامپوزیت به خوبی روی دندان ها بچسبد، برای دندان هایی که دارای شکستگی کوچک هستند و یا ترک های ریزی دارند استفاده از کامپوزیت توصیه میشود.

بلیچینگ دندان چیست؟​

بلیچینگ یکی دیگر از روشهای زیبایی دندان به شمار میرود که در این روش چیزی به ساختار دندان اضافه نمیشود ، در واقع راه درمانیست برای از بین بردن انواع لکه ها و رنگدانه های روی دندان که در اثر مرور زمان و یا ژنتیکی به وجود آمده اند.
اگر نمیخواهید فرم دندان هایتان تغییر کند و فقط با رنگ دندانتان مشکل دارید این روش توصیه میشود.

تفاوت لمینت،کاپوزیت و بلیچینگ دندان​

طول عمر​

روش بلیچینگ دندان طول عمر مفید بسیارکمی نسبت به لمینت و کامپوزیت دارد و ممکن است با مصرف مواد غذایی دوباره تغییر رنگ بدهد اما لمینت و کامپوزیت اگر به درستی از آنها مراقبت شود طول عمر بیشتری دارند، کامپوزیت حدود 7 تا 10 سال و عمر مفید لمینت دندان حدود 10 الی 20 سال میباشد.

رنگ

این سه روش در نهایت دندان های سفید تری به شما تحویل میدهند ولی کامپوزیت و لمینت دندان میتواند چند درجه روشن تر باشند زیرا در روش لمینت و کامپوزیت لایه ای از مواد روی دندان شما قرار میگیرد که این اجازه را به شما میدهد طیف رنگی مناسب پوست خود را انتخاب کنید ولی در روش بلیچینگ برای سفید شدن دندان از مواد سفید کننده مانند کاربامید پراکساید استفاده میشود .

لمبنبت دندان


هزینه​

بلیچینگ کمترین قیمت را نسبت به دو روش لمینت و کامپوزیت دارد ولی بلیچینگ فرم دندان ها را اصلاح نمیکند و ممکن است شما سالی یک بار بلیچینگ را تکرار کنید، اما لمینت دندان بیشترین قیمت را نسبت به این دو روش دارد و در عوض تمام عیوب دندان را بر طرف میکند و عمر بیشتری دارد.

مراحل عمل

تعداد جلساتی که برای لمینت دندان لازم است و شما باید به دندانپزشک مراجعه کنید دو تا سه جلسه میباشد، ، در جلسه اول از پزشک مشاوره دریافت خواهید کرد. در این جلسه شما باید هدف خود از انجام لمینت را بیان کنید. پس از بیان اهدافتان و صحبت با پزشک متخصص پزشک به معاینه دهان شما میپردازد تا مطمئن شود که لمینت نیاز شما را برآروده میسازد. برای معاینه دندان ممکن است دندانپزشک با اشعه ایکس از دندان های شما عکس بگیرد و همچنین برای شما توضیح دهد که پس از لمینت فرم ظاهری دندان و دهان شما به چه صورت خواهد بود.

مرحله بعد، تراش مینای دندان است؛ این کار به منظور ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن لمینت انجام می‌شود و معمولا میزان مینای تراشیده شده متناسب با ضخامت لمینت است تا لمینت به صورتی ایده آل بر روی دندانهای شما جای بگیرد. پس از تراشیدن مینا، در بازه زمانی آماده سازی قالب در آزمایشگاه، از روکش‌های موقت برای پوشاندن دندان استفاده میشود.
اما در روش بلیچینگ و کامپوزیت با یکبار مراجعه به دندانپزشک میتوانید به طرح لبخند مناسب خود دست یابید که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود.

کاندیدای مناسب این سه روش چه کسانی هستند؟​

تقریبا تمام افراد میتوانند از این سه روش استفاده کنند اما بعضی ار افراد در الویت قرار میگیرند.

بلیچینگ​

افرادی که دندان هایی سالم با مینای دندان قوی دارند مناسب ترین کاندیدا برای سفید کردن دندان با این روش هستند.

لمینت​

افرادی که دندان های آنها دچار شکستگی، ساییدگی و ترک خوردگی شود یا بر اثر مصرف داروهایی نظیر تتراسایکلین و یا به دلیل عصب کشی دندان دچار تغییر رنگ شود، لمینت بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر این برای نظم بخشیدن به فرم دندانهای نامرتب و از بین بردن فاصله میان دندانها نیز لمینت گزینهای مناسبی محسوب میشود.

کامپوزیت​

دندان‌های آسیب دیده و نامرتب دارید، به راحتی می‌توانید با این روش مشکلات آن را برطرف نمایید و دندان‌هایی یک‌دست، تمیز و براق داشته باشید.

جمع بندی​

در نهایت پس از آشنایی با بلیچینگ،لمینت و کامپوزیت و تفاوت آنها، لازم است ابتدا برای انتخاب بهترین روش به دندانپزشک متخصص رها رادفر مراجعه نمایید تا با بررسی دهان و دندان شما بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین