. . .

آموزش ترفندهای لازم در صنعت مد و فشن

تالار آموزش مد و استایل

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,286
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1

معنی لغوی مد​

مد برگرفته از یک واژه فرانسوی است همچنین سبک و ستایلی از پوشش است که خصوصیت ظاهری یک لباس و جایگاه اجتماعی افراد را به نمایش می گذارد. اگرچه این مقوله روشی زودگذر می باشد که هماهنگ با سلیقه و ذوق افراد یک اجتماع و استایل زندگی ها تغییر می کند. فشن نقشی تعیین کننده و اساسی در جامعه دارد و شما در هر مکانی از این اجتماع باشید می تواند بر شما و زندگی تان تاثیر بگذارد.
از بدو تولد تا زمان مرگ فشن نقشی مهمی در روال زندگی افراد ایفا می کند. طوری که از مرحله کفش پوشیدن تا جواهرات و طلا را در بر می گیرد. مراسم عروسی یکی از سودآورترین بخش های صنعت فشن است زیرا افراد سرمایه زیادی را صرف این کار می کنند. درنتیجه می توان فشن را صنعتی برای جابه جایی پول در نظر گرفت که کمک شایانی به اقتصاد جامعه می کند و طبقات اجتماعی را از هم تفکیک می کند. فشن نقش مهمی در رستوران ها، تالارها و رویدادهای اجتماعی را دارد و هر کشور و فرهنگی فشن مختص به خود را دارد.

چند نکته و ترفند در صنعت مد و فشن​



شومیز سفید را فراموش نکنید​

انتخاب یک شومیز ساده به رنگ سفید در کمد لباس هایتان ضروری است که سبک مرلین مونرو نقش زیادی در به کارگیری این شومیز را دارد. یک شومیز ساده و سفید با شلوار جین استایلی شیک را به وجود می آورد همچنین اگر با دامن ساده ست شود استایلی کلاسیک حاصل می شود.

اکسسوری ها را از رنگ روشن انتخاب کنید​

اگر تیپ و لباس شما ترکیبی از رنگ های خنثی مانند خاکستری، شتری، مشکی یا سرمه ایی است با انتخاب کیف و کفش به رنگ قرمز انرژی خاصی به استایل تان می دهید. اکسسوری هایی مانند روسری، شال، کمربند، زیورآلات، کفش و کیف به آسانی می توانند یک تیپ بدون رنگ و ساده را شیک و جذاب نشان دهند و با هر استایلی ست می شوند.

قد شلوار را با قد پاشنه کفش تنظیم کنید​

به اعتقاد استایلیست ها اشتباه رایج بین خانم ها این است که قد شلوارشان را با قد پاشنه کفش هایشان هماهنگ نمی کنند. در واقع شلوار انتخابی باید متناسب با کفش پاشنه بلند یا کفش تخت باشد.

کیف های رودوشی همیشه در صحنه مد​

یک کیف کوچک و ظریف با بند بلند از جنس خود یا زنجیر انتخاب خوبی برای عصر یا شب است. این مدل علاوه بر زیبایی، دست شما باز است تا راحت بتوانید نوشیدنی یا چایی بردارید و میل کنید.

لباس هایی با طرح راه راه و کارایی آن در صنعت مد​

طراحان مشهور در صنعت فشن بر این باورند که لباس هایی با طرح راه راه با وجود اینکه کلاسیک هستند ولی کاربرد آنها همیشگی است. همچنین می تواند استایل خاصی به تیپ شما ببخشد بدون اینکه شلخته به نظر برسد.

طرح پلنگی و کاربردهای آن در مد و فشن​

افراد جامعه با هر سلیقه و سبکی طرفدار یک طرح از انواع طرح های پلنگی هستند جوری که همیشه در صنعت فشن جایگاه خاصی دارد؛ و این اکسسوری می تواند روسری، شال، کفش پاشنه بلند یا پوتین و یا تکه هایی با ابعاد بزرگتر مانند شلوار، بلوز و پیراهن باشد. همچنین استفاده از طرح پلنگی استایل را خاص تر و گران قیمت تر نشان می دهد.

اهمیت کت و کاپشن در صنعت مد​

به گفته طراحان مشهور لباس یکی از ملاک های اصولی در صنعت فشن استفاده از کت و کاپشن است. طوری که اگر در طول روز یکی از آنها را بپوشید کسی متوجه نمی شود که چه لباسی در زیر آنها وجود دارد و نتیجه آن سبکی خاص با هزینه کم است.

ترکیب لباس های طرح دار در صنعت مد​

برای ست کردن چند لباس طرح دار با هم و گنجاندن آن در یک استایل به ترفندهای حرفه ای همراه با ریزه کاری نیازمند است. این کار توسط استایلیست ها خیلی آسان است در صورتی که به آنها دسترسی ندارید با رعایت این دو نکته به استایل مورد نظر دست پیدا می کنید.
اگر لباس های شما طرح های متفاوتی دارند باید ترکیب رنگ آنها در یک طیف باشد.
اگر لباس اصلی شما سایز طرح آن بزرگ است بقیه لباس را با طرحی ریز انتخاب کنید.

استفاده از اکسسوری متناسب با مد روز​

اگر توانایی خرید لباس های متفاوت را ندارید و می خواهید تغییری در آنها ایجاد کنید، به کار بردن اکسسوری گزینه مناسبی است که می توان به گردنبند، انگشتر و کیف و کفش های زنانه اشاره کرد.


جایگاه گوشواره میخی در جدول مد​

گوشواره های میخی با جنس طلا یا بدل با زیبایی خاصی که دارند جزء آیتم های همیشه در صحنه دنیای فشن هستند که با هر استایلی هماهنگ می شوند و خیلی جمع و جور و از نظر هزینه با صرفه هستند. ویژگی دیگر گوشواره های میخی این است که باعث شلوغی تیپ شما میشوند و می توان در کنار اکسسورهای دیگری مانند ساعت، گردنبند و دستبند استفاده کرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین