. . .

آموزش تاثیر مشکلات سلامت روان والدین بر کودکان

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,352
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
تاثیر مشکلات سلامت روان والدین بر کودکان

تاثیر مشکلات سلامت روان والدین بر کودکان​


همه والدین با چالش‌هایی روبرو هستند. اما اگر مشکل روانی دارید ممکن است با مشکلات بیشتری روبرو شوید. مشکلات بهداشت روانی از نظر شدت و نحوه تأثیر آنها بر شما متفاوت است. ممکن است به حمایت منظم اضافی احتیاج داشته باشید یا ممکن است برای مدت طولانی خوب باشید و دوره‌هایی داشته باشید که به کمک بیشتری نیاز دارید. سایر تجربیات استرس زای زندگی ممکن است کارها را چالش برانگیزتر کند. برای مثال مشکلات مالی یا خرابی رابطه می‌تواند بر سلامت روانی شما تأثیر منفی بگذارد. وقتی ناراحت هستید ممکن است برای شما مشکل باشد:


78dfd046-7ec8-42d6-9aa5-ae06ad746451.jpg

با چالش‌‌های روزانه والدین برخورد کنید. به عنوان مثال اگر به دلیل افسردگی انرژی کمی- دارید یا به دلیل اضطراب بسیار نگران هستید:
- خلق یا احساسات خود را در اطراف فرزندان خود مدیریت کنید
- از نظر جسمی یا عاطفی به فرزندان خود اهمیت دهید
- رفتار فرزندان خود را مدیریت کنید یا برای آنها محدودیت تعیین کنید
شما همچنین شاید انگ یا تبعیض افراد دیگری را که در مورد سلامت روان پیش فرض یا قضاوت می‌کنند تجربه کنید. ممکن است لازم باشد از فرزندان خود کمک بخواهید. به عنوان مثال برای آماده سازی خواهر و برادرهای کوچکتر برای مدرسه یا انجام کارهای خانه این می‌تواند احساس گناه به شما بدهد و بر میزان وقت آزاد آنها تأثیر بگذارد.
مراقبت از خود:
درخواست کمک به عنوان والدین دشوار است. ممکن است نگران قضاوت شدن باشید یا به خود بگویید که باید به تنهایی ادامه دهید. سعی کنید خود را تحت فشار قرار ندهید تا "والدین کاملی" باشید. به یاد داشته باشید همه والدین روزهای سختی را سپری می‌کنند و شرم آور نیست که به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید.
مراقب سلامت روان خود باشید:
این می‌تواند به معنی خوب غذا خوردن، وقت گذاشتن برای فعالیت بدنی، ترک سیگار، خواب بهتر یا صحبت با پزشک عمومی در مورد گزینه‌های مختلف درمانی باشد.


ایجاد یک شبکه پشتیبانی:

افرادی را پیدا کنید که می‌توانید برای حمایت عملی و احساسی به آنها تکیه کنید. هنگامی که شروع به پیدا کردن چیزهای دشوار می‌کنید آنها را مطلع کنید و به آنها بگویید که به چه چیزی نیاز دارید.

یک برنامه معمول داشته باشید و منظم بمانید:

رعایت زمان‌های معمول برای زمان غذا و زمان خواب می‌تواند به شما کمک کند احساس امنیت بیشتری داشته باشید و به فرزندان خود کمک کنید تا احساس امنیت بیشتری کنند. روال خانوادگی خود را بنویسید تا سایر افرادی که از خانواده شما حمایت می‌کنند بتوانند تداوم و احساس امنیت را ایجاد کنند. علاوه‌بر برنامه‌های روزانه و هفتگی فرزندان خود می‌توانید موارد مورد علاقه و نپسندیدن آنها را نیز در نظر بگیرید. اگر مواقعی وجود داشته باشد که نتوانید به اندازه کافی تمرین کنید این می‌تواند به شما کمک کند احساس کنترل بیشتری کنید.

چگونه می‌توان کودکان را تحت تأثیر قرار داد؟​

بسیاری از کودکانی که والدینی با مشکل روانی دارند هیچ اثر منفی را تجربه نمی‌کنند. اما اگر والدین آنها از حمایت کافی برخوردار نباشند برخی از کودکان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. اونها ممکن:
- نقش مراقبتی را بر عهده بگیرد
- نیازهای خانواده خود را بالاتر از نیازهای خود قرار دهند
- احساسات منفی نسبت به مشکل سلامت روان والدین خود دارند
- پیدا کردن دوستان یا تجربه قلدری برای شما دشوار است
نگرانی‌های خود را برای خود نگه دارید و احساس نکنید می‌توانند آنها را با یک بزرگسال- مورد اعتماد در میان بگذارند.
5b211c41-73f8-4037-a0fd-be039e79eaba.jpg

مواردی وجود دارد که می‌تواند سلامت روانی کودکان را در صورت داشتن والدین ناخوشایند حفظ کند. این شامل:
- والدین آنها مشکلات خود را می‌پذیرند و کمک می‌کنند
- از بستگان، معلمان و دیگر بزرگسالان و دوستان خود حمایت می‌کنند
- داشتن یک مراقب دیگر که مشکلات روانی ندارد

- اطلاعات واضح:
اگر به بچه‌ها حقیقت گفته شود کمتر مضطرب می‌شوند. بنابراین اطلاعات واضح، ‌واقعی و مناسب سن خود را در مورد مشکل سلامت روانی خود به آنها بدهید. این می‌تواند به آنها کمک کند تا هر گونه ترس یا تصور غلطی را که دارند برطرف کنند و به آنها زبان ابراز وجود بدهد.
- برای مواقعی که حالتان خوب نیست برنامه ریزی کنید:
مواردی را که هنگام ناراحتی مفید نیست بنویسید و آن را با یک دوست یا بستگان مورد اعتماد در میان بگذارید. کودکان اغلب این اطلاعات را در سر خود حمل می‌کنند.
 
  • عجب
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین